נוזקות נמצאו במערכי האחסון של יבמ

מערכי האחסון של הענק הכחול עלולים להדביק את מחשבי המשתמשים ● יבמ ממליצה להרוס את התקני ה-USB המקושרים לאחסון

התקני USB בהם שכנו הנוזקות. צילום: יח"צ יבמ

נוזקות נמצאו במערכי האחסון של יבמ (IBM) שכבר נשלחו לשוק, כך הודיעה החברה.

על פי הענק הכחול, הנוזקות נמצאו בהתקני USB המהווים חלק ממערך האחסון מבוסס דיסקים, סטורווייז (Storwize).

לכן, החברה מציעה בחום למשתמשים "להרוס את ה-USB באופן מאובטח, כך שלא ניתן יהיה לעשות בו שימוש חוזר". לחילופין, מציעה יבמ, "לבצע פעולות שיטהרו את סביבת המחשבים מהנוזקה, וכן לעשות זאת לכל רכיב שה-USB היה עימו במגע. לאחר מכן יש להוריד את הקבצים הדרושים – ולהתחיל שוב".

לדברי החברה, מערכי האחסון הם תקינים, אלא שהנזק בהדבקת הנוזקה עלול לקרות למחשבים האישיים של המשתמשים, כאשר הם מבצעים הגדרות למערך האחסון – בטרם ההטמעה שלו ב-IT הארגוני.

הנוזקה היא מסוג סוס טרויאני בעל כמה שמות שונים. על פי קספרסקי (Kaspersky Lab), מדובר ב"טפטפת" אשר מתקינה את עצמה בתיקייה זמנית, ולאחר מכן היא מורידה ומדביקה את המערכות בנוזקות אחרות.

הנוזקה האמורה לא נמצאת על מערכי האחסון עצמם, אלא על המחשב הנייד, או על תחנת העבודה, אשר משמשים להגדרות בטרם הטמעה. אז, הקובץ שהזדהם בנוזקה מועתק עם כלי האתחול לתיקיה זמנית.

לוודא כי התיקיות הבעייתיות – נמחקו

המשתמשים שעלולים להיות מושפעים מהנוזקה, צריכים להפעיל את האנטי-וירוס שלהם, ולוודא כי התיקיות הזמניות הבעייתיות – נמחקו. רשימה של תוכנות אנטי וירוס המזהות את הנוזקה נמצאות בפוסט של יבמ.

הענק הכחול רכש את סטורווייז הישראלית, הפועלת בתחום האחסון בשנת 2010, תמורת כ-150 מיליון דולרים. סטורווייז הוקמה ב-2004 על ידי גל נאור ויוני עמית, על רקע הצורך במתן מענה להתפוצצות המידע הארגוני הדורש אחסון.

החברה מספקת פתרונות לדחיסת מידע, ומוצריה מותקנים במערכי המיחשוב בארגונים, במקטע שבין מערכות האחסון לבין הרשתות; אז, הם מכווצים את המידע בטרם יאוחסן.

ייחודו של פתרון החברה הוא בכך שהוא מגיע ליחס דחיסה של עד 90% – מה שמביא לצמצום משמעותי בהקצאת המשאבים הנדרשת לטובת שטח הרצפה לאחסון, צריכת החשמל ועלויות רכישת הדיסקים.

טכנולוגיית דחיסת המידע של סטורווייז אינה תלוית יישום, ומוצרי החברה הוטמעו במגוון רחב של תעשיות. פתרונותיה משלימים את טכנולוגיות מניעת שכפול המידע.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים