פייסבוק סיימה את הרבעון השני עם גידול חד בהכנסות ומעבר לרווח נקי
הרשת החברתית הגדולה בעולם רשמה ברבעון זינוק של 53% בהכנסות לקרוב לשני מיליארד דולרים ורווח נקי של 333 מיליון ● במחצית הראשונה של השנה צמחו ההכנסות של פייסבוק ב-46% והרווח הנקי שלה זינק פי 11.5 ● פייסבוק עברה בששת החודשים הראשונים של השנה מהפסד לרווח גם ברווחיות התפעולית
מארק צוקרברג וחבריו להנהלת פייסבוק (Facebook) יכולים להיות שבעי רצון מהביצועים האחרונים של החברה, לאחר שזו השיגה תוצאות טובות גם ברבעון השני של 2013 וגם במחצית הראשונה שלה.
על פי הדו"חות שפרסמה פייסבוק הלילה (ה'), ההכנסות החצי שנתיות שלה זינקו ב-45.9% ל-3.27 מיליארד דולרים לעומת 2.24 מיליארד במחצית הראשונה של 2012 וברבעון השני הן עלו בשיעור חד יותר – 53.13% – ל-1.8 מיליארד דולרים בהשוואה ל-1.18 מיליארד.
הרווח הנקי של החברה על פי GAAP זינק בששת החודשים הראשונים של השנה פי 11.5, ל-552 מיליון דולרים אל מול 48 מיליון, וברבעון השני פייסבוק אף עברה בסעיף זה מהפסד נקי של 157 מיליון דולרים לרווח נקי של 333 מיליון. הרווח הנקי הרבעוני למנייה לפי חישוב זה עמד על 0.13 דולרים אל מול הפסד של 0.08 דולרים. שלא על פי GAAP זינק הרווח הנקי הרבעוני של הרשת החברתית הגדולה בעולם ב-64.86% ועמד על 488 מיליון דולרים לעומת 296 מיליון. הרווח הנקי למנייה לפי חישוב זה צמח ב-58.33% ל-0.19 דולרים בהשוואה ל-0.12 דולרים.
עוד עולה מהתוצאות, כי פייסבוק עברה מהפסד לרווח גם בסעיף הרווחיות התפעולית שלה לפי GAAP. בעוד שבמחצית הראשונה של 2012 היא רשמה הפסד תפעולי של 362 מיליון דולרים, במחצית הראשונה השנה היא רשמה רווח של 935 מיליון. ברבעון השני של השנה היו התוצאות בסעיף זה בולטות עוד יותר: היא השיגה בו רווח תפעולי על פי GAAP של 562 מיליון דולרים בהשוואה להפסד תפעולי של 743 מיליון. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות של פייסבוק נחתכו בכמעט חצי ל-786 מיליון דולרים אל מול 1.56 מיליארד. הרווח התפעולי שלא על פי GAAP זינק ב-54.17% ל-794 מיליון דולרים לעומת 515 מיליון.
ההוצאות הגולמיות גדלו ברבעון המדווח ב-26.7% ל-465 מיליון דולרים בהשוואה ל-367 מיליון, הרווח הגולמי זינק ב-65% ל-1.35 מיליארד דולרים אל מול 817 מיליון והרווח הגולמי השולי הגיע ל-69% לעומת 74.35%.
מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד פייסבוק, אמר לאחר פרסום התוצאות, כי "הגדלנו את הקהילה שלנו והעמקנו את הקשר בין החברים, תוך הצגת ביצועים פיננסיים טובים מאוד. השקענו כדי להפוך את פייסבוק במובייל לחוויה מדהימה וזה נותן לנו בסיס מוצק לעתיד".
תגובות
(0)