מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, תפרוש בינואר 2014 על רקע חילוקי דעות עם יושב ראש הדירקטוריון

לבנון הודיעה על פרישתה לאחר 28 שנות עבודה בבורסה, מהן שנים רבות כמנמ"רית ● היא החליטה לפרוש לאחר דו"ח שהגיש יושב ראש דירקטוריון הבורסה, סם ברונפלד, בו מתח ביקורת חמורה על התנהלותה ● לבנון היא בין הבודדים במשק שהתקדמו באותו הארגון ממנמ"ר למנכ"ל

מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, הודיעה היום (ד') אחר הצהריים על החלטתה לסיים את תפקידה בסוף השנה. זאת, לאחר כמעט שלושה עשורים של עבודה בבורסה, רבות מהן כמנמ"רית. במכתב לדירקטוריון הבורסה כתבה לבנון: "בינואר 2014 ימלאו 28 שנה לעבודתי, מתוכן שבע שנים כמנכ"לית. במועד זה אני מבקשת לסיים את תפקידי".

בקשתה של לבנון באה על רקע חילוקי דעות שנתגלעו בשנתיים האחרונות בינה לבין יושב ראש דירקטוריון הבורסה, סם ברונפלד, עקב ירידה דרסטית במחזורי הפעילות באחד העם. לבנון הגישה הצעות לשיפור המצב ואילו ברונפלד הגיש למועצת המנהלים דו"ח שמותח ביקורת על התנהלותה. כמו כן, באחרונה נמתחה ביקורת על עלות שכרה של לבנון בין השנים 2008 ל-2012, שהגיעה ל-9.8 מיליון שקלים.

לבנון הצטרפה לבורסה זמן קצר לאחר שפרשה מהשב"כ ב-1985, שם הקימה וניהלה את פעילות מערכות המידע. עם הצטרפותה שימשה לבנון כמנמ"רית הבורסה, כאשר הפרויקט המרכזי שלה היה העברת שיטת המסחר מניירת לשיטה ממוחשבת לחלוטין. לבנון היא בין הבודדים במשק שהתקדמו באותו הארגון ממנמ"ר למנכ"ל.

בראיון לגליון 30 השנים לאנשים ומחשבים, שפורסם לפני כשנה, סיפרה לבנון איך הגיעה לבורסה: "חיפשתי אתגרים ניהוליים, חברות הזנק, כדי לגדול איתן. חבר הפנה את תשומת ליבי שהתפנתה משרת מנמ"ר בבורסה והמנמ"רית הייתה בדרגת סמנכ"ל". כבר אז כיוונה לבנון למשרת המנכ"ל ולאחר שידידה, גיורא ירון, אמר לה "תתחילי במה שאת יודעת לעשות ואחר כך תתקדמי" היא ניגשה למכרז והתקבלה. ב-2006 התפנתה משרת מנכ"ל הבורסה ולבנון נענתה להצעה שקיבלה להתמנות לתפקיד. יצוין, כי בשני התפקידים אותם מילאה בבורסה נחשבה לבנון לדמות דומיננטית שהובילה שינויים ומהפיכות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים