מיקרוסופט תוקפת את גוגל: "כל התוצאות שהם מציגים לגבי מכירות – מודעות ממומנות"

"בהתחלה גוגל הטיפה 'לא להיות רעים', אבל הכל השתנה ב-21 במאי 2012 – אז נולדה יוזמת Google Shopping", טוענת הענקית מרדמונד באתר ייעודי שהקימה ● האתר, Scroogled.com, משלב בשמו רמיזה לעסקה שבה "דופקים" (Screw) את הלקוח, קורץ לשמה של המתחרה - גוגל, ומזכיר בהגייתו את שמה של אחת מדמויות הרשע המפורסמות של חג המולד, הקמצן אבינעזר סקרוג' ● הקמפיין החדש כבר עלה לאינטרנט, כאשר בכוונת החברה להרחיב אותו בימים הקרובים גם למודעות בעיתונות ופרסומות שיוצגו ברשתות הטלוויזיה הגדולות בארצות הברית

במהלך עונת החגים בארצות הברית, שתגיע לשיאה בסוף דצמבר, משתמשים גולשים רבים במנועי החיפוש באינטרנט כדי לאתר את המקומות המתאימים עבורם לרכישת מתנות. מיקרוסופט (Microsoft), כך נראה, החליטה שלא לקחת סיכונים השנה, והעלתה לאוויר קמפיין פרסום אגרסיבי שבו היא תוקפת ישירות את תוצאות החיפוש שמספק המנוע של גוגל (Google). כך, מנסה הענקית מרדמונד לקדם את מנוע החיפוש שלה, בינג (bing), ולמתג אותו בתור זה שמציג תוצאות רלבנטיות והוגנות, לעומת ה-"תוצאות הלא רלבנטיות" במנוע החיפוש המתחרה, שמושפעות בעיקר על ידי תשלומים שמקבלת גוגל ממפרסמים שונים.

"בהתחלה גוגל הטיפה 'לא להיות רעים', אבל הכל השתנה ב-21 במאי 2012 – אז נולדה יוזמת Google Shopping. אם לומר זאת בפשטות, כל התוצאות שהם מציגים כעת לגבי מכירות, הן מודעות ממומנות", טוענת מיקרוסופט באתר ייעודי שהקימה לצורך. האתר, Scroogled.com, משלב בשמו רמיזה לעסקה שבה "דופקים" (Screw) את הלקוח, קורץ לשמה של המתחרה – גוגל, ומזכיר בהגייתו את שמה של אחת מדמויות הרשע המפורסמות של חג המולד, הקמצן אבינעזר סקרוג', מספרו של צ'רלס דיקנס "מזמור חג המולד" (A Christmas Carol). במקרה, או שלא, דומה שמו של הקמפיין גם לשירות החיפוש Scroogle.com, שנסגר בתחילת השנה עקב התקפות מניעת שירות רבות. השירות, שהוקם בידי דניאל ברנדט ב-2003, אפשר לבצע חיפוש אנונימי בגוגל תוך חסימת קבצי עוגיות וקבצי רישום מצידה של גוגל.

מיקרוסופט טוענת בקמפיין, שבשימוש בגוגל לצורך רכישות, מקבלים לא יותר מאשר רשימה של מודעות מכוונות, מתוך הנחה שהלקוחות שלא חושדים בדבר יחשבו שמדובר בתוצאות חיפוש לגיטימיות. לעומת זאת, מציגה מיקרוסופט את בינג כמנוע חיפוש הוגן, שאפשר (איך לא) לסמוך על התוצאות שהוא מציג.

הקמפיין החדש כבר עלה לאינטרנט, כאשר בכוונת החברה להרחיב אותו בימים הקרובים גם למודעות בעיתונות ופרסומות שיוצגו ברשתות הטלוויזיה הגדולות בארצות הברית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים