שלא כמו אמזון – גוגל מקבלת אור ירוק לבדיקת רחפני משלוח באתר אמריקני

מתהדקת התחרות בין שתי הענקיות שמעוניינות לשלח ללקוחותיהן חבילות בעזרת שירותיהם של רחפנים, כשארצות הברית ובריטניה לוקחות בה אף הן חלק בכל הנוגע לרגולציות

רחפני משלוחים. אילוסטרציה: BigStock

הבית הלבן ורשות התעופה הפדרלית, ה-FAA (ר"ת Federal Aviation Administration) העניקו לשירות משלוחי הרחפנים של אלפבית (Alphabet) וגוגל (Google) אישור להתחיל בבדיקות כלי התעופה האוטונומי – מה שמכונה UAV (ר"ת unmanned aerial vehicles) – שלהן באתר אמריקני.

היוזמה היא חלק מפרויקט של הבית הלבן שמטרתו להבין את הטכנולוגיה החדישה ומה אמצעי הבטיחות שצריכים להיות מיושמים לפני שחרור להקות רחפנים אל השמים הפתוחים.

על מנת לממן את הפרויקט הממשלתי הזה, מתכננת הקרן הלאומית למדע של ארצות הברית (US National Science Foundation) להשתתף בו ולהשקיע 35 מיליון דולר במחקר רכב בלתי מאויש בחמש השנים הבאות.

מדינת ניו יורק עתידה אף היא לתרום את חלקה ולממן כחמישה מיליון דולר בפרויקט. גם משרד הפנים האמריקני מצטרף ליוזמה הדוגלת בשינויי התקנות והחוקים במדינה לצורך הסדרת פעילות הרחפנים. קשה לדעת האם התמיכה של הממשל היא ספציפית בפרויקט של גוגל, או שמדובר בתמיכה גורפת בכל פרויקטי הרחפנים הרבים הקיימים כעת.

פרויקט כנף לשינוע משלוחים

בשנת 2014 חשף לראשונה תאגיד אלפבית פרויקט גדול שלו, המכונה Project Wing, שעוסק במערכת משלוחים המבוססת על שימוש ברחפנים. הרחפנים הנכללים בפרויקט פותחו על ידי חטיבת X האמונה על מחקר ופיתוח סודי למחצה מיסודה של אלפבית, אשר מעורבת גם בפרויקט המכוניות בנהיגה עצמית ובפרויקט המשקפים הלבישים (Glass wearable computers).

כעבור שנה בדיוק בישרה הענקית ממאונטיין ויו שב-2017 יחלו המערכות הללו לפעול באופן מלא לצורך העברת ושינוע משלוחים.

אמזון חצתה אוקיינוס לצורך הניסויים

כעת, לנוכח החדשות אשר דווחו לראשונה על ידי בלומברג (Bloomberg), לוח הזמנים הזה שסיפקה החברה האם של גוגל, מתחיל להישמע יותר ויותר ריאלי. השאלה המרכזית הנשאלת עכשיו היא מי תהיה הענקית הראשונה שתחל בשירות המשלוחים באמצעות רחפנים – גוגל או אמזון (Amazon), שרק לפני כשבוע התבשרנו שהחלה לבצע ניסוים באותה פרקטיקה עצמה, עם תכנית שירות המשלוחים שלה המכונה Prime Air.

ענקית הקמעונאות נאלצה לחצות את האוקיינוס לטובת הניסויים ברחפני המשלוחים שלה, ולייצר שותפות אלטרנטיבית עם רשות התעופה האזרחית בבריטניה – ה-CAA (ר"ת Civil Aviation Authority) – על מנת לחקור פעולות ש"מעבר לקו הראייה" באזורים כפריים ובפרברים, וזאת לאחר שה-FAA דחתה במשך שנים את בקשתה של אמזון לאפשר לה לערוך את הניסויים בפרויקט שלה בארצות הברית.

אז לאן יגיעו שירותי המשלוחים באמצעות רחפנים קודם – לממלכה המאוחדת או לארצות הברית? ימים (ומשוא פנים) יגידו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים