שוב: ביל גייטס – האיש העשיר בעולם

גייטס עקף את המיליארדר המכסיקני קרלוס סלים הלו, שהדיח אותו לפני שלוש שנים ● מהרשימה שפרסמה בלומברג עולה, כי ההון של מייסד מיקרוסופט עומד על 72.7 מיליארד דולרים בעוד שלסלים יש "רק" 72.1 מיליארד ● היהודי העשיר ביותר הוא לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל, עם הון של 42.3 מיליארד דולרים ● לארי פייג' וסרגיי ברין, מייסדי גוגל, ממוקמים 18 ו-19 ברשימה, עם כ-26 מיליארד לכל אחד מהם ● ההון המצטבר של 100 המיליארדרים העשירים ביותר עומד על 2.1 טריליון דולרים

ביל גייטס חזר להיות האיש העשיר ביותר בעולם – כך על פי הדירוג של סוכנות הידיעות בלומברג (Bloomberg). גייטס הדיח מראשות הרשימה את המיליארדר ואיש התקשורת המכסיקני קרלוס סלים הלו, שעקף אותו לפני שלוש שנים.

הונו של מייסד מיקרוסופט (Microsoft) עומד על 72.7 מיליארד דולרים, בעוד שהונו של סלים, שרכש בעבר מממשלת מכסיקו את מערך הטלקום במדינה, עומד על "רק" 72.1 מיליארד. חברת הסלולר בבעלותו של סלים, שהיא מפעילת הסלולר הגדולה ביבשת אמריקה, ירדה השנה ב-14% בעקבות חוק שעבר בקונגרס המכסיקני, שמאפשר לקחת ממנו את השליטה בשוק.

הרשימה של בלומברג שונה מזו שפרסם לפני כחודשיים המגזין פורבס (Forbes), שהכתיר את סלים הלו כאיש העשיר ביותר בעולם, עם 73 מיליארד דולרים, לפני גייטס, שפורבס העריך את הונו ב-67 מיליארד.

במקום השלישי ברשימה של בלומברג דורג וורן באפט, חברו הטוב של גייטס ובעליו של תאגיד הענק ברקשייר-הת'וואי (Berkshire Hathaway). הונו של באפט נאמד ב-59.7 מיליארד דולרים. רביעי ניצב מייסד רשת האופנה זארה (Zara), אמנסיו אורטגה, עם הון של 56 מיליארד דולרים, וחמישי – אינגבר קמפראד, מייסד איקאה (IKEA), שלו 55.6 מיליארד דולרים.

במקום השמיני ברשימת עשירי העולם ניצב לארי אליסון, מנכ"ל ומייסד אורקל (Oracle), עם הון של 42.3 מיליארד דולרים. אליסון הוא גם היהודי העשיר בעולם, הרבה לפני שלדון אדלסון, איל ההימורים, בעליו של העיתון ישראל היום וחברו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהגיע השנה למקום ה-15 עם 27.9 מיליארד דולרים.

לארי פייג', ממייסדי גוגל (Google), הגיע למקום ה-18, כאשר הונו עומד על 26.4 מיליארד דולרים. שותפו לייסוד ענקית הרשת, סרגיי ברין, דורג מיד אחריו עם 26 מיליארד דולרים. בכיר נוסף בתעשיית ההיי-טק שדורג במקום בולט הוא ג'ף בזוס, מנכ"ל ומייסד אמזון (Amazon), שהגיע למקום ה-21, לאחר שהונו נאמד ב-25.2 מיליארד דולרים.

סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, הגיע הרבה אחרי גייטס, למקום ה-45, עם הון אישי של 16.9 מיליארד דולרים. ההון של פול אלן, שותפו של גייטס לייסוד הענקית מרדמונד, נאמד ב-15.4 מיליארד דולרים, מה שמציב אותו במקום ה-54 ברשימה.

היהודי-אמריקני מייקל דל, מנכ"ל ומייסד דל (Dell), הגיע למקום ה-60, כאשר באמתחתו 14.8 מיליארד דולרים. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק (Facebook), נחשב לאחד מעשירי העולם, אולם דורג "רק" במקום ה-76 ברשימה של בלומברג. עדיין, לא צריך לרחם עליו: הונו האישי עומד על 12.9 מיליארד דולרים.

לא רחוק מאחורי צוקרברג, במקום ה-80 ברשימה, נמצא ד"ר ג'ים גודנייט, מנכ"ל ומייסד סאס (SAS), עם הון אישי שנאמד ב-12.7 מיליארד דולרים. לורן ג'ובס, אלמנתו של סטיב ג'ובס, מנכ"ל ומייסד אפל (Apple), ניצבת במקום ה-93 עם 11.3 מיליארד דולרים, כאשר מיד אחריה אזים פרמג'י, יושב ראש וויפרו (Wipro), עם 11.3 מיליארד, ולי קון-הי, לשעבר מנכ"ל ויושב ראש סמסונג (Samsung), בעל הון אישי של 11.2 מיליארד.

ההון המצטבר של 100 המיליארדרים העשירים ביותר בעולם עומד על 2.1 טריליון דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים