ויקטור אררה קיבל את אות אביר מסדר ההצטיינות הלאומי של צרפת

יועץ המיחשוב הבכיר קיבל את העיטור היוקרתי מידי כריסטוף ביגו, שגריר צרפת בישראל ● "אררה השפיע רבות על החדרת ידע לשוק הישראלי", בירך ביגו בטקס שנערך אמש בבית השגריר, והוסיף: "בחברתך, ויקטור, כל אחד מאיתנו הופך למעט נדיב ומודע יותר"

ויקטור אררה, יועץ מיחשוב בכיר בתחום התחבורה ולשעבר מנמ"ר עיריית תל אביב-יפו, קיבל אמש (ג') את אות אביר מסדר ההצטיינות הלאומי של צרפת. התואר היוקרתי ניתן לאררה על שיפור הקשרים המסחריים והכלכליים של צרפת עם ישראל. האות הוענק על ידי שגריר צרפת בישראל, כריסטוף ביגו, בקבלת פנים מיוחדת שנערכה לכבודו של אררה בבית השגריר ביפו. בטקס נכחו בני משפחתו של אררה, חבריו לדרך ואנשי השגרירות.

אות אביר מסדר ההצטיינות הלאומי הוא אחד מעיטורי הכבוד הנחשבים ביותר בצרפת. הוא נוסד בשנת 1963 על ידי הנשיא דאז, שארל דה גול, ותכליתו לציין לשבח הישגים יוצאי דופן בשירות הציבורי, האזרחי והצבאי. במרוצת השנים נוסד מסדר לאומי שני, שנועד לתת אותות הצטיינות בסקטור הפרטי, ובשנים האחרונות הוענקו אותות דומים לאנשי עסקים ומנהלים בכירים במשק שתרמו ליחסי המסחר בין ישראל לצרפת. בין המעוטרים הנוספים ניתן למצוא את נשיא צרפת, שעומד בראש המסדר הלאומי, מפקד הצבא הצרפתי המשמש כנציב מסדר לגיון הכבוד, וכל ראשי ממשלת צרפת לדורותיהם.

בדברי ברכתו, הרעיף השגריר הצרפתי שבחים רבים על אררה, ובמיוחד על פעילותו למען חיזוק שיתופי הפעולה המסחריים בין המדינות. קשרים אלו התדהקו מאז שנות ה-2000, עת התמנה האחרון לתפקיד יו"ר הסניף הישראלי של הסוכנות הצרפתית לפיתוח טכני, ACTIM, שלימים הפכה ל-UbiFrance. "בתפקידך זה אינך חדל לרגע לעסוק באירוח משלחות עסקיות מצרפת בישראל, בין היתר בתחומי הטכנולוגיה והתחבורה הציבורית, ובארגון משלחות לצרפת של אישי ציבור ומנהלי חברות מישראל העוסקים בהשקעות חוץ", בירך השגריר. לדבריו, "אין ספק שהתרומה העיקרית של אררה קשורה למומחיותו בטכנולוגיית כרטיסים חכמים. בעבודתו כיועץ, השפיע רבות על החדרת ידע זה לשוק הישראלי – הן במסגרת תעודות זהות עם שבבים חכמים ובדרכונים החדשים, והן בטכנולוגיית קליפסו (הרב-קו) שאומצה על ידי כל מפעילי התחבורה בישראל".

אררה הוא חבר ועדת ההיגוי של הוועידה השנתית e-Gov של אנשים ומחשבים, בה ניתן למצוא גם מסלול מרכזי של תחבורה. בין היתר משתתפים הוועידה נציגי חברות בינלאומיות מצרפת הפועלות בשוק התחבורה בישראל. השגריר הצרפתי היה אורח הכבוד בכמה ועידות בשנים האחרונות, ובדברי ברכתו אמש הביע את הערכתו הרבה למפעל זה ולמארגניו. "מעבר למסלול המקצועי שלך", המשיך ביגו, "כל פרט בחייך האישיים מעניק לביטוי איכות אנושית את המשמעות האמיתית. בחברתך, ויקטור, כל אחד מאיתנו הופך למעט נדיב ומודע יותר".

גלעד שליט, השגריר וכנס e-Gov
בדברי תשובתו הנרגשים, הודה אררה לשגריר ולממשלת צרפת על האות וכן לכל בני משפחתו והחברים שבאו לטקס. הוא ציין, כי ההיכרות הרשמית שלו עם השגריר הייתה בוועידת e-Gov 2010, כאשר ביגו הה אורח הכבוד בטקס ועלה לברך את המשתתפים. "הימים היו ימים של המאבק לשחרור גלעד שליט", אמר אררה, "והחלטתי שאני רוצה להעלות את זה מעל הבמה של הטקס, בפני 1,000 אנשי היי-טק ומנהלים אבל לא ידעתי איך השגריר יגיב. רגע לפני שעליתי, הפקדתי בידיו פתק, בו כתבתי שאני מבקש להתייחס לשליט בנאומי".

לדבריו, "הוא מיד סימן לי 'כן' עם הראש, ולמרבה ההפתעה זמן קצר לאחר שעליתי הוא הקדיש חלק מנאומו לשליט. לא הרבה לאחר מכן, שליט שוחרר", אמר אררה. מאז, ציין, נפגש פעמים רבות עם השגריר ואנשיו ולמד להכיר את התרבות המקומית. "אתה השגריר הצרפתי הכי ישראלי שהיה כאן", אמר אררה לסיום, לקול מחיאות הכפיים של הקהל.

ביגו עומד לסיים את שליחותו בישראל בתקופה הקרובה ולחזור לצרפת. כאיש משרד החוץ הצרפתי, ביקר פעמים רבות בארץ עוד בטרם מונה לשגריר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים