לואיס מורגויה, סאפ: "על המנמ"ר להשקיע כעת בטכנולוגיה, כמו נהג המרוצים שאינו מאט בסיבוב"
מורגויה, סגן נשיא בכיר ל-SME בסאפ לאיזור EMEA, היה דובר המפתח בכנס שערכה סאפ ישראל, שבו הושקה הגרסה העברית של פתרון ה-ERP לארגונים בינוניים בארץ ● מיקי מגדל, מנכ"ל סאפ ישראל, חשף סקר חדש של IDC, שלפיו סאפ היא החברה המובילה בעולם ה-ERP המקומי, עם נתח שוק של 41.7%
"כמו שנהג המרוצים אינו מאט לפני הסיבוב בפורמולה 1, כך גם למנמ"ר אסור להפסיק להשקיע ברכישת ובהטמעת טכנולוגיות בעת משבר כלכלי. רק השקעה שכזו, גם בזמן צמצום תקציבי, היא שתביא לארגון שלו את היתרון התחרותי הנדרש" – כך אמר לואיס מורגויה, סגן נשיא בכיר ל-SME בסאפ לאזור EMEA. מורגויה היה דובר המפתח בכנס SME WORLD TOUR של סאפ, שנערך הבוקר (ב') במרכז הכנסים אבניו בקריית שדה התעופה. לכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, הגיעו יותר מ-700 לקוחות ושותפים עסקיים של סאפ ישראל. הנחתה אותו זוהר לרר-פטנקין, מנהלת פיתוח עסקי אסטרטגי בסאפ ישראל.
לדברי מורגויה, הוא אומר את דבריו לא רק כנציג של ספקית תוכנה עולמית, אלא גם כמייסד לשעבר של חברת סטארט-אפ. הוא הסביר, כי נכון שבסוף הישורת, נהג המרוצים מאט מעט על מנת לעבור את הסיבוב בשלום, אלא שהוא לא צריך להאט יתר על המידה, כי אז יעקפו אותו המתחרים שלו. לדבריו, באותו אפן צריך לנהוג גם בשדה העסקי: "המנמ"רים הם המנהלים של הטכנולוגיה בארגון, וככאלה – עליהם לספק את מרב היכולת התחרותית עבור ההנהלה והמנכ"ל העומד בראשה. אם הם יצמצמו יותר מדי במשאביהם ובאימוץ טכנולוגיות חדשניות שאותן הם מטמיעים בארגונים כיום – הרי שהם בוגדים באמונם, כי הם לא יספקו בשנה הבאה את הסחורה הנדרשת, של טכנולוגיה מוטה עסקית".
הוא הוסיף, כי למרות היותה של סאפ ענקית תוכנה, יש לנתץ את המיתוס הקיים סביבה, שלפיו היא פועלת בעיקר בקרב ארגוני אנטרפרייז. לדברי מורגויה, יותר משלושה רבעים מלקוחות סאפ, 65 אלף במספר, הם ארגוני SME, בינוניים וקטנים. לדבריו, מחצית מהכנסות החברה מגיעות מתחום זה.
לדבריו, "המטרה שלנו בהטמעת המערכת היא לאפשר ללקוח לקבל ערך עסקי באופן מיידי, כבר מרגע העלייה לאוויר. אנחנו גם רוצים לשמר את הערך העסקי הזה לאורך שנים". הוא הסביר, כי לשם כך, תרגמה סאפ את מערכת ה-ERP שלה כך שתתאים לצרכי הלקוחות הבינוניים של החברה. "ניצול הידע והניסיון שצברנו מהלקוחות הופך את המערכת המושקת למוצר צריכה יעיל פשוט וקל להטמעה. מדובר במוצר שהופך לאידיאלי עבור ארגונים קטנים ובינוניים", אמר. "זיהינו בשנים האחרונות, ששוק העסקים הבינוניים והקטנים, SME, הוא שוק הולך ומתפתח, לא רק בישראל, אלא בכל העולם. שוק זה מחפש פתרונות איכותיים, ברמה גבוהה, שעד היום לא היה חשוף להם. אנו מממשים את האתגר ומציעים לשוק זה פתרון איכותי ברמה גבוהה ובמחיר שמתאים ליכולותיו".
הוא הסביר, כי המטרה של כל מנמ"ר היא ליצור את מירב הבהירות הארגונית בעזרת יישומי ה-IT אותם הוא מספק למשתמשי הארגון, וזו נוצרת על ידי שינוע של הנתונים על גבי מירב היישומים, במגוון דרכים, לטובת כל מי שזקוק לאותם נתונים. כך, סיכם, נוצרת הוודאות הארגונית, שהיא מצרך מחוייב המציאות בימים אלו, של משבר כלכלי.
IDC: סאפ מובילה בישראל
מיקי מגדל, מנכ"ל סאפ ישראל, פתח את הכנס ואמר, כי יש לחברה נוכחות רבה בשוק בארץ. הוא חשף סקר חדש של IDC ולפיו סאפ מובילה את עולם התוכנות הארגוניות עם נתח שוק של 41.7%. מגדל הסביר, כי המשבר הפיננסי יצר עבור חברות מצבים שבהם עליהן ליטול סיכון, על מנת להתמודד מול מציאות עסקית משתנה. זאת לצד תחרות הולכת וגוברת בשוק קטן בעל כמות שחקנים קבועה. הוא אמר, כי "הדרך לעשות זאת היא יצירת ערך עסקי מהטמעת רכיבי IT, המספקים את התחרות הנדרשת לארגונים, דווקא בימים אלה".
בהתייחסו לגרסה העברית של המערכת שהושקה, אמר מגדל, כי "הפתרון נוצר על ידי יצירת שורה של חבילות מדף המותאמות באופן ייחודי לכל מגזר בנפרד. משפחת הפתרונות מבוססת על תפיסת Best Practices שפותחה על-ידי סאפ העולמית, מתוך כוונה לספק פתרונות מוכנים לארגונים קטנים ובינוניים, תוך התבססות על מבחר תהליכים מיטביים ומוכנים מראש – בכל תחומי התפעול והניהול בחברה".
מגדל סיכם באומרו, כי "סאפ היא החברה היחידה מבין יצרניות התוכנה המסוגלת לספק את הצרכים המשתנים עבור כלל הארגונים במצב הכלכלי כיום, ולארגונים קטנים ובינוניים בפרט".
נוגה קינן, יושבת ראש פורום CFO, סקרה את מצב המשק על פי סקר שנערך בקרב סמנכ"לי הכספים במדינה. לאחר מכן נערך פאנל פתרונות סאפ למגזר הבינוני, בהשתתפות מנהלים בסאפ המקומית: אוהד מץ, מנהל ערוצי SME, עידו דור, מנהל ערוצי הפצה, אבי נווה, מנהל תחום CRM, נתי רוזנקרנץ, מנהל תחום HR ושמוליק סיטון, מנהל תחום BI. את האירוע חתם הסטנד-אפיסט רמי ורד.
תגובות
(0)