HP לא מוותרת על המיחשוב האישי: מינתה בכיר לשעבר באייסר ולנובו לעמוד בראש החטיבה

החברה מינתה לתפקיד את דיון ווייסלר, לשעבר בכיר בלנובו ובאייסר - שמתחרות ב-HP ● הוא יחליף את טוד ברדלי, שיעבור לשמש סגן נשיא בכיר ליוזמות צמיחה אסטרטגיות ויועץ בכיר לחברה ● לדברי האנליסטים, "עזיבתו של ברדלי היא חדשות טובות, כי הוא עשה סדרה של טעויות אסטרטגיות והיה עליו לעזוב הרבה קודם" ● הם ציינו ש-"אין כיום ל-HP אסטרטגיה לעולם הנייד"

HP מינתה בכיר לשעבר באייסר (Acer) ובלנובו (Lenovo) לעמוד בראש חטיבת PPS, המדפסות והמיחשוב האישי, ו-"הזיזה הצידה" את העומד בראש החטיבה כיום.

הבכיר שמונה לעמוד בראש החטיבה הוא דיון ווייסלר, כיום סגן נשיא בכיר ב-HP לאזור אסיה-פסיפיק ויפן. אנליסטים ציינו, כי המינוי משדר מסר משולש: אי שביעות רצון מטוד ברדלי, ראש החטיבה הנוכחי, ומהיקף המכירות של החטיבה, כמו גם חוסר סבלנות מצד הנהלת החברה לשיפור עתידי במכירות. עם זאת, ברדלי לא יעזוב את ענקית המיחשוב, אלא מונה כסגן נשיא בכיר ויועץ בכיר לחברה.

בהודעה על המינויים החדשים רמזה מג ויטמן, מנכ"לית HP, שהיא מצפה מהחטיבה ל-"ביצועים תפעוליים" טובים יותר. היא עשתה זאת על רקע הצניחה במכירות המדפסות והמחשבים האישיים של החברה ברבעון הראשון של השנה. מהתוצאות שפורסמו עולה, כי מכירות המדפסות ירדו ב-1% ומכירות המחשבים האישיים צללו ב-20%. בסך הכול, מכירות החטיבה ירדו ברבעון ב-10% ועמדו על 1.2 מיליארד דולרים. אנליסטים ציינו שהנתונים הללו לא מפתיעים ומשקפים את המעבר של השוק לטאבלטים ולטלפונים חכמים, על חשבון ה-Notebook והמחשבים האישיים.

על ווייסלר אמרה ויטמן, כי "הוא אחד מהטובים ביותר שבין בכירינו. הרקע שלו מצוין, בהתחשב באתגרים מולם אנחנו ניצבים בשוק".

ווייסלר הצטרף ל-HP בינואר אשתקד, לאחר ששימש סגן נשיא ומנהל תפעול ראשי בקבוצת המוצרים הביתיים בלנובו (Lenovo). קודם לכן הוא ניהל את עסקי לנובו בדרום מזרח אסיה, אוסטרליה וניו-זילנד. לפני שהצטרף ללנובו היה ווייסלר מנכ"ל סניף אייסר (Acer) בבריטניה ועזר לבנות את עסקי החברה במרכז ובמזרח אירופה. לנובו ואייסר הן המתחרות העיקריות של HP בעולמות המיחשוב האישי וה-Notebook, כאשר לנובו מובילה את השוק הזה ואייסר מדורגת רביעית.

ברדלי מונה לתפקיד העלום של סגן נשיא בכיר ליוזמות צמיחה אסטרטגיות ויתמקד בשוק הסיני ובהרחבת ערוצי השותפים העסקיים של HP בעולם. הוא הצטרף לחברה ב-2005, לאחר שהיה מנכ"ל פאלם (Palm). ב-2010 רכשה HP את פאלם תמורת 1.2 מיליארד דולרים, מתוך כוונה לחדור לעולם המובייל – ניסיון שכשל ועלה לה מיליארדים. שמו של ברדלי אוזכר פעמיים כמועמד להיות מנכ"ל HP – לאחר הדחת מארק הארד ב-2010, אז מונה לתפקיד ליאו אפותקר, ולאחר עזיבת אפותקר ב-2011, אז מונתה ויטמן.

"ההזזה של ברדלי – חדשות טובות למשקיעים"
לדברי האנליסט טריפ צ'וודהרי מ-Global Equities Research, "ההזזה של ברדלי היא חדשות טובות למשקיעים. הוא עשה סדרה של טעויות אסטרטגיות והיה עליו לעזוב הרבה קודם". צ'וודהרי הוסיף, כי "ברדלי הרג את מערכת ההפעלה Palm WebOS, אחת ממערכות ההפעלה הטובות ביותר שהיו בעולם הנייד, שהיה לה סיכוי להיות מערכת ההפעלה השנייה בנתח השוק שלה בעולם זה. אפל (Apple) העתיקה למערכת ההפעלה שלה iOS7 כמה מהתכונות הקריטיות שהיו ל- Palm WebOSשלוש שנים קודם". "כמו כן", אמר, "ברדלי ביצע החלטה שגויה ביותר כשהחליט ללכת על חלונות 8 מובייל (Windows 8 Mobile) לטאבלטים. זו הייתה החלטה מתה עוד בטרם התרוממה ונפלה".

הוא סיכם באומרו, כי "אין כיום ל-HP אסטרטגיה לעולם הנייד. להיות מפיץ של חלונות 8 (Windows 8) או אנדרואיד (Android) זו לא אסטרטגיה מנצחת".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים