וואווי השיקה בישראל שני סמארטפונים מסדרת ה-Mate 10

החברה הסינית השיקה בארץ את מכשירי ה-Pro וה-Lite, אבל החליטה שלא "להעלות" לישראל את ה-Mate 10 הסטנדרטי ● המחירים: החל מ-1,499 שקלים לגרסת ה-Lite והחל מ-2,999 שקלים לגרסת ה-Pro

ה-Mate 10 Pro של וואווי. מקור: יח"צ

ענקית הטכנולוגיה הסינית וואווי (Huwaei) השיקה היום (ד') בישראל את מכשיר הדגל האחרון שלה, ה-Mate 10 Pro, ואת אחיו הפשוט יותר לסדרה – ה-Mate 10 Lite. המכשירים משווקים על ידי אלקטרה מוצרי צריכה, היבואנית הרשמית של וואווי בישראל. ה-Mate 10 הרגיל לא יגיע לישראל, בעקבות שיקולים שיווקיים ומסחריים "ומתוך כוונה להשקיע בהחדרת המותג עם מכשיר דגל בעל תכונות עלית ובמחיר יחסית זול למכשירים ברמתו", על פי החברה.

שני המכשירים מציעים כוח עיבוד רב וההבדלים ביניהם מתבטאים במעבדים, בנפחי זיכרון האחסון וזיכרון ה-RAM ובמצלמות. בשניהם ממשיך שיתוף הפעולה בין וואווי ליצרנית המצלמות לייקה. המכשירים יהיו זמינים ב-28 בחודש אצל מפעילות הסלולר והמשווקים המורשים. ה-Mate Pro בגרסת 128 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מוצע במחיר מומלץ של 2,999 שקלים וה-Lite עם 64 ג'יגה-בייט אחסון – תמורת 1,499 שקלים.

לדברי וואווי, ייחודו של ה-Mate 10 Pro לעומת המתחרים הוא מעבד ה-Kirin 970, פרי פיתוחה של החברה, שמספק בינה מלאכותית לחוויית שימוש מהירה וחכמה בהשוואה לפעולות דומות בשבבים מתחרים. Kirin 970 נבנה בטכנולוגיית TSMC 10 ננו-מטר ומכיל יחידת עיבוד מרכזית Arm Cortex עם שמונה ליבות, Mali G72 כרטיס גרפי עם 12 ליבות ויחידת עיבוד נוירונית NPU, שעוצבה במיוחד לסמארטפונים.

יכולות אלה מתבטאות בתכונות ייחודיות של מצלמת המכשיר – מנגנון הבינה המלאכותית יודע לזהות את האובייקט ולבצע את ההתאמות הנדרשות כדי לכייל את העדשה ואת המצלמה להפקת צילום איכותי יותר. עוד באה התכונה לידי ביטוי בכך שהמכשיר לומד את הרגלי המשתמש ומתאים לכך את צריכת הסוללה – למשל, אפליקציות שהמשתמש מרבה להשתמש בהן יישארו פתוחות, בעוד שאפליקציות שימושיות פחות ייסגרו לבד, כדי לחסוך בכוח הסוללה.

מה עוד כוללים המכשירים?

ה-Mate 10 Pro כולל, כאמור, מצלמת לייקה וצמצם מצלמה אחורית של f/1.6 וקצב העלאת והורדת נתונים 18cat, שבחברה טוענים שהוא המהיר ביותר בקטגוריה. קיבולת הסוללה שלו עומדת על 4,000 מילי-אמפר לשעה עם מנגנון Supercharge, שמאפשר טעינה מ-0% ל-58% בחצי שעה בלבד. כמו כן, המכשיר כולל מסך חכם שמאפשר ממשק שולחני מלא לכל מסך שתומך בחיבור DisplayPort באמצעות כבל מתאם Type C ל-HDMI. המסך הוא ברזולוציה +FullHD, בגודל של 6 אינץ' וביחס של 18:9 עם פאנל OLED, נטול שוליים כמעט לחלוטין. למכשיר גוף זכוכית בתלת ממד וחיישן טביעת האצבע שלו נמצא מאחור, כדי למקסם את שטח התצוגה. ה-Mate 10 Pro אף עמיד למים ולאבק בתקן IP67. ומגיע עם אנדרואיד 8.0 אוראו.

דגם ה-Mate 10 Lite פונה בעיקר לשוק הביניים. הוא כולל צג זכוכית All view (של 2.5D) בגודל 5.9 אינץ', ברזולוציית +Full HD וביחס היבט של 18:9, וחיישן טביעות אצבע בחלקו האחורי. כמו כן, בדומה ל-Pro, מערך הצילום הקדמי והאחורי שלו כפול. המעבד של ה-Lite פועל על שבב Kirin 659, המשלב שמונה ליבות Cortex-A53, והוא מגיע עם 4 ג'יגה-בייט זיכרון עבודה ו-64 ג'יגה-בייט זיכרון אחסון מובנה (עם אפשרות הרחבה ל-256 ג'יגה-בייט). מערכת ההפעלה של ה-Lite היא אנדרואיד 7.0 נוגט, בשילוב ממשק משתמש EMUI 5.1. עוד כולל המכשיר קורא ביומטרי לזיהוי טביעת האצבע של המשתמש וסוללת ליתיום-יון בנפח עבודה של 3,340 מילי-אמפר לשעה.

רמי חזן, מנכ"ל חטיבת התקשורת באלקטרה מוצרי צריכה, אמר כי "המכשירים החדשים הופכים את הסמארטפון ל-'מכונה בעלת בינה מלאכותית' ומאפשרים חוויית משתמש מהירה, חכמה ואיכותית במיוחד". לדבריו, "וואווי רואה בישראל שוק חשוב, שיודע להעריך ולאמץ מוצרים המציעים חדשנות טכנולוגית. כחלק מכך, הוחלט בוואווי להשיק את סדרת ה-Mate 10 במחירים משתלמים, גם לעומת מחיריהם בעולם. אסטרטגיה זו תמשיך עם השקות נוספות ב-2018".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים