קידום אתרים: אמנות שהיא היהלום של כל איש עסקים

"יהלומים הינם חבריה הטובים של האישה", שרה מרלין מונרו. כמו יהלום לאישה, כך גם אתר אינטרנט הינו חברם הטוב של אנשי עסקים, וכמו יהלום ללא רבב, כך גם אתר אינטרנט דורש בימים אלו תשומת לב לפרטים. זאת, על מנת להצליח למשוך את תשומת ליבם של הגולשים.

האם שאלתם עצמכם פעם מהם המרכיבים ההופכים אתר למקצועני לעילא ולעילא? מרכיב המפתח, לדעתי, הינו שהגולשים (ובעקבותיהם גם מנועי החיפוש) יחושו כי הזמן בו שהו באתר היה בעל ערך ואפקטיבי. כידוע, אנו חיים בעולם של השבעת סיפוקים מידיים. הגולשים שלנו חסרי סבלנות, בהיכנסם לעמוד ברשת הם סורקים אותו במהירות. אם תוך שניות מספר הם אינם מוצאים את מבוקשם, הם עוברים לדף הבא ומייד אל האתר הבא – אל המתחרים שלכם.

מהם, איפוא, הצעדים הנדרשים לשם ליטוש האתר שלכם ליהלום ומתן תחושה לגולשים של ניצול זמן אפקטיבי?

הצעד הראשון הינו למדוד את מהירות הטעינה של הדפים, ולוודא כי הגולשים אינם "נתקעים" מול אתר הנטען באיטיות. בין אם יש לכם כבר אתר ובמיוחד בבואכם להקים אתר חדש, התייעצו ולימדו היטב את הנושא. קיימים כיום בשוק כלים ברמות שונות לניטור אתרי אינטרנט. אל תהססו לבדוק את הנושא גם אם האתר שלכם ותיק ובאוויר מזה זמן.

הצעד השני הינו יצירת ניווט ידידותי באתר שלכם. מחקרים הראו, כי הגולשים מצפים להגיע לכל היותר תוך שני דילוגים אל המידע הרלבנטי עבורם. הצעד השלישי בחשיבותו הינו מראה האתר: עליו להיות בעל חזות מלוטשת, אם כי אין צורך להשקיע אלפי דולרים בעיצוב.

אם קיימתם שלושה צעדים אלו, סביר להניח, כי הצלחתם לאחוז בגולש. ומה הלאה? אני תמיד מזכירה ללקוחותי, כי תכלית כל אתר הינה להפוך גולשים ללקוחות. אנו קוראים לזה בשפת קידום האתרים "המרה". קיימים ברשת מגוון רב של אתרים. בסופו של יום עוסקים רובם ככולם במכירה.

כל אתר – בין אם הוא אתר תדמיתי, אתר תוכן, אתר מכירתי, אתר קטלוגי, חנות וירטואלית או פורטל – כל אחד מהם מוכר דבר כלשהו: רעיון, תדמית, מוצר וכן הלאה. ואם כך הדבר על האתר לחתור להשגת יעד זה. הצעד הרביעי הנדרש לשם ליטוש האתר שלכם ליהלום המספק את התכלית, הינו לדבר עם הגולשים בשפתם. על מנת להצליח במכירה עליכם להשמיע להם את הצלילים אותם הם מבקשים לשמוע.

לשם כך, אני ממליצה לבעלי האתרים לשאול את עצמם את השאלות הבאות, ולוודא כי האתר מספק להן מענה: מדוע ייתן בי הגולש אמון? כיצד אוכל להגשים את משאלתו? מחקרים אשר נערכו בחו"ל, ובדקו פקטורים של יעילות אתרים ברשת, מצאו כי מדיניות של החזר כספי מוגבל בזמן (Money Back Guarantee) הגבירה את אמון הלקוחות באתר ותרמה ל-"המרה". ניסיון ליישם מדיניות זו פה בישראל אצל זכה להצלחה מרובה, ואמנם רווחיות האתר עלתה. נסו זאת, או כל שיטה אחרת באתר שלכם – ועקבו אחר התוצאות.

התאמת האתר לציבור באמצעות ארבעת הצעדים שתוארו לעיל, תתרום לצבירת נקודות זכות גם אצל מנועי החיפוש – ובראשם גוגל, שכן אתר מקצועני, העונה לדרישות הגולשים, ראוי בעיני גוגל למיצוב גבוה במנוע החיפוש שלו. ואמנם אחד הנושאים הלוהטים כיום ברשת הינו אופטימיזציה של אתרים SEO (ר"ת Search Engine Optimization). מימוש נושא זה יכול להוות נדבך נוסף וצעד חמישי להפיכת אתרכם ליהלום.

סקר האינטרנט של TNS טלסקר מהרבעון האחרון, העלה כי 90.6% מהגולשים הגיעו אל האתרים דרך גוגל, וכי היקף השימוש באינטרנט בישראל נאמד ב-4 מיליון משתמשים. לפיכך, מעולם לא היה כה חשוב כמו בהווה להקפיד על פקטורים בסיסיים החיוניים לקידום אתרים כגון שם האתר, כותרתו, תיאורו ומילות המפתח שלו.

על מנת להמחיש את חשיבות הנושא, אתייחס לפקטור מרכזי, אשר יכול לתרום לליטוש האתר שלכם – פקטור מילות המפתח. מילות מפתח הינן מילות החיפוש בהם משתמשים כדי לחפש מידע בגוגל. צעד שישי וחשוב בהתיחס לנושא זה הינו פוקוס: כאשר אתם מסתערים על התחרות בסקטור שלכם התמקדו במספר מצומצם של ביטויי חיפוש. התמקדו במוצר הרווחי ביותר שלכם והתחילו עם שתיים או שלוש מילות מפתח מרכזיות, אשר נמצא אמפירית כי יובילו לתנועה ממוקדת ומקסימאלית לאתר שלכם. גם לנושא זה קיימות תוכנות בשוק, וכן תוכלו להסתייע במומחים לחקר מילות מפתח.

אם אתם מתקשים להתמקד, מן הטעם שהאתר שלכם יכיל אינדקס, אשר נדרש לקדם בו ריבוי מילות מפתח. תזדקקו למומחה שידריך אתכם כיצד לעשות זאת. כאשר אתם בוחרים את מילות המפתח, אל תשכחו לוודא, כי הן אמנם באות לידי ביטוי בדפים. כל וובמסטר חייב לנתח את צפיפות מילות המפתח באתר. צפיפות המילים צריכה לעמוד בטווח של 3% עד 7%. צפיפות גבוהה יותר נחשבת בעיני גוגל לספאם, ואילו צפיפות נמוכה יותר תמנע מן האתר שלכם להופיע ב-100 המקומות הראשונים בכל חיפוש שהוא.

לסיכום, על מנת שאתר האינטרנט שלכם יהיה יהלום, עליכם להשקיע תשומת לב בליטושו. זכרו: סבלנות, דקדקנות והתמדה בפיתוח האתר שלכם תוך תשומת לב לפרטים, כמו יהלומים לאישה, יסייעו לכם שיווקיות ויובילו אתכם להשגת פוזיציה גבוהה ומיצוב תחרותי בשוק.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לכתובת הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים