בעקבות הירידה במכירות השבבים למחשבי PC: אינטל מתכננת להשיק טלוויזיה באינטרנט עוד השנה

החברה פונה לשוק לא מוכר ותחרותי, בו אין לה ניסיון או קשרים, ומנהלת לצורך כך מגעים עם ספקיות תוכן גדולות, אמר סגן ונשיא ומנכ"ל אינטל מדיה ● בענקית השבבים מתכוונים להציע לצרכנים חבילות תוכן קטנות מאלה שמציעות כיום חברות הכבלים

יצרנית השבבים אינטל (Intel) מתכננת להשיק עוד השנה שירות של טלוויזיית אינטרנט, עם שידורים חיים ותכנים לפי דרישה. החברה פונה לכיוון זה עקב הירידה במכירות השבבים למחשבי PC, תחום הפעילות העיקרי שלה כיום.

לקראת המעבר היקר לשוק לא מוכר ותחרותי, בו אין לאינטל ניסיון או קשרים, מנהל אריק הוגרס, סגן נשיא ומנכ"ל אינטל מדיה (Intel Media), מגעים עם ספקיות תוכן גדולות. לדבריו, מאות עובדים של אינטל ובני משפחותיהם בוחנים בימים אלה את הממיר שתמכור אינטל במסגרת השירות.

החדירה של אינטל לזירה שנחשבת למגרש הביתי של חברות כמו אפל (Apple), גוגל (Google) ואמזון (Amazon) עשויה להוביל לשינוי במערכת האקולוגית של הטלוויזיה בכבלים ובלוויין, שהיקפה מוערך ב-100 מיליארד דולרים.

בענקית השבבים מתכוונים להציע לצרכנים חבילות תוכן קטנות מאלה שמציעות כיום חברות הכבלים, אמר הוגרס בוועידת Dive into Media של AllThingsDigital, שהתקיימה אמש (ג'). במענה לשאלה אם אינטל כבר חתמה על הסכמי תוכן השיב הוגרס, כי מתנהלים מגעים עם ספקיות תוכן וכי הוא משוכנע שאינטל תוכל להציע עוד השנה מוצר אטרקטיבי.

"אנחנו פועלים בשנה האחרונה להקים את אינטל מדיה, קבוצה חדשה שמתמקדת בפיתוח של פלטפורמת אינטרנט", אמר. "איננו מתמקדים בערך אלא באיכות, על מנת להעניק למשתמשי הקצה חוויה מעולה".

מקורות ציינו, כי אינטל משקיעה מאמצים רבים בניסיונות להקים שירות וירטואלי, נוכח חוסר הנכונות של ספקיות התוכן לאפשר לה להציע רשתות שידור ותוכניות טלוויזיה ספציפיות, שלא במסגרת חבילה כוללת, במחיר נמוך מכפי שמציעות חברות הכבלים והלוויין.

אם תוכניותיה של אינטל יתממשו, היא תוכל להציע מוצר אטרקטיבי יותר ממה שמציעות כיום אפל, אמזון ו-Netflix, משום שהוא יכלול גם שידורים חיים ולא רק תכנים לפי דרישה. לדברי הוגרס, "אנחנו מזהים הזדמנות בכך שהצרכן יוכל להרכיב חבילות חכמות יותר בעצמו, לפי ראות עיניו".

הממיר של אינטל יכלול גם מצלמה שתזהה משתמשים ספציפיים ותציע להם תכנים בהתאם להעדפותיהם האישיות. "הטלוויזיה תזהה מי אתה ותאמר 'אני יודעת מי אתה. אני יודעת במה אתה אוהב לצפות'. זאת במקום המצב הנוכחי, שבו לטלוויזיה כלל לא אכפת מי אתה", על פי הוגרס.

עם זאת, יש כאלה שמטילים ספק ביכולתה של אינטל לשכנע את ענקיות התוכן להציע תוכניות בתנאים מספיק אטרקטיביים שיאפשרו להציע שירות כזה בעלות סבירה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים