אקזיט לחברת תוכנה ותיקה: PTC האמריקנית רכשה את אניגמה הישראלית תמורת 10 מיליון ד'

אניגמה מפתחת תוכנה לניהול ואחזקה של מאגרי רכיבים טכניים ● היא מעסיקה 50 עובדים בארץ ובחו"ל, כאשר מרבית עובדיה הישראליים ישולבו במרכז הפיתוח של PTC בהרצליה ● הרוכשת מגייסת בימים אלה עשרות עובדים נוספים

עוד אקזיט כחול לבן לחברת תוכנה ותיקה: PTC האמריקנית רכשה את אניגמה (Enigma) הישראלית בהיקף שלא נמסר לפרסום, אולם לאנשים ומחשבים נודע, כי הוא עומד על 10 מיליון דולרים.

מספר עובדי אניגמה, בארץ ובחו"ל, עומד על 50 ול-PTC יש כיום 220 עובדים בישראל. יחד עם עובדי אניגמה שיישארו, יעמוד מספר עובדי החברה הרוכשת בארץ על 250. מרבית עובדי אניגמה ישולבו במרכז הפיתוח של PTC בהרצליה.

אניגמה הוקמה לפני שני עשורים והיא מפתחת תוכנה לניהול ואחזקה של מאגרי רכיבים טכניים, כגון ציוד תעשייתי כבד, חלפי מטוסים ורכבים, וציוד מכני (Electronic Parts Catalog & MRO). התוכנה שפותחה באניגמה מנהלת את חיי המוצר לאורך כל שנות חייו, מרגע שהוא יוצר ועד שהוא יוצא משימוש. התוכנה הוטמעה בקרב חברות כגון פורד (Ford) ופדקס (Fedex).

PTC היא חברה אמריקנית שבסיסה בבוסטון והיא נסחרת בנאסד"ק. החברה עוסקת בפיתוח תוכנה לניהול התכנון, הפיתוח והייצור של מוצרים הנדסיים – PLM, תוכנות בתחום התיב"ם (ר"ת תכנון וייצור בעזרת מחשב – CAD), ניהול מחזור חיי פיתוח תוכנה (ALM) וניהול מחזור חיי השירות (SLM). החברה מעסיקה יותר מ-6,000 עובדים ומחזור המכירות שלה ב-2012 עמד על 1.3 מיליארד דולרים. בין לקוחותיה נמנות טויוטה (Toyota), לוקהיד מרטין (Lockheed Martin), בואינג (Bowing), אאודי (Audi), קאטרפילר (Caterpillar), ג'נרל אלקטריק (General Electric), רייתיאון (Raytheon), סמסונג (Samsung), דל (Dell), טושיבה (Toshiba) ומוטורולה (Motorola). התוכנה של PTC מאפשרת לתכנן מוצרים בתלת ממד ולנהל את כל חיי המוצר – משלב הרעיון, עבור בשלב התכנון ועד הייצור.

בימים אלה נמצאת PTC בתהליך של הרחבת מרכז הפיתוח בישראל והיא מגייסת עשרות עובדים חדשים. זאת, בנוסף לעשרות עובדי אניגמה שמצטרפים אליה עם הרכישה. מרכז הפיתוח של PTC בישראל פועל בשני מוקדים – בהרצליה ובחיפה. הוא הוקם ב-1991 כמרכז הפיתוח הראשון של החברה מחוץ לארצות הברית ושילש את גודלו בתוך פחות מעשור.

פתרונות התוכנה של אניגמה משלימים את היצע הכלים של PTC בתחום ה-SLM (ר"ת Service lifecycle management): בעוד מוצריה של הרוכשת מטפלים בניהול חיי המוצר עד הייצור, אלה של הנרכשת מטפלים בניהול חיי המוצר מהייצור והלאה.

לדברי זיו בלפר, מנהל מרכז הפיתוח של PTC בישראל, "התוספת של הטכנולוגיה של אניגמה לתוך סל פתרונות PTC מרחיבה את יכולותינו לספק ללקוחותינו פתרון מלא לניהול חיי המוצר. לכן, רכישת אניגמה אטרקטיבית עבורנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים