פלאפון: קיטון בהכנסות, ירידה בולטת ברווח הנקי

החברה הציגה ברבעון השלישי קיטון של 2% בהכנסות וירידה של 25% ברווח הנקי ● לעומת זאת, מספר המנויים עלה ב-5%

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, yes ובזק בינלאומי. צילום: יח"צ

פלאפון סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם ירידה בהכנסות ועוד יותר מכך ברווח הנקי – כך עולה מהתוצאות שפרסמה היום (ה') קבוצת בזק, שפלאפון מהווה חלק ממנה. לעומת זאת, מספר לקוחות החברה עלה ב-5.4% ועמד על 2.475 מיליון.

הנתונים מראים שההכנסות הרבעוניות של בזק רשמו ירידה של 2.2% ל-635 מיליון שקלים. ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח (ARPU) עמדה ברבעון על 63 שקלים – עלייה של 4.1%, או שני שקלים. הכנסות החברה משירותים הסתכמו ב-461 מיליון שקלים – ירידה של 1.5%. מכירות ציוד הקצה קטנו ב-3.87% ל-174 מיליון שקלים, בעיקר מביטול מס הקנייה על מכשירים סלולריים מיובאים, שהביא להפחתת מחירים, ומירידה בכמות מכירות מכשירי הסלולר. הרווח הנקי הרבעוני ירד ב 25% ל 24 מיליון שקלים.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות התפעוליות ירדו במהלך הרבעון ב-1.4% ל-613 מיליון שקלים והרווח התפעולי פחת ב-18.5% ל-22 מיליון.

רן גוראון, מנכ"ל פלאפון, ציין כי החברה "ממשיכה ליישם בהצלחה את התכנית האסטרטגית, שבאה לידי ביטוי בצמיחה מתמשכת במצבת המנויים. פלאפון הוסיפה 65 אלף מנויים ברבעון ו-156 אלף מתחילת השנה. תוספת המנויים הביאה לעצירת שחיקת ההכנסות משירותים שאפיינה את השנים האחרונות ואף לשיפור הכנסותיה של פלאפון".

"צמיחתה של החברה מתאפשרת בעקבות פריסה רחבה של ערוצי הפצה והגדלת מערך שיתופי פעולה עם רשתות קמעונות מובילות בישראל", הוסיף. לדבריו, "בחודשים האחרונים השקיעה החברה בשיפור חוויית שרותי הנדידה (רומינג) – הן בחוויית הלקוח והמשתמש והן בהיצע החבילות והיעדים הכלולים בחבילות המוצעות, וברבעון האחרון אנחנו קוצרים את ההשקעה ורושמים שיא במשתמשים בשירותי הרומינג של החברה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים