פרטנר נקנסה בכ-321 אלף שקלים – בגלל שינוי מבנה חשבון הטלפון

החברה לא הציגה ללקוחות את סיכום החשבון כפי שנדרש בחוק, ולכן החליט משרד התקשורת לקנוס אותה ● פרטנר מתכוונת לערער

זה כן לחשבון הטלפון. אילוסטרציה: BigStock

משרד התקשורת ממשיך להתנהל מול החברות בתחום ביד קשה: המשרד הודיע היום (ב') כי הטיל קנס על פרטנר בגובה של 321,330 אלף שקלים, לאחר שרק אתמול (א') קנס את HOT Mobile בסכום של יותר מ-88 אלף שקלים.

הקנס הושת על פרטנר משום שביצעה שינוי במבנה חשבון הטלפון של מנוייה ולא הציגה בסיכום החשבון שלהם את הפירוט כנדרש, אלא רק את הסכום לתשלום.

בהודעתו ציין משרד התקשורת כי "פרטנר פנתה אל המשרד בבקשה לבחון ביצוע שינויים בחשבון הטלפון של מנוייה. בעוד המשרד בוחן את הבקשה, ובטרם הודיע את החלטתו בעניין, בחרה החברה לבצע את השינויים על דעת עצמה".

זאת ועוד, נכתב בהודעה, "לאחר שהמשרד פנה לחברה בעניין זה, טענה החברה כי היא תתקן את ההפרה בתוך שבעה חודשים, שהוא פרק הזמן שנדרש לכך לפי ההערכה שנתנה החברה בעצמה. בחלוף מועד זה נמצא כי לא בוצע התיקון כנדרש". לאחר שמשרד התקשורת פנה לפרטנר לבירור העניין התברר כי זו תעמוד בהוראות הרלוונטיות רק בסוף הרבעון הראשון של 2015.

טענת פרטנר: לא נגרם למנויים נזק

פרטנר טענה מול משרד התקשורת כי לא נגרם למנויים נזק, ולו מזערי, אך טענתה לא התקבלה. המשרד מסר שללא פירוט המרכיבים הרלוונטיים, המנוי מתקשה להבין את החשבון ולכלכל את צעדיו לגבי התאמה של התוכנית שאליה הוא משויך, בהתאם למחירים ולדפוס השימוש שלו. דבר זה, על פי המשרד, בהחלט יכול לגרום ללקוחות נזק כלכלי.

יצוין כי החוק קובע שעל חברות התקשורת להציג את הסכום לחיוב ללא מע"מ, בצירוף הפרטים האלה: חיובים קבועים, חיובים משתנים, חיובים חד פעמיים, זיכויים והחזרים כספיים.

זה אינו הקנס הראשון שמשרד התקשורת מטיל על פרטנר. לפני כשנה היא נאלצה לשלם לו כ-360 אלף שקלים ולהשיב ל-60 אלף מלקוחותיה סכום כולל של 2.4 מיליון. זאת, משום שגבתה מהם תשלום על כרטיס SIM שהונפק להם כשהתניידו ל-012-מובייל, שהיא מותג נוסף של פרטנר ולא חברה אחרת.

ממשרד התקשורת נמסר כי "אנחנו עומדים על כך שהצרכנים יקבלו מידע ונתונים ברורים ושקופים, כדי שיוכלו לממש את זכויותיהם. משרד התקשורת ימשיך לפקח ולאכוף את ציותן של חברות התקשורת לחוק, על מנת שציבור הצרכנים יקבל את מלוא זכויותיו".

מפרטנר נמסר כי "החברה לא פעלה על דעת עצמה ופנתה למשרד התקשורת לאישור באופן מסודר. בכוונתה לערער בנושא".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים