אינדונזיה: טלגרם כן – פייסבוק וגוגל לא?

הממשלה בג'קרטה לא תאסור על השימוש בטלגרם, אבל הזהירה כי "בעתיד הקרוב" היא עלולה לסגור את הגישה לאתרים כמו פייסבוק וגוגל ● הסיבה: תעמולת טרור

מתמודדות בנחישות מול המתחרות. טלגרם

ממשלת אינדונזיה חוזרת בה מהכוונה לאסור את השימוש באפליקציית טלגרם (Telegram) במדינה – איסור שהוסבר בתחילה ב-"סיבות ביטחוניות".

הטענה של ממשלת אינדונזיה – המדינה המוסלמית הגדולה בעולם – הייתה שאפליקציית טלגרם משמשת כמקום מפגש של קבוצות תומכות דאע"ש, ולכן יש לאסור אותה. כעת, כאמור, חזרה בה הממשלה מההחלטה, אולם היא מאיימת כי אפליקציות ואתרים אחרים עלולים להיות מוגבלים לשימוש במדינה בהמשך.

רודיאנטארה, שר התקשורת והמידע של ממשלת אינדונזיה, נפגש היום (ג') עם פאבל דורוב, המייסד במשותף של טלגרם. הוא הודיע לאחר הפגישה כי "הסכמנו להשאיר את הגישה לטלגרם" במדינה. השלטון באינדונזיה וטלגרם הסכימו להגביר את התקשורת ביניהם וליצור דרכים טובות יותר כדי למנוע פרסום של תעמולת טרור באפליקציה.

עם זאת, ציין השר כי "בעתיד הקרוב" עלול השלטון בג'קרטה להטיל מגבלות על אתרי מדיה חברתית, אפליקציות מסרים מיידיים ואתרים לשיתוף קבצים וסרטוני וידיאו. הוא הזכיר בהקשר זה את פייסבוק (Facebook) וגוגל (Google).

האסלאם הרדיקלי הולך ועולה באינדונזיה בתקופה האחרונה ובממשלה חוששים ממתקפות טרור – שיכולות להיות, בין היתר, תוצאה של התארגנויות ותעמולה ברשתות החברתיות ובאפליקציות למיניהן.

טלגרם ידועה כאפליקציה שפועלות בה קבוצות המקורבות לדאע"ש ובחודש שעבר הממשלה האינדונזית חסמה את הגישה לכמה ערוצים שלהן, באומרה שהם "מלאי תעמולה רדיקלית ופרו-טרוריסטית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים