הסטארט-אפ היומי: face.com – לכו חפשו ת'חברים שלכם

גם משתמשי פייסבוק הנאמנים ביותר, יודו שאפליקציית חיפוש התמונות ברשת החברתית לוקה בחסר ● face.com מתל אביב מציעה את אחד השירותים המשלימים הטובים ביותר לפייסבוק, שמשתמש בטכנולוגיית זיהוי פנים, אך לוקח בחשבון גם נתונים נוספים, כמו שאר התמונות באותו האלבום וקרבתו של המצולם לשאר הפרצופים בתמונה ● אל תשכחו לחייך למצלמה...

17/06/2009 14:41

חישבו לרגע על השוק המטורף של שמות מתחם (דומיינים) באינטרנט, ועל חוסר הסיכוי למצוא שם פנוי המורכב מביטוי הגיוני באנגלית. כעת, נסו לנחש כמה שווה הדומיין face.com. אל תשכחו שתופעת האינטרנט הכי מצליחה בשנים האחרונות היא הרשת החברתית פייסבוק, כך שגם על הקרבה הזו להיכנס לשקלול. אבל הנה, אם תשלחו את הדפדפן שלכם לכתובת האינטרנט face.com, תמצאו שם חמישה חבר'ה משדרות רוטשילד בתל אביב, שיושבים על דומיין ששווה מיליונים. הם משתמשים בו לקידום אפליקציית איתור תמונות לפייסבוק בשם Photo Finder, שמבטיחה לאתר עבורכם את תמונות החברים שלכם שהועלו לרשת החברתית, כולל תמונות שלא תויגו קודם לכן על ידי משתמש אנושי, ולא הוספה להם תגית השם של המצולמים, ולכן כמעט שלא היו ניתנות לאיתור בפייסבוק.

face.com הוקמה על יניב טייגמן, אדן שוחט, מוטי שניברג וגיל הירש. החברה קיבלה השקעה ממשקיעים פרטיים שלא נחשפו, מעסיקה חמישה עובדים במשרדיה בתל אביב ומיישמת את תחום זיהוי התמונה האוטומטי בצורה קצת אחרת מחברות מתחרות. הפיתרון שלהם מנסה לנתח את השוני בין כל התמונות שהועלו לפייסבוק על ידי כל החברים של משתמש מסוים, ואז לאתר את כל התמונות שבהן מופיעות פניו של אותו משתמש באותו סט מצומצם של תמונות, בו רבים הסיכויים לאתר אותו.

לדברי גיל הירש, שמכהן כמנכ"ל החברה, הטכנולוגיה של face.com מנסה לפסול את התמונות שהועלו על ידי חברים של אדם מסוים, ולא מתאימות לתווי הפנים שלו, ואז להפנות אותו אל התמונות שאולי דווקא כן מתאימות, על דרך האלימינציה. המדובר בשיטה הפוכה מזו שמפעילות חברות אחרות לאיתור תווי פנים, המנסות לסרוק אינסוף תמונות, מבלי להתייחס למקור התמונה וקרבתה אל היעד.

את התמונות שלא נפסלו בתהליך המיון האוטומטי, שולחים שרתי face.com אל אותו אדם שאולי מצולם בתמונה, כדי לקבל ממנו אישור סופי שזו אכן תמונתו ולשם הוספת תג ידני שיאשר את האיתור באופן סופי ויהפוך את התמונה לזמינה לקהל החברים בפייסבוק. במרבית המקרים, כאשר משתמש פייסבוק מקבל גלריית תמונות המיוחסות אליו, הוא אכן יעשה את המיון הראשוני ויאשר את התמונות בהן הוא אכן מופיע.

לאחר שראיתי את אפליקציית הבטה בפעולה, אני יכול להגיד שמדובר באחת מאפליקציות הפייסבוק הנחמדות שקיימות. היא בנויה באופן מרהיב ובהחלט מספקת לגולשים מידע רב יותר משירות איתור התמונות הבסיסי של פייסבוק. יתרה מכך, face.com מצליחה באופן כמעט גאוני לרתום את המשתמשים לעבוד עבור face.com, לאשר ולתייג עבורם את מאגרי התמונות הענקיים של פייסבוק, ולייצר תוכן גולשים שמעניין מאוד את הקהל שלה, יחדי עם נתונים נוספים בהם היא יכולה אחר כך להשתמש לצרכיה. המדובר בהישג אליו חותרים אלפי סטארט-אפים בכל העולם, כולל פייסבוק עצמה, ונראה כי היזמים של face.com אכן מצליחים לקדם את השילוב הזה – של יכולת טכנולוגית, אפליקציה חברתית שבנויה היטב ורעיון שמקדם תוכן גולשים בצורה מאוד מרשימה.

הערות והצעות למדור ניתן למסור בכתובת הדוא"ל הבאה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים