אמזון רוצה לאחסן בשמיים

תכניות הרחפנים של הענקית כנראה לא נעצרות בשימוש במכשירים המעופפים בכדי להעביר רכישות ישירות לבתי הלקוחות ● בהתבסס על פטנט שהגישה, הקמעונאית האימתנית חולמת על השקת מחסנים גדולים שיצופו בשמיים

רחפני משלוחים. אילוסטרציה: BigStock

אמזון (Amazon) הגישה למשרד הפטנטים האמריקני, ה-USPTO (ר"ת United States Patent and Trademark Office), בקשה לרישום פטנט שכולל שימוש בספינות אוויר לצורך אחסון מוצרים ושרתים כבסיס לרחפני המשלוחים שלה.

את הבקשה לפטנט הייחודי, כך מסתבר, הגישה הענקית כבר בשלהי שנת 2014, אך זו זוהתה רק בשבוע שעבר (ד') על ידי זואי לוויט, אנליסטית בחברת נתוני הטכנולוגיה והמחקר CB Insights.

מרכז הפצה מוטס

על פי מסמך הגשת הפטנט, רחפנים המשוגרים ממה שמכונה "מרכזי הפצה מוטסים" – AFCs (ר"ת airborne fulfillment centers) – ישתמשו בפחות כוח מאלו שישוגרו מן הקרקע. ה-AFCs ירחף בגובה של כ-13,700 מטרים, והאספקה שעליו תחודש ותעודכן מאמצעות "הסעות או ספינות אוויר קטנות".

אמזון מתארת את הפיתוח כמחסנים צפים שירחפו בסמוך לאזורי מחיה צפופים ולאירועים המוניים, כמו למשל תחרויות ספורט גלובליות, ויאפשרו לרחפנים להעביר מהם מזכרות או מזון אל הקהל שנמצא על הקרקע. בנוסף, מהמרכזים ייתלו שלטי חוצות לצורכי פרסום, שיפנו אל המשתתפים בפסטיבלים או בהופעות מוזיקה גדולות.

האם המחסנים בדרך לשמיים?

לפני שנים כשהבקשה הוגשה היו הרחפנים מכשור טכנולוגי בפיתוח, וכזה שטרם נראה בפועל בשמיים, כעת, בפתחה של 2017 המצב שונה לגמרי – רחפנים הפכו לכלי פופולרי ויש להם חלק בלתי מבוטל בשלל משימות, למשל בצילום אירועים מהאוויר. בנוסף, אמזון, גוגל (Google) וחברות אחרות החלו בשנה האחרונה לבחון את השימוש ברחפנים לצורך אספקת משלוחים קטנים למיליוני לקוחות בכל רחבי העולם.

באמצע דצמבר הודיעה ענקית המסחר המקוון כי במסגרת תכנית שירות המשלוחים שלה, המכונה Prime Air, בוצע השילוח הראשון באמצעות רחפן אוטונומי בבריטניה. זוהי ככל הנראה רק ההתחלה של שימוש נרחב בכלים המעופפים המתקדמים. אם כך הדבר – האחסון הצף בשמיים נשמע ריאלי מתמיד, וייתכן שגם הפטנט הלכאורה עתידני במיוחד של אמזון מתקרב אלינו בצעדי ענק.

אמזון לא הגיבה לידיעה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים