השר יובל שטייניץ: "הגנה על מוסדות פיננסיים מפני מתקפות סייבר היא חובתה של הממשלה"

"קשה להגן מפני איומים קיברנטיים והעובדה שאנחנו בתחילת הדרך מסבכת את הדברים", אמר שטייניץ, השר למודיעין, עניינים אסטרטגיים ויחסים בינלאומיים ● לדבריו, "זה אתגר חדש וכמדינה, אנחנו מחויבים להיערך נכון כדי לתת מענה, לא רק בהיבט הצבאי אלא גם בהיבטים יום יומיים" ● "השאיפה שלנו היא להפוך את ישראל למרכז היי-טק פיננסי בינלאומי, כי הסייבר הפיננסי הוא דבר קריטי ביותר והוא חייב להיות באחריות המדינה", ציין

"הגנה על מוסדות פיננסיים מפני מתקפות סייבר היא חלק מחובתה האזרחית של כל ממשלה שחייבת לדאוג לביטחון אזרחיה ולנכסים שלהם", כך אמר אתמול (ב') השר למודיעין, עניינים אסטרטגיים ויחסים בינלאומיים, ד"ר יובל שטייניץ.

שטייניץ דיבר במסגרת ועידת הסייבר השנתית. הוועידה, בהפקת אנשים ומחשבים, נערכה אתמול (ג') במשרדי המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS) בתל אביב, בהשתתפות כ-300 מקצועני אבטחה מהמגזרים הביטחוני והציבורי, ומהתעשייה. את הכנס הנחה אל"מ (מיל') ד"ר גבי סיבוני, ראש תוכנית לוחמת סייבר במכון.

ככלל, אמר שטייניץ, "השאיפה שלנו היא להפוך את ישראל למרכז היי-טק פיננסי בינלאומי, כי הסייבר הפיננסי הוא דבר קריטי ביותר והוא חייב להיות באחריות המדינה".

לדבריו, "הסייבר הוא סוג חדש של לחימה בין מדינתית והוא מצטרף לזירות המוכרות לנו – אוויר, ים ויבשה. זה אתגר חדש וכמדינה, אנחנו מחויבים להיערך נכון כדי לתת מענה, לא רק בהיבט הצבאי אלא גם בהיבטים יום יומיים". הוא הוסיף, כי "בניגוד למענה שמקובל בזרועות הלוחמה האחרות, בהן נהוג לומר שצריך לתקוף, במקרה של הסייבר הבעיה היא שקשה מאוד לזהות את האויב ולכן, עיקר המאמצים צריכים להיות בהגנה".

"ההגנה מפני איומים קיברנטיים היא עניין קשה", אמר שטייניץ, "סייבר, כמו כל טרור, יכול לשבש את חיינו האזרחיים, וחובתנו להדוף את זה. מה שמסבך את העניין הוא שאנחנו בתחילת הדרך. מדובר בתחום דינמי ואנחנו לא ממש יודעים מה מצפה לנו. עלינו להמשיך ולהיות כל הזמן חדשניים ולעמוד בחזית הטכנולוגית, ולהמשיך להיות מדינת היי-טק".

שטייניץ ציין, כי בתקופת כהונתו כשר האוצר, בממשלה הקודמת, הוא עשה מספר מהלכים כדי לקדם את הנושא. בין היתר הוא מנה את הקמת המטה הקיברנטי הלאומי, שנועד להגן טוב יותר על אתרי הממשלה, הקמת מטה הסייבר וכן הקמת מרכז פיתוח למוסדות פיננסיים בינלאומיים שיעסקו בפיתוח מערכות הגנה להתקפות על הבנקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים