לנובו צפויה לרכוש את עסקי השרתים של יבמ תמורת 2.5-4.5 מיליארד דולרים

החברה הסינית, יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, מצויה בימים אלה במגעים מתקדמים עם הענק הכחול ועל פי מקור מקורב, הם צפויים להבשיל בתוך כמה שבועות ● לדברי אנליסטים, "תחום השרתים בעלות נמוכה הוא התחום בעל הצמיחה המהירה ביותר, מה שהופך את הרכישה להגיונית ועולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של לנובו" ● מהחברה נמסר, כי היא "מצויה בדיונים ראשוניים לגבי רכישה אפשרית עם צד שלישי", שלא נקבה בשמו

לנובו (Lenovo) מצויה בימים אלה במגעים מתקדמים לרכישת עסקי השרתים של יבמ (IBM). יצרנית המחשבים האישיים הסינית היא המועמדת הסבירה ביותר לרכישת חטיבת השרתים של הענק הכחול, אמר בסוף השבוע מקור המקורב למגעים לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית. סכום הרכישה אינו ברור לפי שעה, אולם הוא עשוי להגיע ל-2.5-4.5 מיליארד דולרים. הסכום ייקבע לפי כמות הנכסים שתימכר ולהתחייבויות הכלולות בעסקה. המקור מסר, כי ההסכם צפוי להיחתם בתוך כמה שבועות.

הענק הכחול מוכר שרתים הרצים על מעבדי x86. לדברי האנליסט לורנס באטלר מ-Oracle Investment Research, חטיבת השרתים של יבמ הציגה ביצועים לא טובים, "שנובעים מהעלות של עשיית עסקים בצד של יבמ. לנובו, כפי הנראה, עשתה את חישוביה ואמרה לעצמה: 'טוב, אנחנו יכולים לעשות יותר, כי העלות של יבמ לעשיית עסקים היא הרבה יותר גבוהה'".

בתגובה מסרה לנובו, כי היא "מצויה בדיונים ראשוניים לגבי רכישה אפשרית עם צד שלישי", שלא נקבה בשמו. היא הוסיפה ש-"טרם סוכמו תנאים מהותיים הנוגעים לרכישה הפוטנציאלית והחברה לא נכנסה להסכם סופי כלשהו".

יבמ סירבה להגיב לידיעה.

לנובו רכשה ב-2005 את יחידת המחשבים האישיים של יבמ – מהלך ששימש לה כקרש קפיצה שבעקבותיו הפכה ליצרנית השנייה בגודלה בעולם. כעת היא מצויה בשלב של גיוון היצע המוצרים שלה, כגון טאבלטים וטלפונים חכמים. בנוסף, באוגוסט האחרון כרתה החברה ברית עם EMC במטרה להגדיל את מכירות השרתים והאחסון שלה. שתי החברות גיבשו תוכנית פיתוח של טכנולוגיית שרתים שתאיץ ותרחיב את היכולות של לנובו בתחום שרתי ה-x86, מאחר שאלה יוטמעו במערכות האחסון של EMC.

לדברי אלברטו מואל, אנליסט ב-Sanford C. Bernstein, "רכישת עסקיה של יבמ היא עוד שלב בחיזוק היכולות של לנובו. תחום השרתים בעלות נמוכה הוא התחום בעל הצמיחה המהירה ביותר, מה שהופך את הרכישה להגיונית ועולה בקנה אחד עם האסטרטגיה של לנובו".

כאמור, לנובו היא יצרנית המחשבים השנייה בגודלה בעולם, והיא שנייה רק ל-HP. לפי IDC, היצרנית הסינית הייתה היחידה בין חמשת יצרניות ה-PC המובילות את השוק שלא חוותה ירידה במשלוחי המחשבים האישיים ברבעון הראשון של השנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים