הוט פתחה את השנה עם צניחה של 72% ברווח הנקי – וצופה שהמצב יימשך

החברה רשמה ברבעון הראשון של 2013 רווח נקי של 17 מיליון שקלים ● ההכנסות שלה עלו ב-4% למעט פחות מ-1.1 מיליארד ● מספר הלקוחות של הוט מובייל עומד על כחצי מיליון - כשנה לאחר השקתה ● בחברה מסבירים את הירידה התלולה ברווח הנקי בכניסתה לתחום הסלולר ובתחרות המתגברת בתחום הסלולר, וצופים שהירידה תימשך ברבעונים הבאים

שיאן השכר ב-2014. הרצל עוזר, יו"ר HOT

פתיחת שנה לא טובה להוט (HOT): מהנתונים שפרסמה החברה לפני כניסת החג בנוגע לרבעון הראשון של 2013 עולה, כי היא אמנם חוותה בו עלייה קטנה בהכנסות, אולם הרווח הנקי הרבעוני שלה ירד בצורה חדה.

על פי הדו"חות, הרווח הנקי של הוט צלל ברבעון ב-71.67% ועמד על 17 מיליון שקלים לעומת 60 מיליון ברבעון הראשון של 2012. בחברה מסבירים, כי הירידה נובעת מכניסתה לתחום הסלולר ומהתגברות התחרות בתחום הטלוויזיה, וכי היא צפויה להימשך ברבעונים הבאים.

לעומת זאת, הכנסותיה של החברה עלו מעט – ב-3.7% – והסתכמו ב-1.07 מיליארד שקלים בהשוואה ל-1.03 מיליארד. העלייה הגבוהה ביותר – של 23% – נרשמה בהכנסות ממגזר הסלולר ואלה הסתכמו ב-232 מיליון שקלים אל מול 189 מיליון. הסיבה לכך היא השקת רשת הוט מובייל (HOT mobile) במאי 2012. הכנסות מגזר הטלקום עלו ב-3.85% ל-270 מיליון שקלים לעומת 260 מיליון. לעומת זאת, החברה רשמה ירידה של 2.77% בהכנסות שהשיגה משידורי הכבלים, שעמדו על 562 מיליון שקלים בהשוואה ל-578 מיליון. ירידה זו נובעת מהקיטון בהכנסה החודשית הממוצעת ללקוח בשל העלייה במספר לקוחות חבילת הטריפל של הוט, שכוללת טלוויזיה בכבלים, שירותי טלפוניה ואינטרנט כאחד ושמתקזזת בחלקה בעלייה במספר המנויים. סיבה נוספת היא הקרנה במועד שונה של תכנים ב-VOD בין הרבעונים.

ההוצאות הגולמיות של הוט גדלו ברבעון ב-13.11% ל-276 מיליון שקלים אל מול 244 מיליון, הרווח הגולמי עלה ב-0.77% ל-789 מיליון שקלים לעומת 783 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 74.08% בהשוואה ל-76.24%. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות של החברה גדלו ב-10.85% ל-705 מיליון שקלים אל מול 636 מיליון ולעומת זאת, הרווח התפעולי שלה צנח ב-42.86% ל-84 מיליון שקלים לעומת 147 מיליון.

עוד עולה מהנתונים, כי ה-EBITDA של הוט הסתכם ב-399 מיליון שקלים בהשוואה ל-403 מיליון – ירידה של 0.99%. ה-EBIDTA השולי עמד על 37.46% אל מול 39.24%.

בחברה מסבירים את הירידה התלולה ברווח הנקי בהשקעותיה בפעילויות השונות שלה ובתחרות המתגברת. הרצל עוזר, מנכ"ל ויושב ראש קבוצת הוט, ציין שחצי מיליון לקוחות כבר הצטרפו להוט מובייל, פחות משנה לאחר השקת הרשת. מספר מנויי הטלוויזיה של הוט עמד בתום הרבעון הראשון של השנה על 898 אלף – גידול של כ-2,000 מנויים לעומת הרבעון האחרון של השנה שעברה. מספר מנויי האינטרנט הגיע ל-774 אלף – עלייה של כ- 3,000 מנויים לעומת רבעון זה, כאשר מהירות הגלישה הממוצעת בהוט עומדת, לפי החברה, על 22 מגה-ביט. מספר מנויי הטלפוניה הקווית של החברה עמד בתום הרבעון על 684 אלף – 8,000 יותר מברבעון האחרון של 2012.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים