השנה של פלאפון: ירידה ברווח הנקי; מספר המנויים עלה ברבע מיליון
הרווח הנקי של החברה ירד במהלך השנה ב-60% וברבעון האחרון שלה - ב-73% ● ההכנסות השנתיות קטנו ב-5% והרבעוניות - ב-9%
כמו קבוצת בזק כולה ומרבית שאר החברות שלה, פלאפון סיימה את 2016 ואת הרבעון האחרון שלה עם ירידות בהכנסות ובמיוחד ברווח הנקי. לעומת זאת, כמות המנויים של החברה עלתה במהלך השנה בצורה בולטת.
ניתוח התוצאות שפרסמה בזק הבוקר (ה') מעלה כי ההוצאות הכלליות השנתיות של פלאפון קטנו ב-4.93% ל-2.6 מיליארד שקלים, אולם ההכנסות רשמו ירידה בולטת יותר – של 9% – ל-2.63 מיליארד. מתוכן, מכירות השירותים, קרי – זמן אוויר, פחתו ב-9.1% ל-1.82 מיליארד שקלים ואלה של ציוד הקצה ירדו ב-8.9% ל-812 מיליון.
הקיטון בהכנסות בא לידי ביטוי בירידה חדה ברווחיות: הרווח התפעולי צנח ב-79.6% ל-32 מיליון שקלים וזה הנקי פחת ב-59.6% ל-61 מיליון.
מה היו הביצועים הרבעוניים של החברה?
פלאפון רשמה ירידות גם ברבעון האחרון של השנה: ההוצאות הכלליות קטנו ב-6.55% ל-656 מיליון שקלים וההכנסות ירדו ב-8.6% ל-652 מיליון. מתוכן, מכירות השירותים פחתו ב-8% ל-439 מיליון שקלים ומכירות ציוד הקצה – ב-9.7% ל-213 מיליון.
במהלך הרבעון נרשם הפסד תפעולי של ארבעה מיליון שקלים לעומת רווח תפעולי של 11 מיליון ברבעון האחרון של 2015. הרווח הנקי שלה צנח ב-72.7% ועמד על שלושה מיליון שקלים בלבד.
לעומת התוצאות הכספיות, מספר המנויים נטו של פלאפון רשם במהלך השנה עלייה בולטת, של רבע מיליון.
רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, אמר כי "2016 הייתה שנת מפנה בחברה: יישמנו אסטרטגיה חדשה והנחנו תשתיות לצמיחה שכבר הביאו להישגים בשטח. פלאפון פועלת מתוך ראייה לטווח רחוק, ואנחנו בטוחים כי החדשנות וההשקעה בלקוחות יתבטאו בתוצאות הכספיות ויניבו פירות גם בעתיד. ההצטרפות של רבע מיליון מנויים בשנה האחרונה לפלאפון מעידה על כך שהיא החברה המובילה בגיוס מנויים. בנוסף, זכינו בלקוח הגדול בישראל, במכרז החשב הכללי במשרד האוצר, ויצרנו מנועי צמיחה משמעותיים. השיפור הניכר בחוויית הלקוח מתבטא גם בדו"ח פניות הציבור של משרד התקשורת, שפורסם באחרונה".
תגובות
(0)