דו"ח: יותר ממחצית בעלי הסמארטפון בישראל מבצעים רכישות סלולריות
השירותים הפופולריים ביותר: תשלום על חניה, רכישת קופונים והזמנת כרטיסי קולנוע – כך עולה מסקר של מאסטרקארד, שבדק את הרגלי הקנייה בסלולר של מאות ישראלים על פני חצי שנה ● כשליש מאלו שלא ביצעו רכישה סלולרית נימקו זאת מתוך חשש לפגיעה בפרטיותם ● דניאל כהן, מנהל פעילות מסטרקארד בישראל: "עסקים צריכים לבחון כיצד מאפשר המכשיר הנייד לשרת את הלקוח טוב יותר"
63.4% מבעלי הסמארטפון הישראלים ביצעו במהלך חצי השנה האחרונה רכישה אחת לפחות באמצעות מכשיר הסלולר שלהם, כאשר כחמישית (19.4%) מהם ביצעו יותר מ-7 עסקאות רכישה שכאלה – כלומר לפחות רכישה אחת בחודש. כך עולה מסקר של מסטרקארד (MasterCard) שבוצע בישראל באמצעות TRI מחקרים אסטרטגיים.
"רכישה סלולרית" הוגדרה בסקר זה כשימוש במכשיר הסלולר לביצוע רכישת מוצר או שירות שלא באמצעות מענה אנושי קולי, אלא באמצעות אפליקציה, אתר המותאם לגלישה סלולרית, או שירות ממוחשב אחר. הסקר בוצע בקרב כ-500 בעלי סמארטפון, ובוצע לקראת "יום החדשנות בתשלומים אלקטרוניים", שקיימה מסטרקארד בשבוע שעבר בישראל.
מהסקר עולה, באופן לא מפתיע, כי המובילים באימוץ אפשרויות הרכישה הניידות הם אלו הנמנים עם קבוצת הגיל 34-25. המאמצים המאוחרים ביותר של שיטה רכישה זו הם בעלי הסמארטפונים מעל גיל 65. השירות הפופולרי ביותר לתשלום באמצעות הסלולר הוא חניה – קרוב ל-60% מהרוכשים באמצעות הסלולר עושים זאת במטרה לשלם על חניה. כאן דווקא המבוגרים יותר, בני 45 ומעלה, הם הדומיננטיים בתשלום מסוג זה.
שירותים פופולריים נוספים לתשלום בסלולר: כ-51.3% ממשתמשי הרכישות בסלולר קונים קופונים (32.5% מכלל האוכלוסיה), 39.4% רוכשים כרטיסי קולנוע (25% מכלל האוכלוסיה), ו-27.8% רוכשים תוכן דיגיטלי (17.6% מכלל האוכלוסיה).
מעניין לציין, כי כמעט שליש מאלו שלא ביצעו רכישה סלולרית נימקו זאת מתוך חשש לפגיעה בפרטיותם. סיבות נוספות שניתנו בסקר: "התהליך מסובך מדי" (11.2%), "המחיר אינו אטרקטיבי מספיק" (6.4%), "מעדיפים לבצע את הרכישה במחשב" (5.8%) ו-"תהליך הרכישה בנייד אינו אמין" (5.4%).
כיצד יכולים ספקי המוצרים או השירותים לשכנע יותר קונים לבצע רכישות בסלולר? 72.3% מהנסקרים ציינו, כי שיפור ידידותיות השימוש של האתר או האפליקציה הסלולרית תגרום להם לבצע רכישות שכאלה – נתון מעניין לידיעת בעלי העסקים ומפתחי האפליקציות, ששוברים את הראש במטרה להרחיב את קהל היעד ולדאוג לחווית משתמש ראויה.
דניאל כהן, מנהל פעילות מסטרקארד בישראל, אמר כי "ממצאי הסקר מוכיחים את מה שכמעט כולנו מרגישים בשטח – בעלי הסמארטפונים הישראלים מתחילים לאמץ את המכשיר הסלולרי כפלטפורמה לביצוע תשלומים. לא כל מוצר או שירות מתאים למכירה גם באמצעות הסמארטפון באותה הדרך, ועל העסקים לבחון כיצד מאפשר המכשיר הנייד לשרת את הלקוח טוב יותר – באמצעות מתן הצעות רלוונטיות למיקומו, שימוש במצלמה על מנת לבצע השוואת מחירים, וכדומה – על מנת להפוך את הרכישה בסלולר לטבעית ומשתלמת יותר".
תגובות
(0)