בית המשפט הסיני: אפל לא הפרה פטנטים עם ה-iPhone 6

פסיקת בית המשפט הפכה החלטה קודמת שלפיה אפל העתיקה את העיצוב של מכשיר ה-100c של היצרנית הסינית Shenzhen Baili

אין בהם הפרת פטנטים של החברה הסינית. iPhone 6 ו-iPhone 6S. צילום: יח"צ

המשפטנים של אפל (Apple) נושמים לרווחה, לאחר שבית משפט בבייג'ינג קבע שהחברה לא הפרה פטנט של יצרנית סינית עם מכשיר ה-iPhone 6. בכך הוא הפך החלטה שקיבל בשנה שעברה בית משפט מחוזי בסין.

ביוני האחרון הגישה היצרנית Shenzhen Baili תביעה נגד אפל בטענה כי מכשיר ה-iPhone 6 הפר פטנט של מכשיר ה-100C שלה. זמן קצר לאחר הגשת התביעה משרד הפטנטים בבייג'ינג פסק שהמכשיר אכן הפר את הזכויות של Shenzhen Baili בכך שהעתיק את העיצוב החיצוני של המכשיר שלה.

אפל הצטוותה לעצור את המכירות לחלוטין בבייג'ינג, לבקשתה של Shenzhen Baili, אך לאחר ערעור שהגישה לבית המשפט האזורי לפטנטים הורשתה להמשיך למכור את ה-iPhone 6 וה-6 Plus.

נראה שההחלטה הנוכחית חותמת את הקרב המשפטי. בית המשפט ביטל את ההחלטה הקודמת, שאוסרת על המכירה, והכיר בכך שאפל לא הפרה את הפטנטים הקשורים לעיצוב של מכשירי החברה הסינית. לפי פסיקת בית המשפט, מרבית התכונות ב-iPhone 6 מבדלות לחלוטין את החזות הכללית של המכשיר, כך שהצרכנים יכולים להבחין באופן ברור בין שני המכשירים.

ההחלטה,כך נראה, היא עוד מסמר בארון הקבורה של Baili, שדווח על "גסיסתה" עוד כשניצחה לכאורה במשרד הפטנטים. החברה, יחד עם החברה האם שלה, Digione, כבר לא פעילה בשוק הסיני, לאחר שקרסה בעקבות ניהול כושל וביקורת ציבורית על מוצריה, שנתפסו כבעלי איכות ירודה במיוחד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים