סוף המאבק: EMC גברה על נט-אפ – תרכוש את דטה דומיין תמורת יותר מ-2 מיליארד דולרים

החברה נאותה להירכש על ידי EMC, למרות שבתחילת התהליך העדיפה להימכר לנט-אפ ● בסופו של דבר, השיקול המכריע היה הצעתה הכספית הגבוהה יותר של EMC ● נט-אפ זכתה לפיצוי כספי של 57 מיליוני דולרים מדטה דומיין, בשל ביטול ההסכם הראשוני ● לא ברור מה יעלה בגורלו של הסניף הישראלי של דטה דומיין, שמוקם בימים אלה בראשות שי נוני

הסתיים המאבק בין שתי ענקיות האחסון: EMC גברה על נט-אפ, והיא הזוכה ברכישה של דטה דומיין, ספקית התוכנה למניעת שכפול, לאחר שמועצת המנהלים של דטה דומיין אישרה את ביצוע הרכישה. ההודעה על רכישת דטה דומיין על ידי EMC באה לאחר שנט-אפ נסוגה מהצעת הרכישה שלה. לפיכך, תשלם EMC עבור דטה דומיין 33.5 דולרים למניה. בכך מגיע הסכום הכולל שישולם תמורת החברה ל-2.1 מיליארד דולרים, כולו במזומן. נט-אפ הציעה לשלם 30 דולרים למניה, כאשר חלק מהסכום אמור היה להיות משולם במזומן וחלקו במניות. בשל ביטול ההסכם הראשוני עם נט-אפ, דטה דומיין שילמה לה פיצוי מובטח בגובה של 57 מיליוני דולרים.

דטה-דומיין, נט-אפ ו-EMC מציעות מערכות גיבוי מבוססות דיסקים. מערכות אלה משלימות את האחסון בקלטות ומסייעות לעמוד בתקנות ממשלתיות ובדרישות שחלות על ענפי תעשייה שונים. דטה-דומיין מתמחה גם בטכנולוגיה למניעת כפילויות, שחוסכת אחסון של נתונים מיותרים.

הרכישה תביא ל-EMC, שכבר כיום מובילה את עולם האחסון, יכולות נוספות בתחום הצומח של מניעת שכפול, עם טכנולוגיה שהאנליסטים קובעים כי היא "חדשה ומשובחת", ותותיר את נט-אפ בעמדת נחיתות. "EMC ממצבת את מעמדה כמובילה בעולם האחסון עוד יותר מאשר היא הייתה עד כה", אמר האנליסט יורגן אורבנסקי מחברת המחקר טק-אלפא, שהוסיף, כי "עדיין לא ברור מה יהיה הצעד הבא של נט-אפ".

סאגת הקרב בין השתיים על רכישתה של דטה דומיין, שארכה כחודשיים, שיקפה את מגמת המיזוגים הגוברת בענף האחסון ואת השאיפה של היצרניות הגדולות של פתרונות האחסון לחבור לחברות שמציעות טכנולוגיות למניעת כפילויות. דטה דומיין היא ספקית מערכות אחסון עם טכנולוגיית מניעת כפילויות, דה-דופליקציה. פתרונותיה של החברה משתלבים בתשתיות קיימות של לקוחות, ובמוצרי גיבוי ואירכוב ארגוניים. מוצרי דטה דומיין הם עצמאיים ו-"מדברים" עם כל מערכי האחסון ותוכנות הגיבוי.

היקף הפעילות של החברה צמח במהירות בשנים האחרונות, בעיקר בשל העובדה שכמויות המידע המאוחסן בארגונים צמחו בקצב אדיר, וכן בשל העובדה שארגוני ענק ומוסדות ציבור וממשלה בעולם עברו באופן מסיבי מאחסון מבוסס קלטות למערכות מבוססות דיסקים. בין לקוחות דטה דומיין נמנים AT&T והצבא האמריקני, ומכירותיה הוכפלו בשנה החולפת לכ-274 מיליוני דולרים. ברבעון הראשון השנה דיווחה החברה על מחזור מכירות של 79 מיליוני דולרים – כפליים יותר מאשר הרבעון המקביל אשתקד.

נט-אפ הייתה הראשונה להודיע על התעניינותה בטכנולוגיה של דטה-דומיין. ב-20 במאי היא הכריזה, כי הגיעה להסכם מחייב לרכישת כל המניות של החברה, על פי שווי של 25 דולרים למניה. כך, היקף הרכישה אמור היה להסתכם בסכום של 1.5 מיליארד דולרים. העסקה כבר אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, וסגירתה הייתה מותנית רק באישורים הרגולטוריים הנדרשים. בשלב זה הצטרפה EMC לקרב על רכישת דטה-דומיין, והגישה הצעה גבוהה ב-300 מיליון דולרים מזו של נט-אפ. EMC הציעה לשלם 30 דולרים במזומן תמורת כל מניה של דטה-דומיין, ובסך הכל – שווי עסקה של 1.8 מיליארד דולרים – משמע, הצעה הגבוהה ב-20% מזו של נט-אפ. מ-EMC נמסר אז, כי הסיבה לסכום הגבוה שאותו היא מוכנה לשלם, הינה שאיפתה לחזק את מעמדה בשוק הגיבוי בדיסקים וניהול הארכיון. בתגובה, העלתה נט-אפ את הצעת הרכישה שלה ל-1.9 מיליארד דולרים.

האנליסטים ציינו, כי הצעתה האחרונה של EMC מתחילת השבוע, שהסתכמה כאמור ב-2.1 מיליארד דולרים, "הייתה מעבר ליכולות של נט-אפ, ולכן היא נאלצה לסגת". דן וורמנהובן, מנכ"ל ויו"ר נט-אפ, אמר, כי "יש לנו אסטרטגיית רכישות מסוימת ואין בכוונתנו לשנות אותה. יש לנו חובת נאמנות כלפי בעלי המניות ומימוש הערך של החברה לטווח הארוך. איננו יכולים להצדיק השקעה כספית גבוהה מדי, שלא תניב את הערך המתבקש".

חוסר ודאות בנוגע לעתיד הסניף הישראלי של דטה דומיין

לא ברור מה יעלה בגורלו של הסניף הישראלי של דטה דומיין, שמוקם בימים אלה בראשותו של שי נוני. לפני כשלושה חודשיים פנו אל נוני מהחברה, והציעו לו להקים פעילות מכירה באפריקה, ישראל ואגן הים התיכון. נוני החל לפעול ולהקים את מערך הפעילות, ואף אושרו לו שכירת משרדים וגיוס אנשי מכירות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים