הבת העלתה סרטון ובו iPhone X – האב המהנדס פוטר מאפל

מהנדס שאירח את בתו במטה החברה אפשר לה לתעד בווידיאו את המקום, את מכשיר ה- iPhone X החדש שלו, לפני שזה יצא לשוק, ועוד פרטים חסויים ● הסרטון הוסר, אבל הספיק להפוך לוויראלי

מהנדס שהועסק באפל (Apple) פוטר לאחר שבתו הדליפה לרשת תיעוד של המכשיר החדש, iPhone X, עוד לפני תאריך השיווק הרשמי שלו – ה-3 בנובמבר.

אם יש משהו שחברות עמק הסיליקון מתקוממות נגדו אלה דליפות של פרטים פנימיים. הענקית מקופרטינו – שחלק מהקסם של מוצריה הוא גורם ההפתעה – כבר חוותה הרבה סוגים של דליפות. היא אפילו קיימה כנס מוקדם יותר השנה שעסק בשאלה איך למנוע מקרי דליפה – כנס שהפרטים אודותיו דלפו, כמובן, גם הם.

הנייד הנחשק בסרטון ויראלי ביוטיוב

הסודיות אפפה גם את מכשיר הדגל החדש של החברה, ה- iPhone X, שהפצתו תחל בקרוב ושכבר נמכר בהזמנה מוקדמת. אפל חשפה את המכשיר בספטמבר האחרון ומאז ממעטת לדבר אודותיו. אבל, למרבית תסכולה של החברה, דליפה אחת מאוד משמעותית אירעה בכל זאת, כאשר יוטיוברית העלתה בתחילת השבוע שעבר לפלטפורמת הווידיאו סרטון שבו נראה במלוא הדרו ה-iPhone החדש, שטרם שוחרר.

מעלת הסרטון, ברוק פיטרסון, היא בתו של מהנדס באפל, שהגיעה לבקר בקמפוס של החברה ולאכול צהריים עם אביה. הבחורה תיעדה את החוויה, כולל כמה דקות שבהן הציגה את מכשיר ה-iPhone X של האב.

אביה של פיטרסון הועסק באפל במשך ארבע שנים לפני שהוא פוטר והיה ככל הנראה חלק מהצוותים שבנו את ה-iPhone RF (ר"ת Radio Frequency) ועיצבו את המעגלים האלחוטיים של החברה.

הסרטון נשאר באוויר ביוטיוב (YouTube) במשך כמה ימים, ושותף בפרסומים שהופיעו באתרים שונים. זמן קצר לאחר מכן, אפל הסירה אותו, אבל זה היה מאוחר מדי. עותקים של הסרטון כבר נוצרו והופצו, וחיפוש זריז מגלה שהוא עדיין זמין, למשל, ב-Reddit. ליוטיוב עצמו העלתה פיטרסון סרטון חדש, שמדבר על הוויראליות של הסרטון הקודם שלה.

קודי QR מיוחדים של עובדים

לאחר שהדברים נחשפו פיטרה אפל, כאמור, את אביה של הנערה, שבסרטון השני שפרסמה מסבירה שאביה הפר את אחד מחוקי החברה בכך שאפשר לה לצלם את המכשיר שעדיין לא שוחרר במטה של הענקית.

פיטרסון הציגה את הדברים באופן שהבהיר כי הבינה שהיא ואביה עשו טעות בכך שלא שעו להוראות החברה ואף הציעה לאנשים להקפיד על חוקי המעסיקים שלהם להבא. היא הוסיפה ואמרה שהמשפחה לא נוטרת טינה לאפל וציינה שאביה עומד להיות "בסדר גמור".

מעניין לציין שעל אף שהווידיאו שהציגה פטרסון נראה תמים, חדי העין זיהו שמלבד לחשוף את מראהו של ה-iPhone X הוא הציג גם קודי QR מיוחדים, המיועדים לעובדי אפל בלבד. באפליקציית הפתקים (Notes) של האב נכתבו, כנראה, שמות קודים של התקני אפל, וצילום של פרטים אלה הוצג בסרטון.

אף על פי שהפיטורים נראים כתגובה די קיצונית, הם מובנים למדי בהתחשב בעובדה שצילומים בתוך הקמפוס של אפל אסורים בהחלט, שלא לדבר על צילום אחד המכשירים החמים ביותר של השנה, שעוד טרם שוחרר. אתר The Verge ציין שפיטורי עובדים עקב התנהלות שכזו אינם דבר חדש. כך, למשל, מיקרוסופט (Microsoft) פיטרה בעבר עובד, לאחר שבנו פרסם תמונות של ה-Xbox 360 שלה לפני מועד השקתו.

אפל לא הגיבה על הפיטורים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים