איציק בלומנטל, מנכ"ל נמל אשדוד: "השקעה במחשוב ומערכות מידע היא התייעלות"

אגף המיחשוב של נמל אשדוד מעסיק 41 עובדים בראשותו של המנמ"ר איציק שבתאי ● "אנחנו מחויבים לתוכנית התייעלות, וחלק מההתייעלות היא השקעות בטכנולוגיה, אוטומציה של תהליכים שחוסכים הרבה מאוד כסף ומגדילים את הרווחיות", אמר בלומנטל, מנכ"ל הנמל

איציק בלומנטל, מנמ"ר עיריית אשדוד. צילום: שמעון אוחנה

"השקעה במיחשוב ובמערכות מידע היא המנוע העיקרי שתורם להצלחת הפעילות העסקית הרווחית של נמל אשדוד". כך אומר מנכ"ל נמל אשדוד, איציק בלומנטל, בראיון מיוחד למגזין "מנהיגים" של אנשים ומחשבים.

"העובדות מדברות בעד עצמן. הנתונים הכספיים הגלויים האחרונים מדברים על מחזור כספי של 1.1 מיליארד שקל בשנת 2014, ועל פי מדד מספר המכולות, שמקובל למדוד בנמלים, צמחנו ב-8%. למרות שנמל חיפה גדול מאיתנו, אנחנו גדולים יותר בהיקף הפעילות", מספר בלומנטל.

נמל אשדוד הוא הנמל השני בגודלו בישראל אחרי נמל חיפה, אבל למרות זאת הוא נחשב לשער הכלכלי הראשי של מדינת ישראל. דרכו עוברות הסחורות שמיועדות לייצוא, מה שהופך אותו למנוע כלכלי מרכזי של המשק. הממשלה היא עדיין בעלת המניות הגדולה, אבל הפעילות של הנמל, כמו גם זו של נמלים אחרים, הפכה להיות עסקית לכל דבר – דבר שהוביל לתחרות בין הנמלים. כעת נערכים לקראת הנפקת חברת נמל אשדוד בבורסה, לקראת הרבעון האחרון של 2015 .

"בשנים האחרונות העברנו לממשלת ישראל דיבידנדים של למעלה מ-600 מיליון שקל מרווחים", מסביר בלומטל, ומוסיף כי "אנחנו מחויבים לתוכנית התייעלות, וחלק מההתייעלות היא השקעות בטכנולוגיה, אוטומציה של תהליכים שחוסכים הרבה מאוד כסף ומגדילים את הרווחיות. בנוסף אנחנו משקיעים הרבה בפיתוח האתר שלנו כחלק מהקשר עם ציבור הלקוחות וכיום אפשר לעקוב בזמן אמת אחרי כל תנועת אנייה"

אגף המיחשוב של נמל אשדוד מעסיק 41 עובדים בראשותו של המנמ"ר איציק שבתאי, ולדברי המנכ"ל,  "אופי העבודה שלנו מחייב אותנו להיות מעין בית תוכנה עצמאי קטן כדי לפתח פתרונות תוכנה ייעודיים, שמטבע הדברים לא קיימים על המדף בשוק החופשי. זו גם הסיבה שחלק נכבד מעובדי אגף המיחשוב הם אנשי פיתוח, שמאחוריהם פיתוחים של פתרונות מדהימים וחשובים, המשפרים את העבודה בנמל ואת השירות ללקוחות שלנו."

בראיון מתארים בלומנטל ושבתאי את תהליכי הטיפול באוניה שמגיעה לנמל מרגע כניסתה ועד לשיגור המכולה ללקוח.

"בטרם הגעת אוניה לנמל משודר ע"י סוכן האוניה מסר אלקטרוני המכיל את רשימת המטענים המצויים בה. בעקבות זאת כבר מתחילים לבצע את כל תהליכי שחרור מכס, אישורים נדרשים וכד'. " אומר בלומנטל תהליך הפריקה והטעינה גם הוא מבוסס על מיחשוב, באמצעות יישום ייעודי TOS (ר"ת Terminal Operating System) המנהל את סדר העבודה, משדר נתונים למנופאי ברציף ומנתב את המכולה למקום המתאים" הוא אומר ומוסף. "כאשר מגיעה המשאית הנהג יודע בדיוק היכן לפרוק אותה. ביישום מערכות מיחשוב צריך לקחת בחשבון את הסביבה הקשה שאנו עובדים, שאינה ידידותית לאלקטרוניקה ולכן צריך מערכות מיוחדות לכך.

תקציב המיחשוב הכולל של נמל אשדוד עומד על כ-17 מיליון שקלים,"זהו תקציב סביר, שמבטא את הבנת מועצת המנהלים שלנו שככול שנשקיע יותר בטכנולוגיה כך נתקדם טוב יותר ליעדים שהצבנו לעצמנו." אומר המנכ"ל.

שבתאי חושף את החשיבות של המחלקה שלו: "אנחנו אחראים על כל הפעילות הטכנולוגית בנמל, וזאת במובן הרחב יותר של המילה. למשל כל הנושא של קשר דיבור". בנמל פועלות מערכות ה-Back-Office, שמכסות את פעילות המטה של החברה באמצעות ERP-סאפ מ-2006. "יישמנו פתרונות על גבי מסופונים שמייעלים את העבודה ולא מכבר עברנו לאפליקציות אנדרואיד סלולריות. לדוגמא כל תהליך שחרור כלי רכב שמיובאים לישראל נעשית באמצעות אפליקציית מובייל כזאת, כך גם אפליקציה לניהול תורי משאיות", מסכם המנמ"ר.

 

 הראיון המלא יתפרסם במגזין "מנהיגים" של אנשים ומחשבים שיופיע בסוף חודש מרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים