קרן בלקסטון משכה ידה מההצעה הנגדית לרכישת דל

בהודעה שמסרה בלקסטון, נכתב, כי נסוגה מהצעתה על רקע חששות לגבי ההאטה המחמירה בשוק המיחשוב האישי וטענה כי הפרופיל הפיננסי של דל נשחק במהירות ● נכון לעכשיו לא ברור האם העסקה המקורית תצא לפועל או לא וכיצד תשפיע עליה הנסיגה של בלקסטון

התרומות לצה"ל. מייקל דל, מייסד דל

חברת ההשקעות הפרטית בלקסטון (Blackstone) הודיעה היום (ב') על נסיגתה מההצעה הנגדית שהגישה לרכישת דל (Dell). בהודעה שמסרה בלקסטון, נכתב, כי נסוגה מהצעתה על רקע חששות לגבי ההאטה המחמירה בשוק המיחשוב האישי וטענה כי הפרופיל הפיננסי של דל נשחק במהירות.

כזכור, בחודש שעבר דווח כי בלקסטון הגישה הצעה לרכישת דל, המתחרה בזו של מנכ"ל ומייסד החברה, מייקל דל, וקרן ההשקעות הפרטית סילבר לייק (Silver Lake), שהציעו לרכוש את יצרנית המיחשוב תמורת 24.4 מיליארד דולרים. בפברואר הודיעה דל שהעסקה יצאה לפועל וכי היא הפכה לחברה פרטית.

על פי המסמך שהוגש לרשות ניירות הערך בארצות הברית (SEC), סילבר לייק התחייבה למימון של הון עצמי בסך 1.4 מיליארד דולרים ומייקל דל השקיע בעסקה חצי מיליארד דולרים במזומן. הוא הסכים להשתמש במניותיו בחברה כדי לקבל בחזרה את השליטה על בעלי המניות. חברת ההשקעות של מייקל דל תרמה 250 מיליון דולרים במזומן. מיקרוסופט (Microsoft) הפכה הלוואה שנתנה לדל בסך שני מיליארד דולרים לחלק מהעסקה. אנליסטים ציינו, כי זו הרכישה הממונפת הגדולה ביותר מאז המשבר הפיננסי של 2007.

אלא שמאז הלכו העניינים והסתבכו, כאשר בעלי מניות טענו כי היקף העסקה נמוך מדי, וביקשו לפתוח את ספרי החשבונות של החברה. נכון לעכשיו לא ברור האם העסקה המקורית תצא לפועל או לא וכיצד תשפיע עליה הנסיגה של בלקסטון.

"זה נדיר שחברת השקעות פרטית עוזבת רכישה לאחר שכבר הציעה הצעת רכש. לדעתי, או שהם מונעים על ידי מלחמת הצעות, או שהם מצאו מפלצת מתחת למיטה בעת שהם ביצעו בדיקת נאותות", אמר אריק גורדון, פרופסור בבית הספר רוס למנהל עסקים באוניברסיטת מישיגן. "כולם ידעו ויודעים שעסקי ה-PC מתפרקים. השאלה היחידה היא באיזו מהירות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים