סמסונג הכריזה על מעבד 8 ליבות למכשירים ניידים

ההכרזה של סמסונג על המעבד החדש, שזכה לשם Exynos 5 Octa, מגיעה לאחר שהשחקניות הבולטות בתחום המעבדים הכריזו בימים האחרונים על המעבדים החדשים שלהן, בהן AMD, אינטל, קוואלקום ו-Nvidia ● מהחברה נמסר, כי המעבד ישפר את הביצועים עד 20% לעומת המעבדים הנוכחיים בשוק, ויחסוך עד 70% בצריכת החשמל

סמסונג (Samsung) הצליחה להפתיע את עולם המובייל כשהכריזה אתמול (ד') בתערוכת CES 2013 על מעבד ראשון לתחום, שיגיע עם לא פחות מ-8 ליבות. ההכרזה של סמסונג על המעבד החדש, שזכה לשם Exynos 5 Octa, מגיעה לאחר שרוב החברות הדומיננטיות בתחום המעבדים כבר הכריזו בימים הקודמים על המעבדים החדשים שלהן. כך, Nvidia הכריזה על טגרה 4 (Tegra), קוואלקום (Qualcomm) יצאה עם מעבדי סנאפדרגון (Snapdragon) מסוג S6oo ו-S800 ו-AMD ואינטל (Intel) הכריזו על מעבדי צריכת כוח נמוכה מרובעי ליבות עבור תחום הטאבלטים.

המעבד המדובר פועל בארכיטקטורה שמכונה big.Little, שמשלבת מעבדים המבוססים על ה-Cortex-A7 של ARM לצד מעבדי Cortex-A15. השילוב הזה, על פי החברה, צפוי לחסוך חשמל. מעבדי ה-A7 יפעלו במשימות פשוטות יחסית, ואילו מעבדי ה-A15 יפעלו במשימות עתירות הביצועים. בסמסונג טוענים, כי המעבד יחסוך עד 70% בצריכת החשמל לעומת מעבדי הדור הנוכחי שבשוק.

עוד נמסר מהתאגיד הדרום קוריאני, כי המעבד ישפר את הביצועים עד 20% לעומת המעבדים הנוכחיים בשוק. החברה הציגה כיצד ניתן לשחק במשחק מתקדם ובמקביל לצפות בסרט ולבצע חיפושים. המעבד ייוצר בליתוגרפיה של 28 ננו-מטר, כשמעבדי ה-A15 יפעלו במהירות מרבית של 1.8 ג'יגה-הרץ, ומעבדי ה-A7 יפעלו במהירות מרבית של 1.2 ג'יגה-הרץ.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים