תוכן שיווקי

שירותים מנוהלים: תשתיות כשירות

כתבה שנייה בסדרה

07/07/2013 10:37

מאת: עמית רוזנבלום, מנהל מכירות שירותים מנוהלים, יבמ ישראל

לכתבה הקודמת בסדרה

התחרות בעולם הגלובלי שינתה את חוקי המשחק. מעולם, בעבר, לא היו נושאים דוגמת חדשנות, גמישות, מהירות תגובה לשינויים בשוק, אבטחה ואפשרות לשילוב מערכות, כה חשובים. הטכנולוגיה הפכה במקרים רבים ל-"שובר שוויון" ולגורם מרכזי בהצלחתן של חברות וביכולתן להשתנות ולהציע יתרון תחרותי.

חברות המבקשות לבדל את עצמן ע"י התמקדות בתחומי הליבה שלהן, יחד עם היכולת להבטיח תשתית טכנולוגית חדשנית, מאובטחת ויציבה – פונות לרכישה של שירותים המנוהלים ע"י גופים מומחים.

תפיסת השירותים המנוהלים היא למעשה הגלגול החדש והמעודכן טכנולוגית של רעיון מיקור החוץ. בעבר, אפשר היה לבחור רק בין תפעול פנימי של מערכות המידע ובין מסירתן בשלמותן למיקור חוץ. כיום, כתוצאה ישירה של תהליכי תקינה ואימוץ רעיון הווירטואליזציה של מערכות ושירותים, יכול כל ארגון לבחור בתהליכים אותם הוא מעוניין להעביר החוצה, ולהמשיך לשמור בידיו את הגרעין הקשה של פעילות טכנולוגיות המידע, שבו מתומצתים היתרון התחרותי והבידול אליהם הוא חותר. מיקור החוץ של שירותים מוגדרים מאפשר להפחית עלויות ולשפר את איכות השירות באמצעות שימוש במתודולוגיות מוכחות ושיטות עבודה שגובשו על ידי נותן השירות.

כמי שהגתה וקידמה את רעיון הארכיטקטורה מוכוונת השירותים (SOA), ידעה יבמ להתייצב גם בעמדת זינוק קדמית לעידן השירותים המנוהלים. כיום, היא מציעה פתרונות כאלה בתחומי ניטור מערכות, אדמיניסטרציה, ניהול ותפעול תשתיות מחשוב, אחסון וניהול אחסון, טיפול ביישומי תוכנה, ניהול רשתות וניהול תחנות קצה. חוזים בתחומים האלה יהיו ארוכי טווח, לשלוש שנים לפחות, ומבוססים על הגדרת רמת שירות מוסכמת (SLA).

מעבר לשירותים המנוהלים עצמם, מאפשרת יבמ ללקוח לרכוש גם ציוד ותשתיות כשירות לכל דבר (IaaS), ולמקם את הציוד הזה במתקניו שלו או במתקני יבמ. חוזה ההתקשרות כולל הגדרות מפורטות של רמות שירות מובטחת, יחד עם מודל תשלום המתבצע מדי חודש עבור השירות בפועל, ללא השקעת הון ראשונית בציוד, בהקמה, בגיוס ובהכשרת כוח אדם.

תהליך העבודה של יבמ מבוסס על יישום מתודולוגיות מוכחות, ולקחים שנצברו בשירות לקוחות אחרים המפעילים שירותים זהים.
הפריסה הבינלאומית של יבמ וההכרות המעמיקה עם מגוון רחב של תחומי משק ותעשייה תורמים למצבור הידע העומד לרשות המיישמים הבאים.

עסקה אופיינית בתחום השירותים המנוהלים משלבת בין הצוות המקומי ובין צוות שירות מרחוק – ובמסגרתה מקבלת על עצמה יבמ אחריות מלאה לתפעול המערכת, במסגרת תכולות וזמנים מוגדרים. התשלום עבור השירות מתבצע במתכונת חודשית, ללא השקעות ראשוניות בהון ובהכשרת מפעילים ומנהלים, הנדרשות בעת הקמת שירות מקביל במסגרת פנים-ארגונית. כך, ניתן לחסוך בעלויות כוח האדם והציוד, ליהנות משיפור אופייני של 10-15% ביעילות התפעולית – ולמזער סיכונים.

למידע נוסף:

עמית רוזנבלום, מנהל מכירות שירותים מנוהלים, יבמ ישראל

לשליחת מייל

052-8395386

אירועים קרובים