HP: הרווח הנקי צנח ב-32%; ההכנסות ירדו ב-10%

החברה סיימה את הרבעון השני של שנתה הכספית עם הכנסות בסך 28 מיליארד דולרים ורווח נקי של יותר ממיליארד ● במחצית הראשונה של השנה קטנו ההכנסות של HP ב-8% והרווח הנקי צנח ב-25% ● למרות הירידות, HP עקפה את תחזיות האנליסטים, שצפו לה רווח נקי למנייה של 0.8 דולרים בעוד שבפועל הוא עמד על 0.9 דולרים.

מג ויטמן, מנכ"לית HP. צילום: פלי הנמר

ירידות ל-HP: החברה רשמה ברבעון השני של שנתה הכספית 2013 ירידה תלולה של, 32.39%, ברווח הנקי וקיטון של 10.14% בהכנסות. למרות הירידות, התוצאות הרבעוניות של החברה עקפו את תחזיות האנליסטים.

במחצית הראשונה של השנה הכספית היו הירידות מתונות יותר, לאחר שההכנסות פחתו ב-7.88% ל-55.94 מיליארד דולרים לעומת 60.73 מיליארד והרווח הנקי ירד ב-24.57% ל-2.31 מיליארד דולרים בהשוואה ל-3.06 מיליארד. הרווח התפעולי החצי שנתי שלה קטן ב-21.38% ועמד על 3.35 מיליארד דולרים אל מול 4.26 מיליארד.

ההכנסות הרבעוניות של החברה הגיעו ל-27.58 מיליארד דולרים לעומת 30.69 מיליארד המקביל השני של שנתה הכספית 2012. הרווח הנקי עמד על 1.08 מיליארד דולרים בהשוואה ל-1.59 מיליארד. הרווח הנקי למנייה שלה על פי GAAP הגיע ל-0.55 דולרים אל מול 0.8 דולרים – צניחה של 31.25%. שלא על פי GAAP עמד הרווח הנקי של HP למנייה על 0.87 דולרים – הרבה יותר מתחזיות האנליסטים, שעמדו על 0.81 דולרים.

הסיבה לירידה הבולטת ברווחיות של החברה היא הקיטון שנרשם בביקוש למחשבים אישיים. כדי לנסות לנטרל את השפעת הירידה הזאת HP מפטרת 26 אלף עובדים וחודרת לתחומים בעלי קצב צמיחה עתידי גבוה, למשל שירותי מחשבים לחבורת גדולות.

עוד עולה מהדו"חות, כי ההוצאות הגולמיות הרבעוניות של HP רשמו במהלכו ירידה של 10.56% ל-21.06 מיליארד דולרים לעומת 23.54 מיליארד, הרווח הגולמי פחת ב-8.7% ל-6.53 מיליארד דולרים בהשוואה ל-7.15 מיליארד והרווח הגולמי השולי עמד על 23.66% אל מול 23.36%. הקיטון בהוצאות התפעוליות היה בשיעור של 0.08% והוא הביא אותן ל-4.926 מיליארד דולרים לעומת 4.93 מיליארד. הרווח התפעולי צלל ב-27.95% ל-1.6 מיליארד דולרים בהשוואה ל-2.22 מיליארד.

יצוין, כי המנייה של HP עלתה אמש (ד') לאחר המסחר ב-14%.

מג ויטמן, מנכ"לית HP, אמרה לאחר פרסום התוצאות, כי "עקפנו את תחזית הרווח למנייה Non-GAAP והשגנו רווח של 0.87 דולרים לעומת תחזית של 0.82 דולרים. הסיבות לכך הן שהגידול במכירות של מוצרי הדפוס ושל שירותי המיחשוב שלנו לסקטור העסקי עלו יותר מהצפי, שההוצאות צומצמו ושהתוכנית העסקית של החברה בוצעה ביעילות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים