פודקאסט: בוגרי ממר"ם מספרים על שירותם הצבאי והקריירה שלהם

פרק ראשון בסדרת ראיונות עם בוגרי ממר"ם, לקראת הכנס השנתי בסימן 65 שנה לממר"ם, שייערך בשיתוף עם אנשים ומחשבים ● והפעם: אורטל תבל, בוגרת היחידה ומנכ"לית חברת קולו

אורטל תבל, בוגרת ממר"ם ומנכ"לית חברת קולו.

פרק ראשון בסדרת ראיונות עם בוגרי ממר"ם, לקראת הכנס השנתי בוגרי ובוגרות ממר"ם 2024, שייערך בשיתוף עם אנשים ומחשבים, והפעם בסימן 65 שנה לממר"ם.

בפרק זה, ראיון עם אורטל תבל, בוגרת היחידה ומנכ"לית חברת קולו (Colu).

מראיינת אורחת בסדרה: אל"מ (מיל.) טלי כספי – המפקדת הראשונה של יחידת שחר.

שלום לאורטל תבל. ספרי לנו מה את עושה היום.
"אני משמשת כיום כמנכ"לית חברת הסטארט-אפ הישראלית קולו, העוסקת בפיתוח והטמעת מטבעות מקומיים, כחלק ממטרה לחזק קהילות מקומיות ברחבי העולם. המטבעות האלו מתגמלים את הקהילה לרכוש מוצרים מעסקים מקומיים ובסופו של דבר הכסף חוזר לקהילה".

מה אתם עושים בפועל?
"בפועל מה שזה אומר זה שהחברה מפתחת אפליקציות לעיריות, למשל בארה"ב, כאשר כל קהילה בכל מדינה משיקה את המטבע המקומי שלה עם המיתוג שלה. בנוסף גם פיתחנו פרוטוקול על הבלוקצ'יין המיועד לקהילות קטנות".

ספרי לנו על השירות בממר"ם, איך הגעת לשם, מה הרקע שלך?
"השירות הצבאי שלי לא היה סטנדרטי. לפחות ממה שהיה מקובל אז. רציתי מאוד להתקבל לעתודה, אבל לא הוגדרתי ככזו. למרות זאת החלטתי לדחות את השירות בשנה, כדי לסיים ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטה הפתוחה, במקביל לסיום לימודי בתיכון. ידעתי מראש שאני רוצה להגיע לממר"ם, לא ויתרתי ובסוף התקבלתי לקורס קדם צבאי של ממר"ם. האמת שמאוד נהניתי, כי הידע המוקדם שלי מאוד עזר לי, וכשהחל השלב המעשי של עבודה בצוות ופרויקטים, היה לי הרבה יותר קל מלאחרים. בשלב מסוים המפקדים זיהו אותי, והבינו שאני לא צריכה להיות שם. הם אמרו לי תעשי מבחן ואם תעברי לא תצטרכי לסיים את הקורס – וכך היה. שובצתי ליחידה. התפקיד הראשון היה בתחום של דאטה בייסים. זה עניין אותי, כי בלימודי תואר לא מלמדים דברים כאלו". 

היום, בדיעבד, כיצד לדעתך השירות הצבאי בנה אותך לקריירה שלך אחר כך, כפי שסיפרת לנו?
"וואו. קשה לתמצת את זה בתשובה קצרה. עשיתי תפקידים נוספים ב-ממר"ם, יצאתי לקצונה, עשיתי תפקידים כמו ראש צוות די בי איי, שבמסגרתו ניהלתי עשרה אנשים. בהמשך עשיתי תפקידים שונים שפתחו לי כיוונים שונים, במסגרת ניהול מוצרים. אין לי ספק שהשירות בממר"ם תרם הרבה לעיצוב הקריירה שלי בהמשך".

מימין לשמאל: אל"מ (מיל.) טלי כספי - המפקדת הראשונה של יחידת שחר, אורטל תבל, בוגרת היחידה ומנכ"לית חברת קולו.

מימין לשמאל: אל"מ (מיל.) טלי כספי – המפקדת הראשונה של יחידת שחר, אורטל תבל, בוגרת היחידה ומנכ"לית חברת קולו. צילום: יניב פאר

מה עשיתי לאחר השירות הצבאי?
"לאחר שהשתחררתי מקבע השלמתי את לימודי התואר השני במנהל עסקים באוניברסיטת תל אביב. אחר כך יצאתי לטיול הגדול לחו"ל, ולאחר שחזרתי, התקבלתי ללאומי קארד (כיום מקס). העולם הפיננסי קסם לי מאוד, וגם שם נתנו לי להוביל פרויקטים מאוד משמעותיים לחברה. אחד הפרויקטים החשובים, אז, שיצא לי להיות אחראית עליו, הוא השקת אתר האינטרנט של החברה. אנחנו מדברים על 2010, ראשית הבנקאות הדיגיטלית. אחר כך עברנו לאפליקציות, שגם הן היו סוג של מהפכה באותה תקופה".

כמה זמן היית בלאומי קארד ומה עשית אחרי זה?
"עזבתי אחרי שש שנים, למרות שיכולתי להמשיך, אבל החלטתי שאני רוצה לצאת מאזור הנוחות שלי, כדי להתפתח לכיוונים חדשים, כי זה חלק מהאופי שלי. הצטרפתי לסטארט-אפ בתחום הסייבר, שנקרא אקסדייט, שלימים נמכר למיקרוסופט. בהמשך הייתי בסטארט-אפ אחר בתחום פיננסי, שמסייע לממש כספים שיש בכרטיסים שונים, כמו גיפט קארד, לנזילים. בחברת קולו אני נמצאת כבר שש שנים, ובדיוק כעת הודענו שהחברה עומדת להימכר לחברה אמריקנית. אז גם פה אסיים את התפקיד ואמשיך הלאה".

רגע לפני שאת עוברת לתפקיד הבא – מדברים הרבה על נשים בתפקידי ניהול. איך את רואה את זה מנקודת מבטך?
"להיות מנכ"לית זה באמת טייטל מאוד נוצץ, אבל ללא קשר למגדר. הוא משלב בתוכו ניגודיות מאוד גדולה, סיפוק ואתגר גדול מאוד. בסופו של דבר יש עלייך אחריות מאוד גדולה, על כל מה שקורה בחברה, על כל המחלקות, על ההצלחות ועל הכישלונות בדיוק באותה מידה, ויש קבלת החלטות בעולמות של אי וודאות. זה לא דברים קלים ולא פעם בצמרת אתה די בודד, וצריך לקבל החלטות. אבל יש כמובן צדדים חיוביים, במיוחד כאשר יש הצלחות. בסך הכל, זה לא שונה מגבר".

מן הסתם פגשת בוגרי ממר"ם, איך את רואה את הערך שלהם ותרומתם לחברה?
"אכן יצא לי לפגוש בוגרי ממר"ם בכל התעשיות בארץ. הם משולבים בכל התעשיות, הביטחוניות, סייבר, ועוד. אפשר ללמוד מרשת הקשרים שלי בלינקדאין, שמשקפת את השילוב שלהם במשק. כשאתה עובד עם בוגרי ממר"ם אתה מרגיש את האווירה של מחויבות, של עבודה מעבר לשעות הרגילות, כי ככה היינו רגילים שם, ולפעמים לעשייה סביב השעון. יש את הערכים של יכולת עבודה בצוות, פירגון ותמיד לשאוף קדימה. אלו הם יסודות שאתה רוכש בממר"ם והם נשארים איתך לכל אורך החיים".

מה את מאחלת לנו לקראת השנה הבאה?
"ראשית למדינה, המצויה בימים כל כך לא פשוטים – מייחלת להחזרת החטופים, לשובם של כל המפוני מהצפון והדרום, ושכל החיילים יחזרו הביתה בשלום. 

אני מקווה שהכנס הזה, כמו בעבר, יחבר בין אנשים טובים, ישקף א המסוגלות של הבוגרים ויצמיח יזמים חדשים שיחזקו את הכלכלה ואת התעשייה".

להאזנה לפרק המלא בפודקאסט של אורטל תבל

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים