גוגל: המשקפיים האלקטרוניים ישוחררו השנה למפתחים

המשקפיים, שהוצגו בוועידת I/O של ענקית החיפוש לפני כחצי שנה, כוללים יכולות של אודיו, וידיאו, מצפן, מד תאוצה ובקרה באמצעות תנודות ראש – יוצעו למפתחים תמורת 1,500 דולרים כבר בשנה הנוכחית

לפני שישה חודשים חשפה גוגל (Google) את פרויקט המשקפיים האלקטרוניים של החברה (Google Glass). כעת עסוקה ענקית החיפוש בשיפורים אחרונים לקראת שחרור המוצר למפתחים, בהמשך השנה הנוכחית.

בראיון שהעניק ל-IEEE Spectrum ופורסם ביום ב' השבוע, ציין בבק פרוויז, מנהל פרויקט Google Glass בגוגל, כי אנשיו מוסיפים לבחון רעיונות חדשים, וכי הפיתוח של התוכנה והחומרה נעשה במקביל. "אנו מנסים כל העת רעיונות חדשים לגבי השימוש בפלטפורמה", אמר פרוויז. "אנו מנסים גם להפוך את הפלטפורמה ליציבה יותר, כדי שנוכל לשחרר אותה למפתחים מוקדם ככל האפשר בשנת 2013".

המשקפיים, בעלי מסגרת הטיטניום, הוצגו בוועידת I/O של גוגל ביוני 2012. הם כוללים יכולות של אודיו, וידיאו, מצפן ומד תאוצה מובנים, וכן בקרה באמצעות תנודות ראש. לדברי פרוויז, נכון להיום כוללים המשקפיים משטח מגע לצורך קביעת הגדרות, אך בחברה בוחנים אפשרות לפיקוד קולי. עוד בוחנים בגוגל את האפשרות להוסיף למשקפיים יכולות של טלפון, ומבקשים להאריך את חיי הסוללה כך שניתן יהיה להשתמש במשקפיים במשך יום שלם.

פרוויז הבהיר, כי לפי שעה אין כוונה לשלב פרסומות במשקפיים, ולא ברור עדיין אם ישולבו בהן יישומים או תפקודים נוספים. "הנושא מורכב משום שלא מדובר במחשב נישא או בטלפון חכם. זו פלטפורמה חדשה לחלוטין, ואנו צועדים בקרקע בתולה", אמר פרוויז. "אנו מקווים שלאחר ההשקה למפתחים נקבל משוב שיסייע לנו להתוות את הכיוונים המתאימים".

לצרכנים פרטיים יוצעו ככל הנראה המשקפיים רק בשנת 2014, אך קבוצה נבחרת של מפתחים תוכל, על פי גוגל, לרכוש משקפיים מדגם Explorer תמורת סכום של 1,500 דולרים כבר בשנת 2013.

אירועים קרובים