ECI תובעת מ-HP ישראל 38.4 מיליון שקלים בגין כשלון פרויקט ענן

"HP נכשלה כשלון חרוץ במתן השירותים בהם דובר, ולא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה", טוענת ECI בכתב תביעה שהגישה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב ● גורמים בכירים ב-ECI: "אנשי HP 'התגלחו' עלינו, כי היינו הראשונים לצאת לענן בארץ" ● HP: "בעקבות החמרה במצבה העסקי והכספי של ECI, היא הצהירה כי אין ביכולתה לעמוד בתנאי ההסכם עם HP. התביעה היא לא יותר מצעד טקטי שנועד להתמודד עם דרישתה של HP לדמי ביטול ההסכם"

האם HP ישראל "התגלחה" על ECI, שביקשה לצאת לאחד מפרויקטי הענן הגדולים בארץ, או שמא מנסה ECI להתחמק מתשלום ל-HP לפי תנאי ההסכם שנחתם בין השתיים? את התשובות לשאלות הללו יאלץ לספק בית המשפט המחוזי בתל אביב, שקיבל הבוקר (ב') כתב תביעה שהגישה ECI נגד HP ישראל, ובו היא דורשת פיצויים בסך 38.4 מיליון שקלים. התביעה טוענת לאי-עמידה לכאורה בחוזה, ומתייחסת לפרויקט תמיכה גלובלי לשירותי IT.

באוגוסט 2010, נכתב, חתמה ECI על הסכם עם HP לאספקת שירותים מתקדמים מבוססי תשתיות מיחשוב ענן בן כלאיים, תוך התבססות על חוות שרתים בצרפת. היקפו הכספי של הפרויקט עמד על כ-120 מיליון דולרים, על פני עשר שנים. במסגרת ההסכם, התחייבה HP להעביר את ECI למודל השירות החדש בצורה מלאה תוך שמונה חודשים.

על פי התביעה, "המניעים העיקריים של ECI בהתקשרות היו: חידוש של תשתיות מתיישנות בציוד מהשורה הראשונה ש-HP מתחייבת לשמור עליו ככזה לאורך החוזה; שיפור ההיערכות להמשכיות עסקית בחרום; מעבר למודל צריכה גמיש על פי שימוש; ניצול יתרון לגודל של שרותי הענן של HP ובכך ליהנות מתהליכים, ידע וניסיון, מערכות שו"ב ואבטחת מידע מהמתקדמים בעולם".

בפועל, נכתב, "HP נכשלה כשלון חרוץ במתן השירותים בהם דובר, ולא הצליחה לעמוד בהתחייבויותיה. עד עצם היום הזה סיפקה הרבה פחות מ-50% ממה שהייתה אמורה לספק ולא עברה מבחני קבלה שהיו אמורים להתבצע כבר לפני שנתיים. מתוך שמונה אבני דרך אותן התחייבה HP להשלים עד אפריל 2011, היא לא השלימה אף לא אבן דרך אחת".

עוד נכתב בתביעה, כי "כבר מהחודשים הראשונים של הפרויקט, היה ברור ש-HP אינה ערוכה לספק את השירות. רמות הניהול, תכניות העבודה, התוכן והרמה המקצועית של הצוותים, היו נמוכות ולא הצליחו לספק תוצרים ראשוניים בסיסיים ביותר. כשנה מתחילת הפרויקט, וחמישה חודשים אחרי המועד המתוכנן של העלייה לאוויר, החליפה HP את הצוות, ביקשה וקיבלה פסק זמן של חודשיים להיערכות מחדש. בספטמבר 2011 הציגה HP תכניות שכיוונו לאיחור מצטבר של שנה וחצי במסירה – אך גם בזאת לא עמדו".

"רמת השירות באתר במודל השרות הקיים הידרדרה ו-HP התקשתה לספק שירותים קריטיים בסיסיים ונדרשה לתכניות  תיקון ושיפור שהצליחו רק במעט לשפר המצב", נכתב, "ECI התריעה על הכשלים השונים לכל הדרגים ב-HP, כולל להנהלה הבכירה בחו"ל, לאורך כל מהלך הפרויקט ופעלה באופן אינטנסיבי עם HP כדי לנסות לקדם ולשפר את המצב – אך ללא הועיל. כך, התובעת פנתה ל-HP באוגוסט 2011 ומחתה על כך שלנוכח השירות הירוד שלה, מערך ה-IT על סף קריסה, וכי הליקויים הקשים ב-IT מסבים נזקים כלכליים, לרבות היעדר מקום אחסון, קריסת שרתים ופגיעה ביכולת לעשות שימוש ברשת".

ECI, נטען, "מנהלת מו"מ מתמשך מאז אוגוסט לפתרון, כולל בקשה להתאמת העלות השוטפת לרמת השירות שניתנה בפועל. כיוון שהיא לא צלחה להגיע לעמק השווה כבר במשך חצי שנה ומוציאה כחצי מיליון דולרים מיותרים כל חודש , הוחלט לעצור את המשך החוזה עם HP ולהגיש נגדה תביעה בגין אי עמידה בחוזה".

העילות לתביעה הן הפרת הסכם, הטעיה וחוסר תום לב. "הפרות החוזה של HP גרמו נזקים כבדים ורבים ל-ECI", נכתב בכתב התביעה. "היא רכשה ציוד IT רב ושילמה ל-HP תשלומים עודפים. HP גרמה ל-ECI לאובדן הזדמנויות עסקיות ולפגיעה במוניטין".

גורמים בכירים ב-ECI אמרו לאנשים ומחשבים, כי "הגשנו את התביעה אחרי שנים של ניסיון לגשר על פערים שלא צלחו. הטענה העיקרית שלנו נגד HP היא, שהיינו הראשונים לצאת לענן בארץ. בסופו של דבר, אחרי שנתיים של פיגור, הם לא הצליחו לתת את השירות. הפרויקט כלל הקמה של ענן, העברה שלנו אליו ומתן שירות. הם כשלו בשלושת השלבים, החל בתכנון וכלה בביצוע ובפרקטיקה".

עוד ציינו הבכירים, כי "אנשי HP החליפו במהלך הפרויקט את פרטי התכנון והביצוע. הם 'התגלחו' עלינו. היינו בקשר איתם עד לרמת מנהל חטיבת HP ES. נתנו הרבה צ'אנסים, אבל דבר לא קרה. כעת אנו בוחנים את משמעויות הענן מחדש. זה הציב עבורנו סימן שאלה. לקחנו פה סיכון גדול".

מ-HP ישראל נמסר בתגובה, כי "בעקבות החמרה במצבה העסקי והכספי של ECI, הצהירה ECI בפני HP כי אין ביכולתה ובכוונתה לעמוד בתנאי ההסכם עם HP. בעקבות זאת, ובעקבות הפרות חוזרות ונשנות של ההסכם על ידי ECI, לרבות אי עמידה בתשלומים שהתחייבה להם, החליטה HP לבטל את ההסכם עם ECI ודרשה ממנה לשלם את דמי הביטול הקבועים בהסכם, בסך של כ-19 מיליון דולרים. אין לנו כל ספק שהתביעה שהוגשה היום על ידי ECI היא לא יותר מצעד טקטי שנועד להתמודד עם דרישתה של HP לדמי ביטול ההסכם והדברים יובהרו בבית המשפט".

גורמים ב-HP סיפרו לאנשים ומחשבים, כי הסכסוך עם ECI אינו חדש וכי בעבר כבר התכוונה HP לתבוע את ECI בגין אי עמידה בתנאי התשלום, אולם לבסוף לא הוגשה תביעה. גורם המקורב לפרויקט מסר, כי "בשנה האחרונה התקשתה ECI לשלם ל-HP ונעשו מצדה ניסיונות לבטל את העסקה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עוהד HP

    זה היה ברור שזה יכשל. הלכו על פרוייקט מגלומני עם אפס סיכויי הצלחה. בושה למנהלים של HP ושל ECI, הייתי מפטר את כולם

אירועים קרובים