HP הכריזה על שרתים קריטיים מבוססי מעבדי איטניום 9500 החדשים של אינטל

ענקית המיחשוב הודיעה על חיזוק פורטפוליו התשתית האחודה שלה לסביבות קריטיות, עם שרתים קריטיים חדשים ממשפחת HP Integrity, הרחבות חדשות למערכת ההפעלה HP-UX ושירותים חדשים ● שני אירועים מרכזיים משחקים עתה לטובתה של HP: פסיקת בית המשפט המחייבת את אורקל להמשיך ולתמוך במעבדי איטניום, והכרזתה של אינטל על 9500 - הדור העשירי של משפחת מעבדי האיטניום

11/11/2012 15:07
שוק שרתי ה-x86 צמח ב-1.2% מבחינת יחידות ו-7.4% מבחינת הכנסות. HP

בעקבות סערת אי הוודאות לגבי עתידם של שרתי-העל BCS (ר"ת Business Critical Systems) של HP, ששיאה היה בהודעת החברה על ירידה בהיקף המכירות בשנה האחרונה, מסייעת כעת ענקית המיחשוב להבהיר את השמיים, ויוצאת במתקפת הכרזות של מוצרי חומרה ותוכנה, שנועדו להגן על בסיס לקוחותיה ולהרחיב את עסקיה בתחום. את ההשקה לאזור EMEA ערכה HP בסוף השבוע האחרון בלונדון.

כך, הכריזה HP על חיזוק פורטפוליו Converged Infrastructure (התשתית האחודה) לסביבות קריטיות עם שרתים קריטיים חדשים ממשפחת HP Integrity, הרחבות חדשות למערכת ההפעלה HP-UX ושירותים חדשים. הפיתוחים השונים, מסרה HP, תורמים במשולב לשיפור ביצועי המערכות הקריטיות עד פי שלושה, לצד חיסכון של עד 33% בעלות הבעלות הכוללת (TCO). השרתים הקריטיים החדשים מבוססים, כאמור, על מעבדי איטניום 9500, ומספקים עוצמת מיחשוב רבה יותר תוך חיסכון של 21% בצריכת החשמל בהשוואה לדורות קודמים – כך על פי נתוני HP.

בין מרכיבי ההשקה, נמנים שלושה שרתי להב לעסקים קריטיים: HP Integrity BL860c i4, HP Integrity BL870c i4 ו-HP Integrity BL890c i4 התומכים בשניים, ארבעה ושמונה מעבדים (בהתאמה); והשרת הקריטי HP Integrity rx2800 i4 במחיר כניסה, המציג חיסכון משמעותי בחשמל. כמו כן, כוללת ההשקה הכפלה של מספר ליבות העיבוד בשרת הדגל HP Superdome 2, ושילוב של מערכת אוטומטית לזיהוי, אבחון ופתרון תקלות.

שרתי-על לעיבוד יישומים קריטיים עולים יותר. נכון. ממצאי IDC מראים שהלקוחות מעריכים זאת ומוכנים לשלם מעט יותר בהתאם. צילום: פלי הנמר

היתרונות במערכות אחודות (Converged). צילום: פלי הנמר

בנוסף, הודיעה HP על הרחבות ל-HP-UX 11i v3, ובהן תיעוד אירועי אבטחה לאיתור מהיר עד פי עשרה של סכנות לרשת; כלי ניתוח חדש ל-HP Capacity Advisor, לשיפור היעילות וניהול פשוט של העומסים על גבי השרתים ברשת; ותמיכה בעד 256 ליבות לכל שרת, על מנת לספק עוצמת עיבוד גדולה יותר באותו שטח רצפה.

שירותי הייעוץ HP Platform Advisory Workshop, הודיעה ענקית המיחשוב, יספקו לארגונים תכנית פעולה בהתאמה אישית להטמעת השרתים החדשים, שמבוססת על ניתוח הצרכים, היעדים והמצב הקיים. לאלו מצטרף מחשבון ה-TCO המחודש, שמסייע לקבלת החלטות מושכלת, אשר נשענת על הבנת עלות הבעלות הכוללת הן בהשארת המצב הקיים על כנו והן במעבר חלקי או מלא לתשתיות הקריטיות החדשות.

יש עתיד לאיטניום
אין ספק ש-HP עברה למצב התקפה בשיווק שרתיה ליישומים קריטיים – התקפה שמהווה למעשה הגנה על בסיס לקוחותיה, שנובע הן מלקוחות הלגאסי יוניקס (UNIX) שלה והן מרכישתה את קומפאק (Compaq) לפני כעשר שנים, במסגרתה מיזגה לתוכה גם את טנדם (Tandem) ודיגיטל (Digital), שנרכשו בעצמן על ידי קומפאק ושירתו לקוחות רבים. טנדם התמחתה במערכות פיננסיות קריטיות לניהול תנועות 24×7 ללא הפסק ואילו בדיגיטל התעסקו בהקשר זה במערכות מבוססות יוניקס ו-VMS.

מארק פיין, סגן נשיא ומנהל תחום מערכות קריטיות ב-HP לאזור EMEA, אמר כי "לקוחות בעלי מערכות קריטיות ניצבים בפני דרישה גוברת לזמינות, ביצועים ואבטחה של יישומי הליבה הקריטיים. הכרזה זו ממחישה את המחויבות המתמשכת של HP להוביל טרנספורמציה בעולם השרתים, וזאת על ידי פיתוח החדשנות בפורטפוליו מוצרי ה-Integrity המשולבים בתשתית הקריטית האחודה שלנו, שמצעידה את התחום אל העתיד". צילום: פלי הנמר

HP עומדת בהתחייבויותיה ללקוחות מערכות יישומים קריטיים לאורך כל הדרך ולעתיד לבוא. צילום: פלי הנמר

אריק פרדייר, סגן נשיא לשירותים טכנולוגיים ב-HP, מדגיש את חשיבותם של שירותי הייעוץ שקבוצתו מעניקה ללקוחות האנטרפרייז של HP, בהבנה ובהטמעה נכונה של מערכות יישומים קריטיים (לא לבלבל עם חטיבת שירותי מיקור חוץ ופרויקטים, מה שהיה EDS לפני ש-HP רכשה אותה). צילום: פלי הנמר

שני אירועים מרכזיים משחקים עתה לטובתה של HP. האירוע הראשון הוא פסיקת בית המשפט בארצות הברית המחייבת את אורקל (Oracle) להמשיך ולתמוך במעבדי איטניום (Itanium) של אינטל (Intel) בעיקר בבסיס הנתונים שלה, שהוא הנפוץ בעולם. כזכור, לארי אליסון – מייסד ומנכ"ל אורקל, הכריז שלא יתמוך בסדרת מעבדי האיטניום שהגיעו לסוף דרכם, מה שבין היתר יכול היה לגרום ללקוחות HP, למשל, לעבור למערכות האקסה-דטה (Exadata) המתחרות של אורקל. עכשיו HP מכינה את התביעה הכספית נגד אורקל לפיצוי על הנזקים שהודעתה הלא-אחראית, להגדרתה, הסבו לה וללקוחותיה.

האירוע השני שמשחק לטובתה של HP, הוא הכרזתה של אינטל מסוף השבוע האחרון על הדור החדש של משפחת מעבדי האיטניום – ה-9500. המעבדים החדשים מהווים את הדור העשירי של משפחת איטניום ומכונים Poulson. לאחר שנתיים וחצי הם יחליפו את המעבדים מהדור התשיעי, Tukwila, ומתאפיינים במקביליות-על מבוססת מיקרו-ארכיטקטורה. בהכרזתה הציגה אינטל גם את המשך מפת הדרכים שלה למשפחת מעבדי האיטניום, עם Kittson – הדור ה-11, שימשיך בקו הביצועים המשופרים ויציע הרחבה של המודולים המשותפים לאיטניום ולמעבדי ה-Xeon שלה, מבוססי ארכיטקטורת x86.

טום מאייר, סגן נשיא אזור EMEA למערכות ופתרונות תשתית בחברת המחקר IDC, מסביר שמערכות לעיבוד יישומים קריטיים הולכים ונעשים מרכזיים יותר ויותר במרכזי הנתונים של הארגונים בעידן הענן, המובייל וה-Big Data. הכול נעשה קריטי כשכל הלקוחות של הארגון מחוברים למרכז הנתונים דרך הענן כל הזמן, מייצרים "אין סוף" נתונים ומצפים לתגובה מיידית. צילום: פלי הנמר

אז מה הן מערכות קריטיות? כל תשובה נכונה. מקבץ תשובות לפנייה של IDC. צילום: פלי הנמר

מטרתה של HP בהכרזה החדשה מסוף השבוע, היא להראות ללקוחותיה שלמערכותיה מבוססות האיטניום יש עתיד מוכח בשנים הקרובות ושמערכות Scale-up כמו Superdome 2, מתמודדות בהצלחה במערכות Scale-out מבוססות x86 של מתחרותיה, כמו גם במערכות ה-Pure Systems המהונדסות (Engineered) של יבמ (IBM) והאקסה-דטה של אורקל.

חשוב ל-HP להדגיש גם את האסטרטגיה של אינטל לפלטפורמה של רכיבים משותפים למעבדי Xeon עם איטניום ברמת השבב, כמו גם ברמת המחברים והקלט-פלט – כי כל זה משתלב היטב בפרויקט Odyssey של HP, שנהגה לפני כשנתיים ונועד למזג בעתיד את שרתי-העל שלה בסדרת Integrity מבוססי Xeon, עם שרתי ProLiant שלה וגם עם מערכות Superdome – שתי האחרונות מבוססות על מעבדי איטניום. האופק לפרויקט זה הוא כשנתיים-שלוש, להערכת מומחים בתעשייה.

HP מאמינה שמערכות BCS שלה מסייעות ללקוחותיה בזכות התכונות-יתרונות הבאים. צילום: פלי הנמר

קן סורפלייס, מנהל מערכות BCS לאזור EMEA ב-HP, מדגיש את גישתה של חברתו להציע מערכות פתוחות ותקניות המאפשרות ללקוחות, לאחר בחירת השרת של HP, לבחור רכיבים כמו אחסון ורישות ותוכנת יישומים ותווכה מיצרנים שונים - לא רק מ-HP עצמה. זאת, לעומת גישתם של יצרני המערכות המהונדסות (Engineered) כמו יבמ ואורקל, המציעות ללקוחות מקשה אחת מורכבת מראש, ללא יכולת בחירה. הוויכוח המתמיד בתעשייה הוא איזו גישה עדיפה ללקוחות: מערכות סוויטה שלמה מאותו ספק, המכוונן אותה לשיא הביצועים, או התאמה של מערכות Best of Breed, במסגרתה הלקוח בוחר רכיבים שונים מספקים שונים - כל רכיב המתאים לצרכיו ביותר, ומרכיב ומכוונן אותם בעצמו, או נעזר בשירותי הייעוץ של הספק כמו של HP. צילום: פלי הנמר

בהכרזה המשותפת עבור איזור EMEA, שנערכה ביום ה' האחרון בלונדון, הציגה HP את הישגיה בשדרוג סדרת HP Integrity – שרתי הכניסה ותחום הביניים למערכות קריטיות, המריצים את מערכות ההפעלה NonStop, יוניקס (HP-UX) ו-OpenVM, ובסדרת שרתי-העל שלה – Superdome 2, המריצים את מערכת ההפעלה HP-UX. בנוסף, הציגה HP גם כיצד שיפרה את שרתיה ליישומים קריטיים, לא רק על ידי ניצול השיפורים במעבדי איטניום 9500 החדשים של אינטל, אלא גם על בסיס השיפורים שהיא פיתחה במערכת ההפעלה שלה, HP-UX, בעיקר (אך לא רק) בתחום האבטחה, שכה חשוב במערכות עיבודים פיננסיים של 24×7.

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לבריטניה

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים