ארה"ב: בית המשפט הפחית סכום הפיצויים שתשלם סמסונג לאפל ב-450 מיליון דולרים

השופטת לוסי קוה הפחיתה את סכום הפיצוי ואישרה משפט חדש, בו ייקבע כמה על סמסונג לשלם לאפל בגין הפרות זכויות בפטנטים במוצרים נוספים של הענקית הדרום-קוריאנית ● בפסק הדין נכתב, כי "כשבית המשפט מגלה שגיאות בחישוב הפיצויים על ידי המושבעים, עומדות בפני בית המשפט שתי אפשרויות: להורות על משפט חדש לקביעת סכום הפיצויים, או להפחית את סכום הפיצויים לרמה שיש לה בסיס"

בין הפטיש לגוגל. צילום אילוסטרציה: אימג'בנק

השופטת לוסי קוה הפחיתה בכ-450 מיליון דולרים את סכום הפיצויים שפסק חבר המושבעים לטובת אפל (Apple) בשנה שעברה, בנימוק שנעשו טעויות בחישוב. כעת, יהיה על אפל להסתפק בסכום של 598.9 מיליון דולרים, במקום בסכום המקורי שעמד על 1.05 מיליארד דולרים. קוה אישרה משפט חדש, בו ייקבע כמה על סמסונג (Samsung) לשלם לאפל בגין הפרות זכויות בפטנטים במוצרים נוספים של הענקית הדרום-קוריאנית. בין המוצרים שבהם יעסוק המשפט החדש – Galaxy S II, ה-Galaxy Tab ו-Nexus S 4G, וכן Infuse 4G ו-Droid Charge.

"כשבית המשפט מגלה שגיאות בחישוב הפיצויים על ידי המושבעים, עומדות בפני בית המשפט שתי אפשרויות: להורות על משפט חדש לקביעת סכום הפיצויים, או להפחית את סכום הפיצויים לרמה שיש לה בסיס", כתבה השופטת בפסק הדין. היא הוסיפה, כי מצאה "תיאוריה משפטית בלתי קבילה שעליה ביססו המושבעים את סכום הפיצויים".

במקביל דחתה השופטת את דרישת אפל להגדיל את סכום הפיצויים, מעבר ל-1.05 מיליארד דולרים. פרקליטי אפל טענו כי הנזקים שנגרמו לאפל כתוצאה מפעולותיה של סמסונג מצדיקים הגדלה של סכום הפיצויים, אך השופטת ציינה שדרישה להגדיל את סכום הפיצויים מחייבת לערוך משפט חדש.

מנהלי סמסונג בירכו על החלטת השופטת והביעו תקווה שהסכום יופחת עוד יותר. "אנו שמחים שבית המשפט החליט להפחית את סכום הפיצויים ב-450 מיליון", מסרו מנהלי סמסונג בהודעה שפורסמה מטעם החברה. "בכוונת סמסונג לדרוש בחינה מחודשת של יתרת סכום הפיצויים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים