דיווח: אינטל צפויה לרכוש את עומק אינטראקטיב הישראלית

ענקית השבבים מנהלת בימים אלה מגעים לרכישת החברה הישראלית, שעוסקת בהפעלת מחשבים באמצעות מחוות ידיים ● החברה פיתחה את טכנולוגיית הביקון, שמנתחת מידע שמגיע ממצלמות תלת מימד ומאפשרת לעקוב בזמן אמת אחר תנועות הידיים של המשתמש ● טכנולוגיה זו יכולה לשמש להפעלת משחקים ומכשירים אלקטרונים אחרים ואם הרכישה תצא אל הפועל, אינטל תשלב אותה במעבדים שהיא מייצרת ● חברות נוספות שהביעו התעניינות בעומק אינטראקטיב הן סמסונג וקוואלקום

אינטל (Intel) העולמית מנהלת בימים אלה מגעים לרכישת החברה הישראלית עומק אינטראקטיב (Omek Interactive) – כך דיווח האתר Venture Beat. על פי הדיווח, סמסונג (Samsung) וקוואלקום (Qualcomm) הביעו אף הן התעניינות ברכישת החברה.

עומק אינטראקטיב נוסדה בישראל ב-2007 והמטה שלה ממוקם בבית שמש. היא עוסקת בתחום החם של הפעלת מחשבים בעזרת מחוות ידיים. החברה פיתחה את טכנולוגיית הביקון (Beckon), שמנתחת מידע שמגיע ממצלמות תלת מימד ומאפשרת לעקוב בזמן אמת אחר תנועות הידיים של המשתמש. טכנולוגיה זו יכולה לשמש להפעלת משחקים ומכשירים אלקטרונים אחרים. אם הרכישה תצא לפועל, אינטל תשלב טכנולוגיה זו במעבדים אותם היא מייצרת. כך היא תוכל ליצור ממשק זיהוי המבוסס על מידע שמגיע ממצלמות תלת-מימד.

קרן ההשקעות של ענקית השבבים, אינטל קפיטל (Intel Capital), השקיעה בעבר בעומק אינטראקטיב, במסגרת סבב גיוס של שבעה מיליון דולרים שערכה החברה.

ג'נין קטלירוף, מנכ"לית עומק אינטראקטיב ואחת משני מייסדי החברה, הגיבה לידיעה באמרה, כי "אנחנו מנהלים תמיד שיחות בעלות אופי אסטרטגי או פיננסי. לא נגיב על שמועות בשוק".

טכנולוגיה דומה לזו של עומק אינטראקטיב מבוססת על השבב של פריימסנס ומוטמעת בקינקט של מיקרוסופט (Microsoft). ההבדל בין שתי הטכנולוגיות טמון בכך שזו של מיקרוסופט היא פתרון המבוסס חומרה, בעוד זו של עומק מהווה פתרון המבוסס על אלגוריתמים ותוכנה. הפתרון של עומק מיועד לסביבת מחשבים סטנדרטית, כמו גם לממירים דיגיטליים, טלוויזיות ומוצרי צריכה אחרים.

"לא הרבה השתנה ברמת הקלט ב-PC"
סיני ברקת
, מנכ"ל זרוע השיווק והמכירות של אינטל ישראל, אמר לאנשים ומחשבים, כי "לא הרבה השתנה ברמת הקלט במחשב האישי מאז הוצאו הדגמים הראשונים לשוק, לפני שני עשורים וחצי. יש עכבר, מקלדת וכעת יש גם מסכי מגע". לדבריו, "על הדור הבא של הממשק אדם-מכונה להיות טבעי, אינטואיטיבי וחושי, באופן שיאפשר למשתמש להיטמע ולחוש חלק מהתהליך ולא להיות נפרד ממנו".

ברקת הוסיף, כי "כל אמצעי הקלט הם חד-ממדיים או דו-ממדיים. אנחנו, באינטל, מפתחים כיום ממשקי אדם-מכונה, שצפויים לחולל מהפכה. ממשקים אלה יהיו בחלקם תלת-ממדיים או פועלים על בסיס קול או זיהוי פנים. מדובר ב-Perceptual Computing – מיחשוב תפישתי, שגורס שהממשק של האדם מול המכונה צריך להיות טבעי, אינטואיטיבי ו-Immersive, משמע – כזה המאפשר למשתמש לחשוב שהוא חלק מהחוויה שמתרחשת על המסך".

במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה עובד בימים אלה צוות בראשות מולי אדן, נשיא אינטל ישראל, שעוסק במיחשוב התפיסתי, מאחר שעל פי החברה, העתיד טמון בממשקים הטבעיים. לדבריו, "אנחנו רוצים ליצור חוויה אינטואיטיבית, שתאפשר ליותר אנשים להשתמש במיחשוב. אנחנו משתמשים ב-'אמצעי הקלט', החושים הטבעיים שלנו – העיניים, האוזניים המגע והקול – ומעדיפים שהמחשב יתאים את עצמו אלינו ולא להפך. זיהוי קולי ומחוות ידיים הם הרבה יותר אינטואיטיביים ולכן אנחנו מכנים זאת 'מיחשוב תפיסתי'. זה מאפשר שימוש בחושים בצורתם הבסיסית ביותר".

לדברי ברקת, "יצאנו כבר עם SDK, ערכת פיתוח למפתחי יישומים ומשחקים שמשתמשים במנועים שאנחנו מפתחים. בנוסף, הצענו להם מספר יישומים בסיסיים כדי להדגים את היכולות של הטכנולוגיה ומשם יכול כל אחד מהמפתחים לקחת אותה לפי דמיונו ואפשרויותיו. ערכת הפיתוח כוללת מצלמה תלת-ממדית, שכיום היא חיצונית למחשב". גורמים בשוק העריכו, כי בקצב בו הטכנולוגיה מתקדמת, סביר להניח שבקרוב תהיה המצלמה חלק מגוף המחשב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים