יבמ תשקיע מיליארד דולרים במו"פ לשילוב זיכרון הפלאש לאחסון הארגוני

הענק הכחול השיק יוזמה חדשה שנועדה לסייע לארגונים בהתמודדות עם אתגרי ה-Big Data ● המניע ליוזמה הוא העובדה שכיום, ארגונים מתמודדים עם כמויות ענק של נתונים ויש ביקוש גובר לניתוח אנליטי מהיר יותר, לצד זינוק בעלויות האנרגיה הנדרשת לתפעול מרכזי עיבוד נתונים ● ביבמ סבורים שהשימוש בזיכרון פלאש יהיה המפתח שמאפשר מעבר לארגון חכם יותר

יבמ (IBM) תשקיע מיליארד דולרים במחקר ופיתוח בתחום פתרונות הפלאש (Flash) למערכי אחסון ארגוניים. זאת, במסגרת יוזמה חדשה אותה השיק הענק הכחול בסוף השבוע, שנועדה לסייע לארגונים בהתמודדות עם אתגרי ה-Big Data.

פלאש היא טכנולוגיית זיכרון יעילה במיוחד, המוכרת למשתמשים ביתיים בזכות התקני הזיכרון הנשלף. שימוש בטכנולוגיה הזאת לאחסון כמויות גדולות במיוחד של נתונים בשרתים ארגוניים עשוי להאיץ את זמני התגובה במערכות שרתים ומערכות אחסון בסדרי גודל – ממילי-שניות למיקרו-שניות. כיוון שזיכרון פלאש אינו נשען על חלקים נעים, דוגמת אלה של דיסקים קשיחים, הוא מבטיח רמה גבוהה יותר של אמינות וצמצום בצריכת האנרגיה, הן למשימות העבודה עצמה והן לצרכי קירור. יתרונות אלה הובילו לשימוש נרחב בטכנולוגיית הפלאש בתעשיית האלקטרוניקה הצרכנית.

המניע ליוזמה הוא העובדה שכיום, ארגונים מתמודדים עם כמויות ענק של נתונים ויש ביקוש גובר לניתוח אנליטי מהיר יותר, לצד זינוק בעלויות האנרגיה הנדרשת לתפעול מרכזי עיבוד נתונים. ביבמ סבורים שהשימוש בזיכרון פלאש יהיה המפתח שמאפשר מעבר לארגון חכם יותר.

המו"פ של יבמ יתמקד בשילוב פתרונות מבוססי פלאש בסביבת השרתים, מערכות האחסון ותוכנות התשתית של החברה. עוד תקים יבמ 12 מרכזי ידע ומצוינות ברחבי העולם, שיאפשרו ללקוחות להתנסות בתסריטי פעילות והצגת יכולת של עיבוד נתונים אמיתיים בעזרת מערכות מבוססות פלאש.

במקביל, הציגה יבמ קו חדש של מכשירי אחסון, FlashSystem, המבוססים על זיכרון פלאש בטכנולוגיות שפותחו בחברת Texas Memory Systems, אותה רכשה יבמ אשתקד. כך, למשל, FlashSystem 820, שגודלו כקופסת פיצה, מציע מהירות אחסון ושליפה גבוהה פי 20 בהשוואה לכונני דיסקים מסורתיים. לפי הענק הכחול, הוא מסוגל לאחסן 24 טרה-בייט של נתונים, שהם יותר מפי שניים מנפח המידע המודפס השמור בספריית הקונגרס של ארצות הברית.

לפי הענק הכחול, מערכת FlashSystem מביאה לצמצום של עד 90% בזמן הנדרש לעיבוד תנועה עסקית ביישומים דוגמת בנקאות, מסחר ותקשורת; עד 85% חיסכון בזמן הנדרש לעיבודי אצווה ביישומים דוגמת מערכות ERP ומערכות ניתוח עסקי אנליטי; ועד 80% חיסכון בצריכת האנרגיה ביישומי ענן ואיחוד מערכות.

אנליסטים ציינו שהיוזמה של יבמ היא העדות לכך שטכנולוגיית פלאש הגיעה לנקודת מפנה כלכלית, כך ששימוש בה יהיה יותר זול מרוב הדיסקים הקיימים – כאשר לוקחים בחשבון את עלויות החשמל, הקירור, שטח הרצפה ועלויות התוכנה שבמערכות האחסון. הם ציינו את דברי יבמ לפיהם על ידי הטמעת טכנולוגיה זו ארגונים יכולים לממש את השיפור דרמטי בביצועים של מסדי הנתונים בלי לערוך שינויים בתוכנה. אמנם, ציינו האנליסטים, טענות אלה דומות לטענות שהעלו סאפ (SAP) ואורקל (Oracle), אלא שהגישות של שלוש החברות לתחום הביצועים שונות.

"הכנסת טכנולוגיית הפלאש למערכות האחסון מביאה לשינוי בביצועים ולחיסכון בהוצאות כבר מהצעד הראשון", אמר אמבוג' גויאל, מנכ"ל חטיבת מערכת אחסון ורישות בענק הכחול. לדבריו, "בשלב השני נחסל בעיות נוספות הקיימות באחסון המסורתי, שנובעות מגישה איטית לדיסק, כדי להגיע לשלב הבא של שיפור ביצועים. בשלב השלישי 'נכווץ' את היישומים על מנת לנצל את הפלאש בצורה המיטבית – כדי לקבל ביצועים גבוהים עוד יותר".

האנליסטים ציינו שסאפ מבטיחה שיפור ביצועים דרמטי, על ידי ניצול של ה-DRAM בשרתים חדשים, בשילוב טכנולוגיית in-memory של HANA. גויאל הודה שה-DRAM מהיר יותר מהפלאש אבל הזהיר שהוא יקר יותר, צורך אנרגיה רבה ודורש שינויים בנהלים של זמינות והתאוששות מאסון.

לדבריו, האקסה דטה (Exadata) של אורקל, מכונת בסיסי הנתונים המשלבת חומרה ותוכנה ושנשענת בכבדות על פלאש, "היא מערכת סגורה, קניינית", שמחייבת הגירה של מסדי נתונים. "על ידי הפעלת בסיסי הנתונים של אורקל בשיתוף עם מערכי הפלאש של יבמ לקוחות ארגוניים יכולים לשפר את הביצועים, להפחית את מספר הליבות הנדרשות ולצמצם את עלויות הרישוי", אמר גויאל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים