שכחתם איפה שמתם את המפתחות? HoloLens ימצאו אותם!

כל מי שהזיכרון שלו בוגד בו לעיתים, ישמח לשמוע שמיקרוסופט מציעה פתרון לתופעת השכחה של מיקום חפצים, בדמות זיכרון צילומי-טכני מבוסס למידת מכונה, שמגיע עם משקפי המציאות הרבודה שלה

מתכוננים לדור שני. HoloLens. צילום: יח"צ

מיקרוסופט (Microsoft) הגישה בקשה לרישום פטנט חדש שיכול לשמש לאיתור חפצים ששכחנו איפה הונחו. הפטנט – שהוא למעשה יישום – פורסם לאחרונה והוא מציע מערכת שתאפשר למשקפי ה-HoloLens של החברה לעקוב אחר פריטים קטנים, כמו מפתחות מכונית, ואפילו למנוע מהמשתמשים להשאיר אותם במקומות לא ראויים.

במובן רחב יותר, הפטנט מתאר מערכת שיכולה לעקוב אחר המצב של אובייקטים ללא כל הוראות מהמשתמשים, ולמעשה לפקוח עין על כל דבר שחשוב בעבורם.

לבחור אחרי מה לעקוב

מאחורי הפטנט עומד רעיון די פשוט – ל-HoloLens יש מצלמות חיצוניות שיכולות לייצר מפה מרחבית של חדר וטכנולוגיית ראיית-מכונה שמסוגלת לזהות או לעקוב אחרי אובייקטים מסוימים שנמצאים בתמונה.

אז אם, לדוגמה, הנחתם את האזניות שלכם על השידה בכניסה לבית, ה-HoloLens יכולים להבחין בהן באופן היפותטי דרך המצלמה, ולציין לעצמם את מיקומם. כאשר אתם עומדים לעזוב את הבית, המשקפיים יוכלו לספק לכם את המיקום הידוע האחרון שבו הונחו האזניות, אפילו אם מאז הן כבר מאז כוסו על ידי מכתבים שאספתם מתיבת הדואר או נפלו מאחורי השידה.

אבל מה שבאמת מעניין הוא לא הרעיון של מעקב אחרי אובייקטים שיבצעו ה-HoloLens, אלא זה שה-HoloLens ילמדו מהם הפריטים החשובים לנו ויבחרו אחרי מה לעקוב. זאת אומרת שעל פי התכנון ניתן יהיה לעדכן את המשקפיים אודות חפצים ייעודיים שברצוננו לדעת היכן הם נמצאים, למשל אחרי הדרכון או הטלפון הנייד.

אבל במקרים אחרים, המשקפיים יוכלו לבחון בעצמם באיזו תדירות אנו מתקשרים עם אובייקט וכמה הוא חשוב לנו, ולהתחיל מעקב אחריו אם מצאו שהוא פריט שהשימוש בו נפוץ וחשוב לנו.

לא לשכוח פריט כשעוזבים מקום

סביר להניח שה-HoloLens יכניסו לרשימת המעקב כל אובייקט שאתם לוקחים איתכם בכל בוקר לעבודה, למשל, ויבחינו שהוא חשוב יותר למעקב מאשר כוס הקפה שהשארתם על שולחן המחשב. מצד שני, אם אתם מוציאים חפץ מהכיס למשל בפגישה במשרד של עמיתים, HoloLens יוכלו להזהיר אתכם באופן אוטומטי שלא לשכוח אותו כשאתם עוזבים את מהמקום.

בעתיד עשוי הפיתוח הזה להתרחב לפעולות כמו בדיקת המקרר שלנו בכדי לזהות אם מוצר שנמצא בשימוש תדיר על ידינו נגמר או עומד להסתיים, ולהזכיר למשתמש לקנות אותו.

להרכיב משקפיים חכמים כל הזמן

מחד, השיטה מסתמנת כדרך יעילה למדי לאיתור חפצים שיש להם נטייה ללכת לאיבוד תמיד בזמן הכי לא נוח. מאידך, בשביל שזה יעבוד יצטרכו אנשים להרכיב משקפיים חכמים כל הזמן, דבר שנכון לעכשיו אינו ריאלי או נוח במיוחד.

בנוסף, אם תשמיטו בטעות את האזניות שלכם מבלי להסתכל לאן נפלו, ייתכן שהמערכת לא תרשום את מיקומם, ולזה אין למיקרוסופט בינתיים מענה. לא ברור גם עד כמה יצליחו המשקפיים לסייע למי שהחליק משהו לכיס המעיל או שכח להוציא פריט משקית הקניות.

עניין פעוט נוסף – כבר כיום אפשר לשלב בלוטות' (Bluetooth) עם פריט שמאבדים בעקביות בכדי לאתר אותו בקלות, ויתכן שעד שנגיע לעתיד שבו מציאות רבודה תפעל סביבנו 24/7, ייתכן שלא יהיו עוד בשימוש פריטים כמו מפתחות למכונית או אוזניות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים