הרווח הנקי של אורקל השיל 0.5% – עקב העלייה בשער הדולר; ההכנסות לעומת זאת, עלו בכ-6%
העלייה בשער הדולר הקטינה את ההכנסות של החברה במושגים דולריים מפעילויותיה מחוץ לארה"ב, כך שהרווח הנקי הרבעוני עמד על 1.296 מיליארד דולרים - לעומת 1.3 מיליארד דולרים ברבעון המקביל - כך עולה מהתוצאות העסקיות לרבעון השני של השנה הפיסקלית 2009 אותן פרסמה החברה בסוף השבוע ● לארי אליסון, מנכ"ל אורקל: "מכרנו את מכונת בסיסי הנתונים הראשונה שלנו, והשקנו בכך עסק חשוב לאורקל"
העלייה בשער הדולר פגעה ברווח הנקי של ענקית ה-IT אורקל – כך עולה מהתוצאות העסקיות לרבעון השני של שנתה הכספית 2009, אותן פרסמה החברה בסוף השבוע. העלייה בשער הדולר הקטינה את ההכנסות של החברה במושגים דולריים מפעילויותיה מחוץ לארה"ב, כך שהרווח הנקי הרבעוני עמד על 1.296 מיליארד דולרים – ירידה של 0.54% לעומת 1.3 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הנקי למניה, עם זאת, נותר ללא שינוי ועמד על 0.25 דולרים. במהלך הרבעון לעומת זאת, הכנסות החברה עמדו על 5.61 מיליארד דולרים – עליה 5.53% לעומת הכנסות של 5.31 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הכספית 2008.
בכל המחצית הראשונה של שנתה הכספית 2009 הסתכמו ההכנסות ב-10.9 מיליארד דולרים – עליה של 11.08% לעומת הכנסות בסך 9.84 מיליארד דולרים במחצית הראשונה של שנתה הכספית 2009. הרווח הנקי של אורקל לתקופה זו עמד על 2.37 מיליארד דולרים – עליה של 10.68% לעומת רווח נקי של 2.14 מיליארד דולרים במחצית הראשונה של השנה הקודמת, ורווח נקי למניה של 0.46 דולרים, לעומת 0.41 דולרים בתקופה המקבילה אשתקד – עליה של 12.2%.
הכנסות החברה נחלקות כדלקמן: 29% מההכנסות מקורן במכירת רישיונות, או 1.63 מיליארד דולרים – שהם ירידה של 2.4% לעומת הכנסות של 1.67 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ההכנסות ממכירת עדכונים לתוכנות קיימות ושירותי תמיכה הסתכמו ב-2.85 מיליארד דולרים – עליה של 14.0% לעומת הכנסות 2.49 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ברבעון המדווח הכנסות אלו היוו 51% מסך כל ההכנסות. ההכנסות משירותים היוו 20.0% מסך ההכנסות והסתכמו ב-1.13 מיליארד דולרים – ירידה של 1.74% לעומת הכנסות של 1.15 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
בחלוקה גיאוגרפית הסתכמו ההכנסות ברבעון המדווח כדלקמן: 51.8% מההכנסות, או 2.90 מיליארד דולרים, מקורם ביבשת אמריקה; 33.5% מההכנסות, או 1.88 מיליארד דולרים, מקורם ממכירות באזור EMEA אירופה אפריקה והמזרח התיכון; ואילו 14.7%, או 822 מיליון דולרים, מקורם מכירות באזור אסיה פסיפיק.
ההוצאות התפעוליות גדלו קלות
במהלך הרבעון המדווח ההוצאות התפעוליות של החברה גדלו קלות ל-3.63 מיליארד דולרים – עליה 2.83% לעומת 3.53 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הכספית הקודמת. ההוצאות התפעוליות היוו 65% מההכנסות ברבעון המדווח, לעומת 66% ברבעון המקביל בשנה הקודמת. מתוך הוצאות אלו, הוצאות המחקר והפיתוח גזלו 651 מיליון דולרים, או 11.6% מהמחזור, לעומת 674 מיליון דולרים, שהם 12.7 מיליון דולרים מהמחזור ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
הרווח התפעולי ברבעון המדווח עמד על 1.98 מיליארד דולרים – עליה של 10.83% לעומת 1.78 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת. ברבעון המדווח הרווח התפעולי השולי עמד על 35.22% לעומת 33.54% ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי ערך מזומנים על סך 7.35 מיליארד דולרים, לעומת 8.26 מיליארד דולרים ברבעון המקביל בשנה הקודמת.
"ברבעון זה חתמנו על החוזה הגדול ביותר שלנו לאוטומציית כוח מכירות לפי דרישה", אמר מנכ"ל ומייסד אורקל, לארי אליסון. "היה זה רק אחד מכמה הישגים שהשגנו לאחרונה מול salesforce.com. בנוסף, מכרנו את מכונת בסיסי הנתונים הראשונה שלנו, והשקנו בכך עסק חדש וחשוב לאורקל".
ג'ף אפשטיין, מנכ"ל החברה וסגן הנשיא שלה, אמר כי "ההכנסות של החברה נפגעו מהעלייה בשער הדולר בתקופה המדווחת. עם זאת, ההכנסות התפעוליות שלא במסגרת GAAP גדלו ב-25% ל-2.6 מיליארד דולרים, הרווח התפעולי השולי עמד על 46%, ואילו תזרים המזומנים גדל ל-7.6 מיליארד דולרים – עליה של 15% לעומת תזרים המזומנים בתקופה המקבילה בשנה הקודמת".
תגובות
(0)