האם הבינה המלאכותית היא אמנם חדשנות משבשת?
אם תשאלו את דורון אהרנסון, סמנכ"ל שיווק גלובלי בחברת סלע, התשובה היא עדיין לא, כי אנחנו נמצאים בראשית המהפכה ● שאלנו אותו, בפודקאסט אנשים ומחשבים, את השאלה הזו ושאלות אחרות אודות התחום החם של ה-AI
ביום ב' הקרוב יתקיים כנס Lynx Disrup של Lynx מבית אנשים ומחשבים, שיעסוק באחת תופעות היותר מאתגרות: הופעתן של טכנולוגיות שמאיימות על חברות ענק ומשנות סדרי עולם. לקראת הכנס התארח בפודקאסט אנשים ומחשבים דורון אהרנסון, סמנכ"ל שיווק גלובלי בחברת סלע, שמשתתפת בכנס.
לפני שנצלול לנושא, ספר קצת בבקשה על עצמך.
אהרנסון: "אני נשוי ואב לשלושה ילדים. אני מגיע מרקע של ניהול כללי ושל שיווק. לסלע הצטרפתי לפני כמה חודשים, כדי להוביל את הפעילות בשוק הגלובלי. לפני כן הייתי מנכ"ל של סטארט-אפ בתחום האד-טק והובלתי את החברה למכירה, ועוד לפני כן שימשתי בתפקידי ניהול שיווק בארגונים שונים. יש לי שני תארים: תואר ראשון בקולנוע וטלוויזיה ותואר שני במנהל עסקים – שניהם מאוניברסיטת תל אביב".
האם ה-AI היא אמנם חדשנות משבשת, או שזה טרנד חולף?
"לדעתי, אנחנו כבר לא בטרנד. העולם עובר מהפכה בתחום, אבל אני עדיין לא יכול לומר שזו חדשנות משבשת, כי אנחנו נמצאים בראשית המהפכה. אנחנו מדברים על השילוב של בינה מלאכותית עם יכולות הענן, והאופציות שהוא מהווה עבור הארגונים. למעשה, הבינה המלאכותית היא מכפיל כוח לפלטפורמות של כל שחקני הענן המרכזיים".
במה הם יכולים לסייע?
"יש כיום כלי AI שמאפשרים לעסקים להטמיע מודלים של לימוד מכונה, וגם ניתוח דאטה, מבלי להזדקק למשאבי מחשוב גדולים. הענן מהווה פתרון מעולה לאתגרי חדשנות אלה ומאפשר לכל ארגון להטמיע את זה בקלות".
איך חדשנות משבשת קורית? שמענו על כמה מקרים באחרונה, כמו אינטל ואנבידיה.
"העלית דוגמה מעניינת, שעוסקת בתהליך הייצור הפיזי של צ'יפים, אבל השיבוש חל בכל אחד מהשלבים של שרשרת הערך של המוצר, עד רמת הארגון – וזה קורה ללא מעט תעשיות חזקות. צריך גם לומר שלא קל לזהות טרנדים חדשניים, ולא קל לדעת האם הם אלה שיהוו את הסכנה הבאה. אנחנו, כמנהלי שיווק, רואים את החדשנות המשבשת יותר באזורים של הפעילות שלנו, ואנחנו מתאמצים לזהות טרנדים. כאן מגיע הערך המוסף שלנו (של סלע – י"ק), כי אנחנו שותפים ברמה הכי גבוהה של כל שחקניות הענן הגדולות. הן חשופות לכל החידושים, וכל אחת מנסה להביא את הגישה שלה לעולם הזה. כשאנחנו מלווים ארגון, אנחנו מביאים אליו את כל הגישות החדשות של כל הספקים, מקצרים סיכונים ללקוח. כדי להנות מהבינה המלאכותית, הוא לא צריך לפתח את הכול בעצמו, אלא להנות מההיצע של הענן".
תגובות
(0)