קים דוטקום, מייסד Megaupload, משיק אתר חדש

מייסד אתר שיתוף הקבצים, שממתין בימים אלו להחלטה אם יוסגר לארה"ב, טוען כי "אין לראות באתר החדש אצבע משולשת שמופנית לממשל האמריקני" ● לדבריו, האתר החדש, Mega.co.nz, שונה מקודמו משום שהוא מאפשר למשתמשים לקבוע בצורה מדויקת מי יורשה לגשת לקבצים שהועלו ● "אפילו אם היינו רוצים, לא היינו יכולים לגשת לקובץ ולבדוק מה הוא מכיל", טוען דוטקום

קים דוטקום, מייסד Megaupload, אמור להשיק היום (א') אתר חדש – לאחר שאתר שיתוף הקבצים נסגר על ידי הרשויות בארצות הברית בטענה לפיראטיות. על פי דוטקום, אין לראות באתר החדש, שיפעל בכתובת Mega.co.nz, נקמה על כך שהרשויות פשטו על אחוזתו, סגרו את אתרו והעמידו אותו ואת עמיתיו למשפט. כיום הוא ממתין עם עמיתיו בניו זילנד להחלטה אם יוסגרו לארצות הברית, שם עשוי להיגזר עליהם עונש מאסר.

"אין לראות באתר החדש אצבע משולשת שמופנית לממשל האמריקני או להוליווד", אמר דוטקום בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters) באחוזתו שבפאתי אוקלנד, ניו זילנד – מדינה שידועה יותר בכבשים הרועות בה או בסרטי ההוביט מאשר בטייקוני היי-טק שנויים במחלוקת. "מבחינה חוקית אין שום עילה לסגירת האתר. האתר לגיטימי בדיוק כמו דרופבוקס (Dropbox), או Boxnet ומתחרים נוספים". פרקליטו של דוטקום, אירה רותקן, הוסיף כי אין בהשקת האתר משום הפרת התנאים שבהם שוחרר מרשו בערבות. אולם, בתביעה של ארצות הברית, טוענים כי דוטקום הצהיר בדיון על שחרורו בערבות, כי אין לו כוונה להתחיל בהפעלה של עסק חדש באינטרנט עד שתתקבל הכרעה בעניין הסגרתו.

לטענת דוטקום, אתר Mega החדש שונה מ-MegaUpload שנסגר, משום שהוא מאפשר למשתמשים לקבוע בצורה מדויקת מי יורשה לגשת לקבצים שהועלו – זאת בניגוד לאתר הקודם שבו המשתמשים יכלו לחפש קבצים, שחלקם, לכאורה, הכילו תכנים מוגנים והועלו ללא אישור מבעלי זכויות היוצרים. מערכת הצפנה מתקדמת מאפשרת למשתמשים לקודד את הקבצים שלהם לפני שהם מעלים אותם לשרתי האתר, שממוקמים, על פי דוטקום, בניו זילנד ובמדינות נוספות. לכל קובץ יינתן מפתח הצפנה ייחודי ומתקדם, שעליו יוכל לשלוט רק מי שהעלה את הקובץ, במטרה להבטיח שהקובץ ישותף רק עם מי שהמעלה יבחר לשתף אותו.

כתוצאה מכך, למפעילי האתר לא תהיה גישה לקבצים, ומשום כך לא ניתן יהיה לייחס להם, לטענתם, אחריות חוקית ולטעון כנגדם שסייעו להפרה של זכויות יוצרים. "אפילו אם היינו רוצים, לא היינו יכולים לגשת לקובץ ולבדוק מה הוא מכיל", טוען דוטקום. הוא הוסיף והדגיש, כי באתר Mega ייענו לבקשות של בעלי זכויות יוצרים להסיר תכנים שיש בהם משום הפרה של זכויותיהם, ותוצג הצהרה משפטית של "הסרת חבות" על מנת לצמצם את החבות – בתנאי שבאתר פעלו מתוך רצון טוב להיענות לבקשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים