ווטסאפ בוחנת שירות עולמי של תשלומים דיגיטליים

מודעת דרושים שפרסמה החברה גילתה שהיא עומדת להשיק את השירות בהודו - השוק הגדול ביותר שלה

בקרוב עם דפדפן. ווטסאפ

ווטסאפ (WhatsApp) מתכננת כניסה לשוק התשלומים הדיגיטליים, בשלב זה רק בהודו – כך לפי מודעת דרושים שפרסמה החברה. מסתמן כי מדובר בבחינה של השירות לקראת הרחבתו לשאר העולם.

החברה, שנמצאת בבעלות פייסבוק (Facebook), חוקרת בימים אלה דרכים ליצירת הכנסות ושוק התשלומים הדיגיטליים בהחלט יכול להיות אחת מהן. לפי הדיווחים, ההשקה בהודו צפויה בחצי השנה הקרובה.

פייסבוק הסכימה לרכוש את ווסטאפ ב-2014 בתמורה ל-19 מיליארד דולר, אם כי המחיר עלה בסופו של דבר ל-22 מיליארד, בשל העלייה בשערי המניות של הרשתות החברתיות. המשקיעים היו להוטים לראות איך מארק צוקרברג עושה כסף מהעסקה וכעת מגיע, כנראה, הניסיון הראשון שלו למנף את הרכישה.

שוק של 200 מיליון משתמשי ווטסאפ

הודו, שנבחרה להיות האזור הראשון שבו תנסה החברה את כוחה במתן שירות התשלומים, היא אמנם שוק שנשלט על ידי Paytm – השירות שמציעה עליבאבא (Alibaba) בתחום – אבל היא גם המדינה שבה מספר משתמשי הווטסאפ הגדול יותר מכל מדינה אחרת, ועומד על לא פחות מ-200 מיליון. עושה רושם שפייסבוק נחושה לעשות שימוש בכוחה זה ולא נרתעת מהדומיננטיות של הענקית הסינית.

ווטסאפ הודיעה כי היא רוצה "לתרום יותר לחזון של הודו אודות מסחר דיגיטלי", כך נמסר בהצהרה שפורסמה אתמול (ד'). החברה כתבה במודעת הדרושים שפרסמה באתר האינטרנט שלה שמה שהיא מכנה "אגף העסקות המובילות של הודו – Digital Transactions Lead, India" – יפעל ממנלו פארק שבקליפורניה, אבל עם היכולת להבין את הסטנדרטים הפיננסיים המקומיים ואת ממשק התשלומים הבנקאיים שלה.

יצוין כי שירותים מתחרים באסיה, ובראשם Tencent Holdings של WeChat, פתחו בהצלחה את הפלטפורמות שלהם, כך שעסקים יכולים לתקשר דרכם עם לקוחות. האסטרטגיה הזו נמצאת בשימושה של פייסבוק באפליקציית המסרים שלה, המסנג'ר (Messenger).

בווטסאפ סירבו לפרט על היוזמה ההודית כשנשאלו אודות מודעת הדרושים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים