סין: משפחה של עובד שנגרם לו נזק מוחי תובעת את פוקסקון

התביעה הוגשה בשמו של זנג טינגזן, מהנדס בן 26 שנותר עם נזק מוחי לאחר שספג הלם חשמלי בשנה שעברה ● בהודעת SMS ששלחה החברה הטייוואנית למשפחה, נכתב כי פוקסקון תפסיק לממן את הטיפולים וההוצאות אם העובד לא יסכים לעבור בית חולים

מסתבר שהגיהנום קיים גם במלזיה. מפעל פוקסקון שבסין

אביו של עובד פוקסקון (Foxconn), שנותר עם נזק מוחי לאחר תאונה במפעל של החברה בצפון סין, הגיש אתמול (ג') תביעה כנגד היצרנית הגדולה ביותר של מוצרים בקבלנות עבור אפל (Apple).

התביעה הוגשה בשמו של זנג טינגזן, מהנדס בן 26 שנותר עם נזק מוחי לאחר שספג הלם חשמלי בשנה שעברה. מחצית ממוחו הוסר בניתוח, וכתוצאה מכך איבד טינגזן את היכולת לדבר וללכת.

בהודעת SMS ששלחה החברה הטייוואנית למשפחה, נכתב כי פוקסקון תפסיק לממן את הטיפולים וההוצאות אם טינגזן לא יועבר מבית החולים בעיר שינזן לבדיקת נכות בעיר הויזו, שבה הוא נשכר לעבודה. אביו של טינגזן, עם זאת, טוען כי הוא נשכר לעבודה בעיר שינזן, שבה המשכורות גבוהות יותר והתנאים טובים יותר. "הראיות מוכיחות שהוא עבד בשינזן ונפצע בשינזן", אמר פרקליט המשפחה, זנג קסיאוטן.

פעילים למען זכויות עובדים טוענים שהמקרה מייצג שיטה מקובלת בקרב חברות גדולות בסין, לפיה הן שוכרות עובדים בערים שבהן המשכורות והתנאים פחות טובים – ולאחר מכן מציבות אותם בערים גדולות שבהן התנאים טובים יותר בצורה משמעותית. יצוין, כי פוקסקון מעסיקה כמיליון עובדים בסין, כאשר בתקופה האחרונה מתאפיינים יחסי העבודה בחברה באי שקט.

לא ניתן היה לקבל תגובה מפוקסקון.

אירועים קרובים