מייקל דל הגיש הצעה משופרת לרכישת החברה

דל וקרן Silver Lake הודיעו שהם מעלים ב-10 סנט את הסכום שהם מוכנים לשלם תמורת כל מנייה - ל-13.75 דולרים, מה שמעלה את הסיכויים שהיא תתקבל ● בעקבות כך, שונו כללי ההצבעה באופן שמגביר את הסיכויים שההצעה שלהם היא זו שתאושר, בסופו של דבר

התרומות לצה"ל. מייקל דל, מייסד דל

הוועדה המיוחדת של דל (Dell), שהוקמה כדי להגן על האינטרסים של בעלי המניות אל מול הצעות הרכש שהוגשו, הודיעה בסוף השבוע, כי קיבלה הצעה גבוהה יותר ממייקל דל ומחברת ההשקעות Silver Lake, בסכום של 13.75 דולרים למנייה. הצעתם הקודמת עמדה על 13.65 דולרים למנייה. כמו כן, ההצעה כוללת תשלום של דיבידנד מיוחד בסך 13 סנטים למנייה ובעלי המניות יקבלו ברבעון השלישי דיבידנד של שמונה סנטים למנייה.

בעקבות קבלת ההצעה המשופרת הסכימה הוועדה לדרישת מייקל דל שההחלטה תתקבל ברוב רגיל, בניגוד למצב הנוכחי, שבו קולות של בעלי מניות שלא הצביעו ייחשבו כקולות נגד הצעתו. ההחלטה על השינוי משפרת באופן דרמטי את הסיכויים שההצעה של דל ושותפיו מ-Silver Lake, שמספקת מימון לעסקה, תתקבל.

בשבועות האחרונים נראה היה שההצעה של דל נתונה בסיכון, לאחר שהמשקיע הפעיל קארל אייקן, שבבעלותו 8.7% ממניות דל, טען שההצעה של מייקל דל נמוכה מדי והציע לרכוש 1.1 מיליארד מניות תמורת 14 דולרים למנייה. לאחר שעלו ספקות ברצינות הצעתו הודיע אייקן, כי כבר הבטיח הלוואות מבנקים ומשקיעים מוסדיים בסכום כולל של 5.2 מיליארד דולרים למימון העסקה.

ההצבעה נדחתה כבר פעמיים. בתחילה היא נקבעה ל-18 ביולי, לאחר מכן ל-24 בו ואז היא נדחתה שוב. על פי ההערכות, הסיבה לדחייה היא שמייקל דל ושותפיו לא היו בטוחים שהצעתם תתקבל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים