באיחוד האירופאי הסכימו להצעת הפשרה של גוגל

גורמים המקורבים למשא ומתן אישרו כי באיחוד האירופי הסכימו לקבל את הצעת הפשרה של גוגל, שנועדה ליישב את הטענות לפיהן היא מתעדפת בדירוג תוצאות החיפוש מוצרים ושירותים מתוצרתה ● לפי הפרסומים, הסכם הפשרה לא יכלול קביעה כי גוגל ניצלה לרעה את מעמדה כמונופול על מנת לדחוק את רגליהן של חברות מתחרות

ברשות להגבלים עסקיים של האיחוד האירופאי הסכימו, על פי הדיווחים, להצעת הפשרה שהגישה גוגל (Google) על מנת ליישב את הטענות לפיהן היא מעניקה למוצרים ושירותים מתוצרתה דירוג עדיף בתוצאות החיפוש בניסיון לדחוק גופים שמציעים מוצרים ושירותים מתחרים. שני גורמים המקורבים למשא ומתן אישרו, על פי ידיעה שהופיעה בניו יורק טיימס (New York Times), כי באיחוד האירופאי הסכימו לקבל את הצעת הפשרה של גוגל.

דובר האיחוד האירופאי מסר בתגובה, כי "בסוף ינואר הגישה גוגל הצעות מפורטות בניסיון ליישב את הסוגיות שהעלתה הנציבות האירופאית. בשבועות האחרונים השלימה הנציבות את ההערכה הראשונית ועל בסיס זה הגישה גוגל לנציבות שורה של התחייבויות רשמיות. כעת אנו נערכים להפעיל ניסוי על מנת לקבל משוב מגורמים רלוונטיים בשוק, ובכלל זה החברות שהגישו את התלונות, על ההתחייבויות המוצעות". מגוגל נמסר בתגובה, כי "אנו ממשיכים לשתף פעולה עם הנציבות האירופאית".

הצעת הפשרה הקודמת שהגישה ענקית החיפוש, בקיץ האחרון, נדחתה על ידי הנציבות בטענה כי היא אינה מספקת. פרטי ההצעה הקודמת לא פורסמו לציבור, אך בנציבות ציינו כי הסוגיות הבעייתיות הן טיפול לא שווה בתוצאות חיפוש של גורמים מצד שלישי בענפי תעשייה מסוימים, העתקת תוכן ממנועי חיפוש שמתמחים בתחומים מסוימים, הסכמי חיפוש עם שותפים והגבלות על ממשק API של פלטפורמת הפרסום AdWords.

על פי ידיעה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), הסכם הפשרה לא יכלול קביעה כי גוגל ניצלה לרעה את מעמדה כמונופול על מנת לדחוק את רגליהן של חברות מתחרות. נראה שלמרות הדרישה שהגיש ארגון FairSearch.org, המייצג 11 חברות גדולות ובהן אורקל (Oracle), נוקיה (Nokia) ומיקרוסופט (Microsoft), לממונה על ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופאי, ג'ואקין אלמוניה, להטיל על גוגל עונשים כבדים – הצליחה גוגל לחמוק מעונשים דוגמת אלה שהוטלו על מיקרוסופט באירופה.

ההצעה של גוגל כוללת שינויים באופן שבו מוצגות תוצאות החיפוש באירופה. לפחות חלק מהקישורים לשירותים של גוגל עצמה יסווגו מעתה כקישורים ממומנים, ובמקרים שבהם מוצגים קישורים לאתרים של גוגל עצמה יוצגו לפחות שלושה קישורים נוספים לשירותי חיפוש מתחרים, בתנאי שאלה כוללים תשובות רלוונטיות לשאילתה. בנוסף, בעלי אתרים בתוכנית AdSense יוכלו לשלב באתריהם גם מודעות שאינן מוצגות על ידי גוגל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים