סקירה: הסמראטפון LG Optimus G

הטלפון החכם של LG מחזיק במסך 4.7 אינץ' עם נראות מעולה, יכולות מדיה מעניינות וחומרה מתקדמת ● אך העיצוב הסטדרנטי, כמו גם המחיר הגבוה מדי, מצננים את ההתלהבות מהמכשיר ● ציון סופי: 80

LG, מהיצרניות המובילות בעולם בתחום הטלפונים החכמים, קיבלה את הזינוק לו היא זקוקה כשנבחרה בשנה שעברה לייצר את מכשיר ה-Nexus 4 עבור גוגל (Google). במבט לאחור, אין ספק ש-LG הצליחה להוציא מפס הייצור שלה מכשיר שהיה שונה מקודמיו – בולט בשטח וגם חזק. לאחר שראו את ההצלחה של ה-Nexus, לקחו בחברה את ההזדמנות בשתי ידיים והציגו את ה-Optimus G, שכמעט זהה לו במפרט למעט מספר שינויים קלים.

עיצוב
העיצוב של ה-Optimus G אינו יוצא דופן, ואפילו מזכיר במידת מה את ה-Galaxy S2 של סמסונג (Samsung). אבל אין לטעות ולחשוב כי מדובר במכשיר ביניים, שכן התצורה הפנימית שלו חזקה יותר מעיצובו הפשוט. הוא נוח לאחיזה, אבל כבד ביחס לשאר המכשירים בשוק (145 גרם), כך שהוא מורגש היטב בכיס או ביד.

חומרה
איך שלא מסתכלים על זה, ה-Nexus 4 היה ועדיין בין המובילים כיום בהיבט של החומרה. באופן דומה לכך גם ה-Optimus G. הוא מצויד במעבד Snapdragon 600 מרובע ליבות, זיכרון עבודה של 2 ג'יגה-בייט ומסך LCD בגודל 4.7 אינץ' בטכנולוגיית True HD-IPS+.

מסך
למרות שאינו עומד בתחרות מל מסכים שמציעים Full HD, שכן הוא מציע רזולוציה 768×1,280 פיקסלים בלבד, הוא עדיין הוא מספק צפיפות של 318 נקודות לאינץ' בדומה למסך הרטינה של מכשיר ה-iPhone 5. במילים אחרות, מדובר במסך איכותי מאוד. יתרונו הגדול על פני המכשירים האחרים בא ליד ביטוי כשמשתמשים בו מחוץ למשרד, באור יום. בהשוואה ראש בראש עם מכשיר ה-Galaxy Note II, לדוגמה, הוא גובר עליו ללא קושי רב והנראות פשוט מצוינת. תוסיפו לכך את ה-"זכוכית גורילה 2" המגנה על המסך מפני שברים, ותסכימו איתנו שגם אם הוא לא מסך מושלם, הרי שהוא די קרוב לשם.

ביצועים
יכולת העיבוד של המכשיר הזה יותר ממצוינת: הוא הצליח להשיג ציון של 6,226 נקודות בתוכנת מדידת הביצועים Quadrant Standard Edition ו-18,568 נקודות ב-AnTuTu – ציונים גבוהים בכ-10% מאשר אלו שהשיגו מכשירים כמו ה-Galaxy S3 וה-One X. ציונים אלו ממצבים אותו כאחד המכשירים החזקים שיש כיום בשוק. אולם, יש לציין, כי הוא גם מתחמם במאמץ, דבר שמורגש היטב וגם מגביל ומוריד את בהירות מסך הבית.

תוכנה
ה-Optimus G מצויד בממשק ה-LG Optimus UI v3.0 מעל גבי אנדרואיד (Android) בגרסה 4.1.2, עם תקווה לשדרוג עתידי לגרסה 4.2. כהרגלה של LG, אפשר למצוא במכשיר מגוון של תוספות רבות בממשק המשתמש: Qslide – יישומים ה-"צפים" מעל מסכי הבית דוגמת מחשבון, לוח שנה, דפדפן אינטרנט ווידיאו, אשר ניתן לגרור אותם על גבי המסך תוך כדי המשך עבודה ברקע וכן לקבוע את השקיפות באמצעות פס גלילה; QuickMemo, המאפשר לרשום ולעצב פתקיות על גבי מסמכים או תמונות ולשתפן באופן מיידי עם חברים; Video WIZ, המאפשר ליצור סרטים באופן אוטומטי; ו-Icon Personalizer, פונקציה שמעניקה למשתמש אפשרות עיצוב של תצוגת היישומים במכשיר. כמו כן אפשר למצוא ברשימת היישומים המשובצים מראש גם אחד שדואג לביצוע גיבוי פנימי.

פס ההתראות כולל כפתורים לאפשרויות הקישוריות השונות ולעריכתן, וכן את פס ה-Qslide שממוקם מתחתיו. הצלילים בכל מגע או לחיצה מראים לנו ש-LG עוד צריכה להתבגר ולהתקדם בממשק שלה, המזכיר ממשקים שראינו במכשירי העבר. גם עומס של תכונות יכול בסופו של דבר לפגוע בחוויית המשתמש. גם הרום של סלקום, המגיע עימו, היה עמוס בתוספות מרגיזות למדי – אפליקציות ווידג'טים שונים של סלקום שאין אפשרות להסירם.

יכולות המדיה של המכשיר מגוונות למדי. לצד תקשורת Bluetooth 4.0 ו-NFC ניתן למצוא את MHL לחיבור לטלוויזיה ו-DLNA להזרמת וידיאו באופן ישיר לטלוויזיות ומסכים תומכים, וכן את WiFi Direct לשיתוף קבצים. הוא מגיע עם נפח אחסון פנימי גדול למדי בשיעור של 32 ג'יגה-בייט, שמתוכו 25 ג'יגה פנויים למשתמש.

מצלמה
בגב המכשיר מוצאים מצלמת 13 מגה-פיקסלים המסוגלת לצלם וידיאו באיכות של עד 1,080p. למצלמה מגוון מאפיינים, כמו הפעלה באמצעות פקודה קולית, צילום לכידת זמן בו המצלמה שומרת מספר תמונות כדי שניתן יהיה לבחור את הטובה ביותר, ו-Live Zooming לביצוע זום בזמן צפייה בסרט וידיאו. איכות הצילום קצת פחות איכותית משציפינו למצלמה עם חיישן כה גדול, אך הצבעים והחדות היו טובים.

לסיכום, ה-Optimus G מצטיין ביכולותיו, בעיקר במסך האיכותי והבהיר מאוד, המעבד החזק ונוחות השימוש. מנגד, הממשק והעיצוב הפשוט לא עומדים בסטנדרט של המתחרים. אבל אולי הדבר שהכי בעייתי הוא המחיר, שעומד כיום על 2,800 שקלים – יקר בהפרש לא קטן מאחיו ה-Nexus 4 והמעט מוגבל יותר. האם זה שווה את ההפרש? אנחנו חושבים שלא.

ציון סופי: 80

מפרט בדיקה
מעבד: Qualcomm Snapdragon 600 מרובע ליבות במהירות 1.5 ג'יגה-הרץ
זיכרון פנימי:  2 ג'יגה-בייט
זיכרון אחסון: 32 ג'יגה-בייט (25 פנויים)
שבב גרפי: Adreno 320
מסך: 4.7 אינץ'
רזולוציה: 768×1,028 פיקסלים
רשתות: דור 2, דור 3, LTE
קישוריות: WiFi 802.11 b/g/n, בלוטות' 4.0, DLNA, WiFi Direct, נקודה חמה, NFC
מצלמות: קדמית .3 מגה-פיקסלים, אחורית 13 מגה פיקסלים עם מבזק לד
חיבורים: microUSB 2.0, אוזניות
מערכת הפעלה: אנדרואיד 4.1.2 (Jelly Bean), ממשק LG Optimus UI v3.0
סוללה: 2,100mAH עד 411 שעות המתנה (דור 3) ועד 13 שעות שיחה (דור 3 – נתוני יצרן)
מידות:131.9×68.9×8.5  מ"מ
משקל: 145 גרם
מחיר: 2,800 שקלים

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. עדי

    כבר לפי ההתחלה הבנתי שאין לך מושג. לnexus ולoptimus g יש מעבד מסוג krait. שהוא snapdragon s4 pro

אירועים קרובים