פיני כהן, STKI: "העידן הטכנולוגי החדש מאיים על כל ענקיות ה-IT המסורתיות"

"הגבינה זזה אצל כולם והחוכמה היא להיערך באופן מושכל לעידן החדש הזה", אמר כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר בחברה ● לדבריו, EMC, מיקרוסופט, אורקל, נט-אפ וענקיות אחרות נתקלות בהקשר זה בבעיות

פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI

"אנחנו מצויים בעיצומו של מעבר לעולם חדש, שיש בו מגמות על טכנולוגיות שמשפיעות לא רק על האופן בו הארגונים מתפעלים וצורכים את ה-IT שלהם, אלא גם על האופן בו ספקיות ה-IT מתמודדות עם הדברים. כל הענקיות נמצאות תחת איום. הגבינה זזה אצל כולם והחוכמה היא להיערך באופן מושכל לעידן החדש הזה", כך אמר פיני כהן, סגן נשיא ואנליסט בכיר ב-STKI, בראיון לאנשים ומחשבים.

כהן התייחס בדבריו לשינויים משמעותיים שקרו בחודשים האחרונים בקרב כמה מספקיות ה-IT. אחת מהן היא מכירת חברת התוכנה טיבקו (Tibco) לחברת ההשקעות ויסטה (Vista Equity Partners). טיבקו הצטרפה בכך לשורה ארוכה של חברות תוכנה, ובהן דל (Dell), קומפיווור (Compuware) ו-BMC, שעברו לידיים פרטיות לאחר שהפכו יעד למשקיעים אקטיביסטים.

הוא ציין כי מגמה זו מצטרפת למגמת הפיצול בקרב ענקיות IT: סימנטק (Symantec) הודיעה על כוונתה להתפצל לשתי חברות, וכך גם eBay ו-HP.

"השינוי דומה למעבר מהמיינפריים ל-PC"

לדבריו, "השינוי במעבר לעולם החדש עצום, בדומה לזה שאפיין את המעבר מהמיינפריים ל-PC. פעם חברות פעלו סביב המיינפריים, וכשהופיע המחשב האישי, חלק ניכר מהן פשוט נעלמו וחלקן השתנה מהיסוד. קרה משהו דרמטי, שהביא לכך שאותן חברות לא הסתגלו והשכילו להשתלב בעולם החדש".

כהן ציין ארבע מגמות טכנולוגיות שיאפיינו את העולם החדש: מחשוב ענן, מעבר למובייל, שימוש נרחב בטכנולוגיות מבוססות קוד פתוח, פיתוח בתפיסות אג'ייל ו-Big Data. "ארגוני האנטרפרייז משנים את מקומם והולכים, באיטיות, לעבר אותן טכנולוגיות חדשות. ספקיות ה-IT לא נערכו מספיק לקראת אותן מגמות. הן מקבלות שוק גדול, הכול משתנה להן, משהו מהותי בצורת העסקים הולך ונעלם. חברות מיחשוב הענן לא קונות שרתים מאותן חברות אלא שרתים זולים. זה מביא לצמצום אופק הגידול של יצרני החומרה. במקביל, יוצאים שרתים מבוססי קוד פתוח, כמו זה של פייסבוק (Facebook). מדובר בשינוי שמערער את השוק", אמר.

"ענקיות ה-IT המסורתיות בבעיה – חוץ מיבמ"

בהמשך הוא הרחיב מעט על הסכנה הגלומה בעידן החדש, לדבריו, לחברות הוותיקות. "למעט יבמ (IBM), כל שחקניות ה-IT הענקיות המסורתיות מצויות במצב הזה תחת איום: EMC, מיקרוסופט (Microsoft), אורקל (Oracle), נט-אפ (NetApp) ואחרות. הן היו רגילות לפתח קו מוצרים, להציע אותו למכירה ללקוחות, לשפר אותו, להרחיבו מעט ועוד שלל פעילויות דומות. כעת, כיוון שהן בורסאיות, הן מצויות בבעיה, מאחר שהן לא מציגות את אותם אחוזי גידול שהיו להן בעבר", אמר כהן.

לעומתן, הוא ציין לחיוב את הענק הכחול: "התנהלותה של יבמ מראה שהיא נעה מהר יותר מהמתחרות שלה. היא הולכת לכיוון המחשוב הקוגנטיבי, מבוסס ווטסון (Watson), מספקת שירותים בענן וכבר 20 שנה בקוד הפתוח. פרדוקסלית, יבמ זזה יותר מהר ויש מה ללמוד ממנה".

לדבריו, הדרך ללמוד להיערך אל מול העתיד המשתנה היא "לבחון מה עושות חברות האינטרנט. אם הן רוצות פתרון, הן מחפשות ברשת מה מתאים להן ומורידות פתרון מבוסס קוד פתוח, לדוגמה".

כהן סיים בהמלצה למנמ"רים: "אימצו וטעמו את הטכנולוגיות החדשות. אל תתעלמו מהן, הן יביאו לארגונים שלכם ערך עסקי מבוסס IT".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים