חקירה בפרלמנט של אוסטרליה: מדוע התושבים המקומיים משלמים יותר תמורת מוצרי מיחשוב

נציגים בכירים של אפל, מיקרוסופט ואדובי יצטרכו להשיב לוועדה של הפרלמנט האוסטרלי מדוע האוסטרלים משלמים יותר מהאמריקנים על מחשב iPad, חבילת Office 365 Home Premium ומוצרים נוספים ● בשלוש החברות לא ממש מעוניינים להגיע, אולם נראה, כי הן יעשו זאת, מאחר שעל פי החוק האוסטרלי, אי התייצבות לחקירה לפי זימון גוררת קנסות כספיים כבדים או עונשי מאסר

הוועדה לתשתיות ותקשורת של הפרלמנט האוסטרלי עורכת בימים אלה חקירה מדוע האוסטרלים צריכים לשלם יותר תמורת מוצריהן של אפל (Apple), מיקרוסופט (Microsoft) ואדובי (Adobe), והזמינה נציגים בכירים של החברות הללו כדי להשיב לשאלה.

החקירה החלה בשנה שעברה והיא מתמקדת בשאלה מדוע המחירים של מוצרי חומרה ותוכנה באוסטרליה גבוהים יותר מאשר במדינות אחרות. לפי שער החליפין הנוכחי, שווה הדולר האוסטרלי ל-1.03 דולרים של ארצות הברית. אולם, בעוד שבארצות הברית עולה מחשב iPad עם תקשורת Wi-Fi בלבד וזיכרון בנפח של 16 ג'יגה-בייט 499 דולרים אמריקניים, הרי שבאוסטרליה עולה אותו מחשב 539 דולרים מקומיים.

דוגמה נוספת: מנוי לשנה לחבילת Office 365 Home Premium עולה באוסטרליה 119 דולרים, בעוד שבארצות הברית הוא עולה 99.99 דולרים.

בחברות ההיי-טק הרב לאומיות הגדולות מנמקים את המחירים הגבוהים יותר בעלויות המקומיות באוסטרליה, אך הן מעולם לא פירטו עלויות אלה.

למרות העניין הרב שמעוררת החקירה באוסטרליה, הרי שבאפל, מיקרוסופט ואדובי לא הראו עד כה התלהבות להגיע לחקירה הפומבית. חלק מהחברות ציינו, כי ישמחו להעיד בדלתיים סגורות, אלא שאופייה של החקירה מחייב דווקא חשיפה ציבורית. בשל כך החליטו בוועדה להוציא זימונים רשמיים לנציגים בכירים של שלוש החברות.

על פי החוק האוסטרלי, אי התייצבות לחקירה לפי זימון גוררת קנסות כספיים כבדים או עונשי מאסר, כך שיש להניח שהנציגים אמנם יגיעו להסביר את פערי המחירים. הדיון נקבע ל-22 במרס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים