מתקפת סייבר חסרת תקדים על אתרי הממשלה: 44 מיליון נסיונות תקיפה מאז תחילת המבצע

היעד המותקף ביותר הוא אתר האינטרנט של בית הנשיא - שספג לא פחות מעשרה מיליון נסיונות תקיפה ואחריו אתר משרד החוץ, עם שבעה מיליון נסיונות ● כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי: "הלחימה מתנהלת בשלוש חזיתות - החזית הפיסית, חזית הסייבר וחזית הרשתות החברתיות" ● שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ: "אגף התיקשוב במשרד האוצר ימשיך לבלום את מיליוני מתקפות הסייבר. אנו נהנים מפירות של השקעה לאורך השנים האחרונות בפיתוח מערכות ההגנה הממוחשבות, אך יש לפנינו עוד עבודה רבה"

מאז תחילת מבצע עמוד ענן עמדה מדינת ישראל בפני מתקפת סייבר קשה במיוחד: צוותי ממשל זמין הדפו למעלה מ-44 מיליון נסיונות לשבש את פעילות משרדי הממשלה – כך מסר שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, בסיור שערך היום (א') במתקני ממשל זמין. מאז תחילת המבצע ועד לרגע זה, פועלים כ-20 עובדים מיומנים של ממשל זמין מסביב לשעון כדי ליירט התקפות על אתרי הממשלה.

מערך ממשל זמין נכנס לפעילות מוגברת כבר ביום ד' האחרון, לאחר חיסולו של רמטכ"ל החמאס – אחמד ג'עברי. מיד עם תחילת מבצע עמוד ענן, כינסה כרמלה אבנר, הממונה על התיקשוב הממשלתי, את צוותי ממשל זמין, והיחידה נכנסה לעבודה בכוננות גבוהה ביותר. "הרבה לפני תחילת המבצע כבר היה ברור שהלחימה אינה מתנהלת רק בחזית אחת, אלא בשלוש: בחזית הפיסית, בחזית הסייבר ובחזית הרשתות החברתיות", אמרה אבנר לאנשים ומחשבים. "זמן קצר לאחר שהפעולה החלה, קיבלנו הנחיות משר האוצר – שהיה מעודכן בפרטי המבצע – ונערכנו בהתאם".

לדברי אבנר, עיקר הפעילות העיונת היא ביצירת עומסים על השרתים, במטרה להפיל אותם. היעד המותקף ביותר הוא אתר האינטרנט של בית הנשיא – שספג לא פחות מעשרה מיליון נסיונות תקיפה ואחריו אתר משרד החוץ, עם שבעה מיליון נסיונות. אבנר מדגישה, כי "למרות ניסיונות התקיפה הקשים, כל המשרדים ואתרי האינטרנט שהותקפו המשיכו לעבוד כרגיל. אף גורם לא נאלץ להשבית את שירותיו".

אבנר ציינה, כי ממשל זמין ממשיך לעבוד בשיתוף פעולה עם כל הספקי האינטרנט, שכבר ביום ד' זיהו עומס פניות לא רגיל, והתריעו על כך בפני אנשי ממשל זמין. "לשמחתי לא נאלצנו לסגור אתרים, אלא רק לחסום גישה ממקורות שזוהו כעוינים", היא מסבירה. "אנחנו חיים בשיגרה של ערנות וחירום, וערוכים לעמוד בפני המתקפות גם בהמשך".

"אגף התיקשוב במשרד האוצר ימשיך לבלום את מיליוני מתקפות הסייבר", אמר השר שטייניץ במהלך ביקורו במתקני ממשל זמין. "אנו נהנים מפירות של השקעה לאורך השנים האחרונות בפיתוח מערכות ההגנה הממוחשבות, אך יש לפנינו עוד עבודה רבה. הנחיתי את גורמי המקצוע במשרד להמשיך ולפעול במתכונת חירום, על מנת להדוף את הניסיון לפגוע באתרי ממשל וסמלי שלטון". בסיור השתתף גם אופיר בן אבי, מנהל ממשל זמין, שהציג לשר לראשונה את חדר המצב של ממשל זמין, המאתר את ההתקפות על משרדי הממשלה בכל רגע נתון.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ז

    כל הכבוד לממשל זמין על העבודה המעולה והאיכותית ביותר שיש בעולם הזה!! תמשיכו להיות חזקים

אירועים קרובים